det blev ingen lägenhet idag, efter ett extremt velande fram och tillbaka valde jag att avstå..
lägenheten var för er som undrar en etta på 39kvm i älvsjö, med kanske 200 meter till pendeln, trafikstörd balkong med morgon/förmiddagssol, månadskostnad på strax under 2000. badrummet var stambytt och fräscht, resten var i behov av renovering, men hade kvar en del 50-talscharm som jag hade velat behålla. mitt vinnarbud var på 1.110.000 kr, varav jag kunde casha 10%, men då hade jag varit ganska så pank..
en del av mitt beslut var också pga att det är hopplöst att hitta perkeringsplats i området, och föreningen hade bara 2 platser. och visst, jag räknar inte med att behålla CRXen när jag köper lya, men brukisen måste jag ha kvar pga mitt arbete.
jag vet heller inte hur länge jag kommer arbeta kvar där jag arbetar nu, jag trivs inget vidare.
så nu ska jag tänka över min situation ordentligt och fortsätta kolla på hemnet. för lägenhet kommer jag köpa, men om det blir nu, om ett halvår eller ett år vet jag inte. jag är dessutom med i "skb", och på senare tid har jag iaf hamnat hyggligt till på lägenheter i helt okej områden. kan vara vettigt att flytta in i en sån innan man går över till bostadsrätt. det är ungefär som hyresrätt, för de som inte vet vad skb är.
tack för alla svar iaf:)
köpa lägenhet?
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Fast kruxet är ju att hyresrätter inte går att få tag på i Stockholm om man inte
1, Stått i kö sedan man föddes
2, Kan tänka sig att bo med knarkare, terrorister och bordeller som granne
3, Har föräldrar med kontakter, eller har skaffat kontakter själv.
1, Stått i kö sedan man föddes
2, Kan tänka sig att bo med knarkare, terrorister och bordeller som granne
3, Har föräldrar med kontakter, eller har skaffat kontakter själv.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Finns det inte manga privata hyresvardar i Stockholm? Om det ar sa extremt poppis att bo dar kanns det ju logiskt att fler sett mojligheten att tjana pengar..
Hyresmarknaden har i London ar gigantisk, fattar inte riktigt varfor det inte finns i Stockholm?
Hyresmarknaden har i London ar gigantisk, fattar inte riktigt varfor det inte finns i Stockholm?
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Problemet är ju (för fastighetsägaren) att vi inte har marknadshyror, alltså lönar det sig inte speciellt mycket att köpa en fastighet och sedan hyra ut...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
skulle säga flytta hemifrån. själv flytta jag från sverige till finland när jag va strax över 19 bast. bästa som hänt mig
sry inte ont menat mot sverige
ju längre man drar sig hemma ju svårare blire att flytta i framtiden.
Civic Coupé EJ2 "JDM looker"
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Jag har precis köpt en 2:a på 64kvm i Sollentuna som är i stort renoveringsbehov köpte den för ca 20% under marknadsvärde gentemot en renoverad lägenhet i samma bostadslänga.
Så därför kommer jag det närmaste året lägga större delen av mina pengar på renovera allt i hela lägenheten, planen är att bo 1-2 år sedan sälja med ca 20% vinst om det går enligt mina beräkningar
Sen köpa en större bostad.
Bilintresset lägger jag på is så länge, nu leker jag med MC och det är nästan lika roligt, mindre skruvande men mer åka och fort går det!
Fredrik, jag tycker du ska åka iväg på din resa nu sen hyra lägenhet som första boende för offtast flyttar man rätt så fort från sitt första boende.
Jag var själv 22 när jag flyttade och det var lätt det bästa beslutet jag tagit i mitt liv än så länge.
Så därför kommer jag det närmaste året lägga större delen av mina pengar på renovera allt i hela lägenheten, planen är att bo 1-2 år sedan sälja med ca 20% vinst om det går enligt mina beräkningar
Bilintresset lägger jag på is så länge, nu leker jag med MC och det är nästan lika roligt, mindre skruvande men mer åka och fort går det!
Fredrik, jag tycker du ska åka iväg på din resa nu sen hyra lägenhet som första boende för offtast flyttar man rätt så fort från sitt första boende.
Jag var själv 22 när jag flyttade och det var lätt det bästa beslutet jag tagit i mitt liv än så länge.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Förköp dig inte bara på någon lägenhet så du måste avstå en massa saker som förgyller din fritid. Om du är genuint bilintresserad kommer du inte kunna avstå hobbybilen, det gör man bara om man inte är hundra procent.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Överväg något annat än sthlm? Sollefteå är fint och det finns lediga lägenheter i alla storlekar och former
Polarn köpte just en central 3a med öppen spis, stor balkong och allt tokrenoverat för ett femsiffrigt belopp 
Vill man bo i Sthlm kan man måste vara tvungen att kompromissa och än har jag inte sett någon gyllene lösning som gör att man kan bo som man vill och ha ett pengaförnuftigt och entusiastiskt bilägande i våran huvudstad - åtminstone inte som singel.
Men en vacker dag kanske man äntligen flyttar ner
Vill man bo i Sthlm kan man måste vara tvungen att kompromissa och än har jag inte sett någon gyllene lösning som gör att man kan bo som man vill och ha ett pengaförnuftigt och entusiastiskt bilägande i våran huvudstad - åtminstone inte som singel.
Men en vacker dag kanske man äntligen flyttar ner
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Bagarn: I England så friköper du lägenheten och kan därför köpa två lägenheter där du bor i en och hyr ut den andra och kan även sätta din egen hyra till stor del. I sverige så får du inte hyra ut din lägenhet i andra hand hur som helst och du får inte sätta vilken hyra du vill.
Thomas: Nice, vart har du köpt lägenhet?
Mordiiax: Lätt att säga när man kommer därifrån... men är man uppväxt i stockholm så är det svårt att byta till en mindre by/stad... själv skulle jag nog få lappsjukan.
Thomas: Nice, vart har du köpt lägenhet?
Mordiiax: Lätt att säga när man kommer därifrån... men är man uppväxt i stockholm så är det svårt att byta till en mindre by/stad... själv skulle jag nog få lappsjukan.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Charly: How did you know? 
Fast det är klart, det bor drygt 60.000 i Sollentuna... ungefär som i Luleå.
Fast det är klart, det bor drygt 60.000 i Sollentuna... ungefär som i Luleå.
Kör:
Kör:
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Jag håller med om resa. det finns inget härligare än att uppleva hur de ser ut på annat håll än hemma, men man ska heller inte glömma att man har ett hem.
Har ägt bostadsrätt innan men valde att sälja i föregående höjning av ränta. återgick till hyresrätt men nu igen äger en bostadsrätt. iof är det inte jag som direkt ändrat mig utan hade extrem tur att få en hyresrätt i mest exlusiva området i kalmar omkring slottet som skulle bli bostadsrätt. så nu sitter man på en lya värd dryga 1.1-1.2 mil och har hälften i lån. så får du tag i ett sånt erbjudande ska du ju inte tacka nej. det är bara dumt. men som sagt tror de handlar mest om tur när det gäller "hitta" en hyresrätt som ska omvandlas.
Så Res på njut och upplev saker och kultur.
Mitt största tips är håll dig borta ifrån svenskar och turistfällor utomlands. finns inget värre
Har ägt bostadsrätt innan men valde att sälja i föregående höjning av ränta. återgick till hyresrätt men nu igen äger en bostadsrätt. iof är det inte jag som direkt ändrat mig utan hade extrem tur att få en hyresrätt i mest exlusiva området i kalmar omkring slottet som skulle bli bostadsrätt. så nu sitter man på en lya värd dryga 1.1-1.2 mil och har hälften i lån. så får du tag i ett sånt erbjudande ska du ju inte tacka nej. det är bara dumt. men som sagt tror de handlar mest om tur när det gäller "hitta" en hyresrätt som ska omvandlas.
Så Res på njut och upplev saker och kultur.
Mitt största tips är håll dig borta ifrån svenskar och turistfällor utomlands. finns inget värre
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Nu har jag inte läst tråden så noga men det jag tycker är att du ska vänta med att köpa lägenhet om det funkar bra att bo hemma fortfarande och unna dig lite ledigt. Man kan inte riktigt göra det om man sitter med en lägenhet på halsen som man måste betala osv. Visst kan man hyra ut den i andra hand till någon polare men det skulle jag inte gilla.
Sedan tycker jag att som det ekonomiska läg... blah blah blah...
Summa sumarum, Någon gång i livet måste man skaffa sig ett eget boende. När detta nu kommer kan det vara lågkonjunktur eller högkonjunktur (heter det så) men likt förbannat måste man ha ett boende. Sedan när du nu köpt ditt första egna boende och sedan ska flytta, ja då kanske du tjänat en hacka på dit boende men vart ska du bo då? Gatan å supa upp vinsten? Om du nu köper nytt, har inte det gott upp % lika mycket? Vinsten får du först ut då du lyckats med en eller flera bra boende affärer eller liknande så att du kan minska din boende kostnad.
Så ser jag på det hela. Och jag är 23 bast, bor hemma hos mamsen i sthlm, pluggar/jobbar och vill flytta hemmifrån men inte tycker det är vettigt ekonomiskt i min livssituation (när jag nu pluggar) så då väntar jag gärna tills jag pluggat klart och har möjligheten att gå till banken, utan nått jävla studielån bakom mig och kan på så vis, förhoppningsvis, få ett lån av banken eller mamma (då hon har den möjligheten).
Sedan tycker jag att som det ekonomiska läg... blah blah blah...
Summa sumarum, Någon gång i livet måste man skaffa sig ett eget boende. När detta nu kommer kan det vara lågkonjunktur eller högkonjunktur (heter det så) men likt förbannat måste man ha ett boende. Sedan när du nu köpt ditt första egna boende och sedan ska flytta, ja då kanske du tjänat en hacka på dit boende men vart ska du bo då? Gatan å supa upp vinsten? Om du nu köper nytt, har inte det gott upp % lika mycket? Vinsten får du först ut då du lyckats med en eller flera bra boende affärer eller liknande så att du kan minska din boende kostnad.
Så ser jag på det hela. Och jag är 23 bast, bor hemma hos mamsen i sthlm, pluggar/jobbar och vill flytta hemmifrån men inte tycker det är vettigt ekonomiskt i min livssituation (när jag nu pluggar) så då väntar jag gärna tills jag pluggat klart och har möjligheten att gå till banken, utan nått jävla studielån bakom mig och kan på så vis, förhoppningsvis, få ett lån av banken eller mamma (då hon har den möjligheten).
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
- Steffo

Vinsten gör man när man hittar en tjej att flytta ihop med som också har lägenhet så man kan sälja sin och flytta in till henne. Då kan man köpa en fina hoj för vinsten 
Stockholm
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Jag letar själv lägenhet i dagsläget och var på en visning igår. Lägenhete i sig är fräsch men hemskt ful, gult, grått och blått är temat och då är lägenheten ommålad för 3-4 år sen...han måste ha någon form av synskada. Hursomhelst, avgiften är på bara 1.889:- och jag får den nog för ca 220 och det är billigt om man jämför med lägenheterna i ungefär samma placering och storlek, det beror ju då på dels utseendet och dels att sovalkoven och köket behöver lite omplanering och uppfräschning men det handlar inte om några stora pengar.
Föreningen som äger den är välkänd och har funnits länge, det verkar som att föreningen går bra just nu och inga större renoveringar är planerade. Stambyte är gjort under 2000 talet och lägenheten ligger på våning 4 av 4. Det jag nu undrar är vad mer behöver jag kolla upp? Vad ska jag fråga och vad ska jag kolla upp i lägenheten? Det enda som fanns att klaga på är att i klädförrådet så finns det en liten spricka i ett hörne av vägen men den är kanske 1-2mm bred bara och går inte jättedjupt. Enligt mäklaren (fan vet hur mkt man kan lita på dom?) och min svåger som kan en del som sådant så är det inget man behöver fixa men att man kan fylla i sprickan och måla över, sant eller ej vad säger ni?
Ge mig gärna fler tips så att man vet mer vad man ska kolla upp och så. Jag ska gå till banken och tigga nästa vecka iaf, lutar starkt åt denna lägenheten pga avgiften, priset och det faktum att den ligger centralt. Det är en 1.5 RoK på 42 kvadrat kan tilläggas.
HIT ME!
Föreningen som äger den är välkänd och har funnits länge, det verkar som att föreningen går bra just nu och inga större renoveringar är planerade. Stambyte är gjort under 2000 talet och lägenheten ligger på våning 4 av 4. Det jag nu undrar är vad mer behöver jag kolla upp? Vad ska jag fråga och vad ska jag kolla upp i lägenheten? Det enda som fanns att klaga på är att i klädförrådet så finns det en liten spricka i ett hörne av vägen men den är kanske 1-2mm bred bara och går inte jättedjupt. Enligt mäklaren (fan vet hur mkt man kan lita på dom?) och min svåger som kan en del som sådant så är det inget man behöver fixa men att man kan fylla i sprickan och måla över, sant eller ej vad säger ni?
Ge mig gärna fler tips så att man vet mer vad man ska kolla upp och så. Jag ska gå till banken och tigga nästa vecka iaf, lutar starkt åt denna lägenheten pga avgiften, priset och det faktum att den ligger centralt. Det är en 1.5 RoK på 42 kvadrat kan tilläggas.
HIT ME!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
är badrummet på andra sidan av väggen med sprickan?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Sprickan är inte ditt bekymmer, skulle det vara några problem med den sprickan i slutändan så är det föreningen som ska åtgärda den eftersom föreningen äger huset (=alla väggar) du äger ju "bara" rätten att bo där och har skyldighet att hålla lägenheten i gott skick.
Är det däremot vägg mot badrum så kan det ju indikera fuktskada, men då tar föreningen hand om skadan och gör all återställning sånär som på ytskikt (som kan vara dyrt nog)
Är det däremot vägg mot badrum så kan det ju indikera fuktskada, men då tar föreningen hand om skadan och gör all återställning sånär som på ytskikt (som kan vara dyrt nog)
Senast redigerad av Kristian den 20 september 2009, 00:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Kristian: Det är en sanning med modifikation... Du som bostadsrätt innehavare har skyldighet att efterhålla läghenheten i gott skick, du kan bli ersättnings skyldig för skador på i utan på väggar. Om du upptäcker skador tex i lyan, så måste du åtgärda dessa, och eller upplysa föreningen om dessa, skulle det sedan bli skador genom väggen eller skador i väggen som tex påverkar el eller vvs, så kan du bli ersättnings skyldig, samt skadestånds pliktig.
Det har tyvärr bivit ett vanligt problem i Sthlm, alá timell effekten, att alla renoverar tex sina badrum men gör det själva eller med billig arbetskraft. Detta har gjort att allt fler föreningar stämmer lägenhets innehavaren då det har uppkommit skador i fastigheten, som ofta har blivit stora och även påverkat andra lyor eller stamm eller yttre fasader. Detta kan bli väldigt tråkigt och dyrt. Du kan i absolut värsta fall mista bostadsrätten.
Detta är inte något folk i allmänhet brukar tänka på, detta kan även förfölja dig långt efter du sålt fastigheten. Oavsett vad mäklaren säger så begär en besiktning eller besiktiga lägenheten sjäv, det är en väldigt billig försäkring i jämnförelse med eventuella påföljder.
Det har tyvärr bivit ett vanligt problem i Sthlm, alá timell effekten, att alla renoverar tex sina badrum men gör det själva eller med billig arbetskraft. Detta har gjort att allt fler föreningar stämmer lägenhets innehavaren då det har uppkommit skador i fastigheten, som ofta har blivit stora och även påverkat andra lyor eller stamm eller yttre fasader. Detta kan bli väldigt tråkigt och dyrt. Du kan i absolut värsta fall mista bostadsrätten.
Detta är inte något folk i allmänhet brukar tänka på, detta kan även förfölja dig långt efter du sålt fastigheten. Oavsett vad mäklaren säger så begär en besiktning eller besiktiga lägenheten sjäv, det är en väldigt billig försäkring i jämnförelse med eventuella påföljder.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Dani
- Kontakt:
Nej sprickan är inte ens i närheten. Om ni tänker er en kvadrat så är badrummet i nedre högra hörnet och sprickan i övre högra hörnet. Mäklaren sa även hon att föreningen borde täcka detta men det är ju inget som är säkert förrän man får ett klart ja från föreningen. Här har ni bild på sprickan iaf, vad tror ni? Något farligt som man bör va rädd för? Annars, fler tips på vad man bör kolla upp och ha klart för sig angående lägenhet, lån, föreningen osv?

Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
dani, jag hade inte koncentrerat mig så mycket på sprickan utan letat efter en 2:a istället... när/om du träffar en tjej som ev. flyttar in så kommer ni slå ihjäl varandra om ni inte åtminstone har en 2:a 
Visst kan man flytta men visst är det skönt att redan ha en lite större lägenhet.
Visst kan man flytta men visst är det skönt att redan ha en lite större lägenhet.
Medlem 427
Jag och frun bodde på 28kvm i 3år... så nej, det är inte ett krav.Charly skrev:dani, jag hade inte koncentrerat mig så mycket på sprickan utan letat efter en 2:a istället... när/om du träffar en tjej som ev. flyttar in så kommer ni slå ihjäl varandra om ni inte åtminstone har en 2:a
Sen skall man väl inte köpa något bara för att det kommer flytta in någon annan, det går ju faktiskt att sälja och köpa annat om det behövs.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Typ som Krister säger, jag har flickvän nu men jag köper det som passar mig och inte ifall vi skulle bli sambo...så känner jag iaf
Man får ju utgå från var man står idag även om jag absolut förstår din vinkel Patrik!
Alltså det enda som skiljer denna (1.5.a) från en tvåa är att sovrum och kök är större i en tvåa. Jag har fortfarande separat kök och sovrum men inga dörrar som skiljer de från vardagsrummet. Dock snirklar jag in en dörr till sovrummet isf om det blir köp.
Alltså det enda som skiljer denna (1.5.a) från en tvåa är att sovrum och kök är större i en tvåa. Jag har fortfarande separat kök och sovrum men inga dörrar som skiljer de från vardagsrummet. Dock snirklar jag in en dörr till sovrummet isf om det blir köp.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Steffo

Den sprickan är troligen ingen fara. Jag hade en 5 meter lång spricka min min förra lägenhet. Den började mitt på hallväggen och gick snett upp till taket, fortsatte längs med taket in i vardagsrummet och ner på väggen där.
Den var det folk och tittade på. Enligt dem var det bara en normal sättning i grunden. Huset var från 1960 och då rör det sig lite med åren. Jag spacklade och målade över, men det sprack likadant igen så fort det blev skiftningar i årstiden (fukt och temp).
Den var det folk och tittade på. Enligt dem var det bara en normal sättning i grunden. Huset var från 1960 och då rör det sig lite med åren. Jag spacklade och målade över, men det sprack likadant igen så fort det blev skiftningar i årstiden (fukt och temp).
Senast redigerad av Steffo den 20 september 2009, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Sättnings sprickor är helt normalt, se bara till att det inte är något annat som påverkas....
Sprickorna spaklar du igen, med ett mjukare spackel/puts så att det kan flexa lite och inte spricker igen
Sprickorna spaklar du igen, med ett mjukare spackel/puts så att det kan flexa lite och inte spricker igen
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Dani
- Kontakt:
OK det låter iaf betryggande, är det någon skillnad på sprickor mitt på en vägg och i hörnen som denna?
Sidospår: Om man vill veta vad liknande lägenheter i samma förening sålts för, man ringer och frågar kontaktpersonen i föreningen antar jag? Jag vet inte hur mkt man ska lita på mäklare nämligen.
Sidospår: Om man vill veta vad liknande lägenheter i samma förening sålts för, man ringer och frågar kontaktpersonen i föreningen antar jag? Jag vet inte hur mkt man ska lita på mäklare nämligen.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Nej nej!!!
PL400 är hemmafixarns bästa vänn.
Angående badrum och lägenheter så är min egna åsikt om detta att man ALLDRIG ska göra detta själv då det kan kosta multum i skadestånd och utebliven försäkring om man gör det själv och det blivit fel som först visar sig år efter. Men man kan göra mycket runt själva jobbet själv.
PL400 är hemmafixarns bästa vänn.
Angående badrum och lägenheter så är min egna åsikt om detta att man ALLDRIG ska göra detta själv då det kan kosta multum i skadestånd och utebliven försäkring om man gör det själv och det blivit fel som först visar sig år efter. Men man kan göra mycket runt själva jobbet själv.
Ordförande
Ge de duktiga hantverkarna kaffe och annat som gör dom på gott humör t.ex 
När det kommer till badrum så är det det jäkligaste utrymmet i bostaden när det kommer till renovering... köket kommer way down efter badrummet.
Efter att vi köpt vårt hus så kom vi fram till att det lilla badrummet det hade inte skulle räcka på långa vägar så ett före detta sovrum fick bli badrum, och badrummet fick bli kontor.. fast nu lutar det åt att det ska bli ett litet sovrum eller "walking closet"
När det kommer till badrum så är det det jäkligaste utrymmet i bostaden när det kommer till renovering... köket kommer way down efter badrummet.
Efter att vi köpt vårt hus så kom vi fram till att det lilla badrummet det hade inte skulle räcka på långa vägar så ett före detta sovrum fick bli badrum, och badrummet fick bli kontor.. fast nu lutar det åt att det ska bli ett litet sovrum eller "walking closet"
Medlem 427