ny här på forumet så ni kanske har sett denna fråga hundra gånger i så fall ber jag om ursäkt. jag försökte söka men det handlade mest om frambromsar och jag fick inte riktigt fram nått vettigt svar.
alltså farbror besiktningen tyckte att mina skivor bak var alldeles för dåliga. kan bara hålla med då dom inte är fräscha någonstans.
fram sitter det större slitsade saker. förre ägaren mumlade nått om rover... MG kanske?
frågan är alltså vad ska jag sätta på för bromsar bak? bilen används på gatan och har egentligen inga problem med att stanna när man vill det.
men att köpa nya skivor som sen aldrig används för dom är för klena i förhållande till fram är det någon bra idé?
samtidigt har jag inga mängder med pengar att slänga på bilen då jag är arbetslös.
så kort: vilka bakbromsskivor ska man handla och vart, mekonomen, honda, etc.?
är det värt att uppgradera till nått värre än original(även ok osv)?
tips på bormsbelägg?
när jag ändå postar är det någon som vet något om denna bil? någon här som ägt den?

fick med dessa stag:

färre ägaren påstod att dessa skulle sitta under bilen. någon annan förslog att dom kanske skulle sitte mellan fjäderbenstornen mot torpeden? sitter redan stag mellan tornen både fram och bak. någon som kan berätta vart dom ska sitta och hur? kanske en bild?
Mvh