Liten nummerplåt fram - lagligt eller inte?
Hade efter årskiftet tänkt skaffa ny nummerplåt bak så man har en hel och ny utan skattemärken, de ska ju tydligen slopas till nästa år..
Hur som helst så undrar jag om det nu skulle vara lagligt med en "usa-skylt" (eller vad det nu kallas) i fronten på min prelude.
Är det så att dessa är "lagliga" så när på som att polisen bara retar sig lite när dem får syn på det eller är det strikt förbjudet? Funkar det igen besiktningen eller ska originalplåten på då?
Haha, nu blev det väldigt flummigt, trötthet kanske?
Är det lagligt eller inte helt enkelt?
Hur som helst så undrar jag om det nu skulle vara lagligt med en "usa-skylt" (eller vad det nu kallas) i fronten på min prelude.
Är det så att dessa är "lagliga" så när på som att polisen bara retar sig lite när dem får syn på det eller är det strikt förbjudet? Funkar det igen besiktningen eller ska originalplåten på då?
Haha, nu blev det väldigt flummigt, trötthet kanske?
Är det lagligt eller inte helt enkelt?
olagligt om du inte har VV:s tilllåtelse .. den är riktigt svår att få.
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Alla skyltar som inte är utfärdade av transportstyrelsen(gamla vägverket) är olagliga, finns ingen annan skylt som är godkänd. Dryga böter på förfalskad skylt, kan bli urkundsförfalskning om du råkar på en paragrafryttare.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
sherman86
- Bil: Civic -eg4
- Namn: Johan "Shörman" Sörmlind
hörde om någon som sa till vv att han va tvungen att ha en liten vid sidan ist för en i mitten för att den skulle kyla ordentligt det kan ju vara ett tips?...jag menar allt är väl värt att kolla iaf?:)
-
M Scotte
- Kontakt:
En skröna som funnits lika länge som lilla skylten blev svår att få tag dvs, sedan -95. Bilen är reggad med en typ av skylt, vv bryr sig inte ett dugg om kylningen av bilen, då den inte hindrade det från början.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Anonymous
Jag har Riktigt små skyltar på min
tkr dock inte polisen om, sprang fram till mig med dragna vapen och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blir rättegång på tisdag och antagligen fängelse i fem år och skadestånd på 300k till tre poliser för jag försökte sno deras skor 
-
M Scotte
- Kontakt:
Trollen kommer!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
Vänta, vänta :crash: Så ja..BMW skrev:Jag har Riktigt små skyltar på mintkr dock inte polisen om, sprang fram till mig med dragna vapen och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blir rättegång på tisdag och antagligen fängelse i fem år och skadestånd på 300k till tre poliser för jag försökte sno deras skor
Gammal räv...
hahahahahah, victorBMW skrev:Jag har Riktigt små skyltar på mintkr dock inte polisen om, sprang fram till mig med dragna vapen och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blir rättegång på tisdag och antagligen fängelse i fem år och skadestånd på 300k till tre poliser för jag försökte sno deras skor
tack alla andra för svar, jag vet vad som gäller nu
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Hur fan orkar du?BMW skrev:Jag har Riktigt små skyltar på mintkr dock inte polisen om, sprang fram till mig med dragna vapen och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blir rättegång på tisdag och antagligen fängelse i fem år och skadestånd på 300k till tre poliser för jag försökte sno deras skor
JDM - all day, every day
-
Anonymous
Hur fan orkar du?JDM%Junior skrev:<!--quoteo(post=574397:date=16 Dec 2009, 17:02:28:name=BMW)--><div class='quotetop'>QUOTE(BMW 4 16 Dec 2009, 17:02:28) <a href="index.php?act=findpost&pid=574397"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag har Riktigt små skyltar på mintkr dock inte polisen om, sprang fram till mig med dragna vapen och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blir rättegång på tisdag och antagligen fängelse i fem år och skadestånd på 300k till tre poliser för jag försökte sno deras skor
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vadå hur ja orkar? ja skrev va som hänt mig för han undra. så sluta gnäll nu.
-
M Scotte
- Kontakt:
Körde din text genom bullshitanalysern, och detta kom ut som troligtvis är lite närmare sanningen:
Jag har riktigt tajt bakdel tycker "polisen", sprang fram till mig med dragna "batonger" och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blev riktigt illa tilltygad runt bakluckan och antagligen blir det inte mindre "skador" i fängelset under fem år som jag gjort mig förtjänt av. Skadestånd på 300k till tre "poliser" för jag inte ville släppa mina händer runt: <a href="http://www.panric.com/wp-content/upload ... r-mask.jpg" target="_blank">min käraste ägodel</a>
Jag har riktigt tajt bakdel tycker "polisen", sprang fram till mig med dragna "batonger" och ropade att jag skulle lägga mig ner på marken! Blev riktigt illa tilltygad runt bakluckan och antagligen blir det inte mindre "skador" i fängelset under fem år som jag gjort mig förtjänt av. Skadestånd på 300k till tre "poliser" för jag inte ville släppa mina händer runt: <a href="http://www.panric.com/wp-content/upload ... r-mask.jpg" target="_blank">min käraste ägodel</a>
Senast redigerad av M Scotte den 16 december 2009, 22:04, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Anonymous
hahahahahaM Scotte skrev:Körde din text genom bullshitanalysern, och detta kom ut som troligtvis är lite närmare sanningen: