Du borde ringa åt han och se vad som menas med framvagnen behöver översyn, han har inte skrivit vad han fick nerslag på eller sy syftarhan på att däcken är ojämt slitna så att man behöver göra en framvagnsinställning, bästa är väl om nån ifrån klubben kan ta sig dit och kolla bilen åt dig om du har långt till sthlm.
spindelleder är en svag punkt... vanligt också att de klonkar i framvagnen.. de är stagen mellan länkarmar och framvagnsbalken.. men de är enkelt att fixa... ring och fråga!
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Väldigt stora, bilen kan varit krockat och helt sne i hela framvagnen. Kanske därför han slängt på den fula framspoilern.
Jag tycker hela bilen verkar ovårdad och skabbig.. Pruta våldsamt annars backa ur om du frågar mig.
koco... den var till salu förra sommaren också... då med samma fula front. Tror den stog i spånga som insigma skriver.
om jag inte minns helt fel (svårt att dömma av bilden) så är bilen inte i orginalfärg.. utan den är mer lila än svart..
073-9034221
Ganska högt pris tycker jag... Nästan 20 år gammal och verkar ju inte vara i speciellt bra skick direkt. Det där med framvagnen är lite obehagligt. Om han inte vet själv vad som hänt alternativt att han snackar bort det så skulle jag hålla mig borta.
Att köpa bil av någon som inte har koll på vad som hänt sin bil eller vet någonting alls om bilar är dumt tycker jag. Är man helt ointresserad/ovetande om bilar så kan man ge sig på att de inte hållt koll på olja, tvättat regelbundet osv.
provkör en crx vt... och kom sen tillbax yobo!
känner du dig inte som ett barn på nytt.. då får du nog dra en sväng till sjukan och kolla dina värden.. för då e där nå fel.
073-9034221
Anledningen att CRX VT är så populär är för att den innehåller 100% oförfalskad körglädje, man måste prova modellerna med B-serie från början av 90-talet för att få ett riktigt grepp om exakt hur kul låg vikt och bra med effekt är.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
I stil med första/tidigaste golf gti då? De är ju allmänt omtyckta för det var tiden innan VW sabbade gti med vikt på vikt på vikt om och om igen tills för några år sedan då effekten ökade markant.
Den i annonsen såg däremot inge vidare ut, såg ut som en kombi men nu är den borta så kan inte fräscha upp minnet.
nja, det är inte som en golf på det viset i mina ögon. CRX:en är en underbar sportbil med sjuk känsla med riktig japansk kvalitet. En engelskbyggd plastig ep3 är ju som en Ssangyong i jämförelse. Jag kör hellre crx VT var dag i veckan (allra helst på vintern) istället för en ep3:a. Det som är synd är att det inte går att köpa en ny crx vt längre. Tänk om man hade varit 20-25år när crx:en släpptes och haft möjligheten att köpa en helt ny. Jag är tyvärr född 10år för sent för det..
Senast redigerad av Malkolm den 30 december 2009, 02:06, redigerad totalt 1 gånger.
Crx VT är en sjukt rolig bil. Den perfekta busbilen i mina ögon. Inte många bilar som är så snabba och körglada men som man samtidigt kan köra väldigt snålt om man vill. Dessutom håller dom väldigt bra. Inte konstigt att de var just en crx vt som fick mig in i Honda träsket
Vet inte om det finns någon annan bilmodel man kan jämnföra den med. Tycker att den var i en klass för sig på sin tid.
Låter ju som att det är en kul bil då
Jag kan nog förstå det eftersom känslan i gamla "hot hatchback" är riktigt bra. Tiden innan all plast, elektroniska hjälpmedel och prylar mm mm.
150hk och 1000kg typ.. helt sjuk bil för pengarna, vtecen är så brutal, grym körkänsla, verkligen som att köra gocart.. synd bara att nästan alla ätits upp av rost från insidan.