eko skrev:Rickard: så din bmw fick inte ny lack pga rosten vid falsen, insidan av nedre delen av njurarna?
De bilar som var tillverkade innan -04 hade (har) seriösa problem med rosten.. de som har 6 års rostskydd, nästintill alla fick lackat om huv och de som va värre fick ny huv på garanti. Så om verkstan bjudit dig på lacken så kan jag nästan till 100% garantera dig att det berodde på rosten på insidan och inte stenskott, varför skulle de gå minus för du ligger för nära andra bilar? det konstiga är att du inte äns nämner peugeot.. 10k mil i en peugeot utan att nämna något är märkligt
Ingen kan göra bättre pålitliga bilar än japaner det är ënkel fakta
väl medveten om detta, det roliga i kråksången är att jag ej själv bad dem fixa rosten, dom bad mej att låna ut bilen ett tag för åtgärder gällande lacken,
lånebil fick man också kostnadsfritt,
10k mil i en peugeot är ingen lek. dock var bilen helt ny och jag avverkade 10k mil på nästan 2.5-3år har jag för mej, hade bilen inne 5 gånger utöver service för garantijobb, men aldrig några problem, ända jobbiga med detta var att lämna och hämta bilen, nån av gångerna hade jag lånebil från peugeot i över en vecka, när dom väntade på reservdelar,
vet inte riktigt vad vi hamnat i denna tråd nu,
men vill bara klargöra att personligen gillar jag Honda skarpt, och smutskastar dom inte på något sätt,
därmed ej sagt att Honda kissar på resten av alla bilmärken, som många (jag gissar yngre) på detta forum vill få det till.
sånt kan ibland störa mej lite när man läser trådar häromkring,