Little Elk skrev:<!--quoteo(post=583644:date=24 Mar 2010, 22:12:56:name=luckan)--><div class='quotetop'>QUOTE(luckan @ 24 Mar 2010, 22:12:56) <a href="index.php?act=findpost&pid=583644"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=583565:date=24 Mar 2010, 01:33:48:name=Little Elk)--><div class='quotetop'>QUOTE(Little Elk @ 24 Mar 2010, 01:33:48) <a href="index.php?act=findpost&pid=583565"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Några 9-10 k kostar INTE ett DC sports grenrör nytt. Snarare lite över halva det.
På biltema eller..?
Googlade som snabbast och hittade racegrenröret i rostfritt på japtuning (det som jag har), de ville ha 8130:-. Men klart, det är ju billigare på loppis
Mvh,
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Och jag googlade lite ordenkligare på de internationella marknaderna och kom fram till att unit8 i england tar runt 330£ exkl. moms men med dagens kurs du köper £ i så blir det nog runt 5.000 kr även om deras priser är lite o uppdaterade.
Så luckan, du ska söka dig utanför sveriges gränser då du ska köpa något till bilen, annars blir du lätt blåst på mer än nödvändigt.
Angående motorfästen bör du byta alla 2-3 (har ingen koll på hur många det är, Malkolm eller någon får gäran fylla i här... ).
<a href="
http://www.clubrsx.com/clubep3/ENS-16-1111R.html" target="_blank">Dessa är det jag pratar om.</a>
Sen om du väljer ett grenrör med möjlighet till att använda katt ersättare så vinner du säkert några hk mot orginal. Allt är ju en fråga om pris, effekt samt bekvämlighet inför besiktning.

<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis! Jag kör med sånna röda klumpar (mina är iofs svarta) som du trycker in i original motorfäste.. Sitter, vad jag har förstått, ett bak och ett fram. Eftersom att det fram tydligen va lite lurigt att byta bytte jag bara det bakre. Men många som kör så tydligen

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Erik Adolfsson<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3 -04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->