Passar dom ihop eller har dom olika bultdelning?
Har googlar och sökt här på forumet,men blir inte riktigt klok på hur det ligger till.
Kan vara jag som suger på att söka iofs
Hej! Dem passar inte ihop, det är mycket jobb med att få ihop dem, men vad är meningen med bygget? K20 är så mycket bättre och skönare motor än F20c. Det är mestadels nackdelar med att välja en F20c istället för en K20a.
Adapterplattor har jag gjort ett antal, men frågan var bara ifall det verkligen inte fanns en fwd-låda som passade rakt av utan krusiduller.
Hur kan det komma sig att Honda tillverkar en motor med ett bultmönster som inte är kompatibelt med deras övriga?
Dude-gtr skrev:Adapterplattor har jag gjort ett antal, men frågan var bara ifall det verkligen inte fanns en fwd-låda som passade rakt av utan krusiduller.
Hur kan det komma sig att Honda tillverkar en motor med ett bultmönster som inte är kompatibelt med deras övriga?
Civic=framhjulsdriven sportig vardagsbil.
S2000 bakhjulsdriven roadster.
Jag tror inte att Merca A-klass har samma bultmönster på lådan som tex en SLK.
Jag har skruvut många hondor, men s2000 har lösningar och ett helt annat sätt att skruva ihop delarna på som jag inte har sett på någon annan Honda. Jag skulle vilja säga att S2000 egentligen inte är en Honda, känns som att den kommer från en annan fabrik än där vanliga Hondabilar tillverkas. Sen vet jag inte heller om det är samma på NSX:en, en sånn har jag aldrig har nöjet att skruva med ännu. Men det verkar som att det mesta är special även där.
SEn kanske jag verkar tjatig, men har du redan en F20c? annars är det ju billigare och enklare och snabbare att skaffa en K20/K24 motor..
Usch vilka muppar det var i den tråden. Jag läste igenom hela samt den andra tråden det länkades till och blev mer och mer arg på alla korkskallar som inte kan sköta sig och diskutera som folk...
Det tråkigaste var att jag trots att jag ägnande närmare en timme på detta inte fick se en enda dynokurva eller få veta något om hur bilen gick jämfört med ett K-swap. Sjukt irriterande.
Men här finns det ju iallafall ett färdigt kit att köpa. Frågan kvarstår dock vad du ska ha motorn till?
Som ren NA dragracingmotor så kan F20C vara ett bra alternativ att använda eftersom den har vissa fördelar när det gäller varvtålighet. I alla andra fall är ett swap med K-motor att föredra.
Malkolm skrev:Jag har skruvut många hondor, men s2000 har lösningar och ett helt annat sätt att skruva ihop delarna på som jag inte har sett på någon annan Honda. Jag skulle vilja säga att S2000 egentligen inte är en Honda, känns som att den kommer från en annan fabrik än där vanliga Hondabilar tillverkas. Sen vet jag inte heller om det är samma på NSX:en, en sånn har jag aldrig har nöjet att skruva med ännu. Men det verkar som att det mesta är special även där.
SEn kanske jag verkar tjatig, men har du redan en F20c? annars är det ju billigare och enklare och snabbare att skaffa en K20/K24 motor..
Du har helt rätt malkolm genom bara att gissa. I många fall är det inte ens samma underleverantörer till S2k som till resten av line upen.
NSX och S2k är båda byggda i samma fabrik delvis för hand, och där är inte kraven lika stora på att det ska fort att montera ihop bilarna, snarare att det blir bästa möjliga slutprodukt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)