Honda Civic Coupe 95 med problem
Hej.
Jag har nyss köpt en Honda civic coupe 95 med en del problem.
Just nu så pekar det åt att det är pa-sensorn som det är fel på
då det är för fet blandning. men hur gör jag nu. Hittar ingen pa-sensor att köpa
och som jag läst så verkar det som att jag behöver byta hela ecun.
Tänkte om det fanns någon som haft detta problem som kanske har en lösning.
Har en stund på mig att fixa detta men jag vill gärna ha det löst så fort som så
jag får rulla ut min pärla ur garaget snart.
Tack på förhand
MvH Josefin
Jag har nyss köpt en Honda civic coupe 95 med en del problem.
Just nu så pekar det åt att det är pa-sensorn som det är fel på
då det är för fet blandning. men hur gör jag nu. Hittar ingen pa-sensor att köpa
och som jag läst så verkar det som att jag behöver byta hela ecun.
Tänkte om det fanns någon som haft detta problem som kanske har en lösning.
Har en stund på mig att fixa detta men jag vill gärna ha det löst så fort som så
jag får rulla ut min pärla ur garaget snart.
Tack på förhand
MvH Josefin
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Pa sensorn, vad är de??
Menar du lambdasonden eller?
Menar du lambdasonden eller?
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 54 times
Hur har du fått fram att det PA sensorn om du inte har felkod?
mvh oskar
mvh oskar
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
Min karl har hjälpt mig och det visade sig att det fanns lite kabel brott på den. Sen om det är detta det är jag inte säker på men kan tänka mig det. Ska ner i helgen som felsöka och kan bara hoppas på det bästa.
Som sagt nog lättare nu när jag har fått hjälp om hur jag skall felsöka. bara att hålla tummarna för jag vill verkligen få denna bil att rulla igen.
Som sagt nog lättare nu när jag har fått hjälp om hur jag skall felsöka. bara att hålla tummarna för jag vill verkligen få denna bil att rulla igen.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Kabelbrott på Pa-sensorn?, sitter inte den inbyggd i ecu:n på en P06-ecu? förövrigt så borde bilen inte gå annorlunda iaf, det gjorde inte min gamla crx när jag kopplade ur sensor..
Sant kan hända att jag är ute och snurrar skall se hur det ser ut nu i helgen då
jag får lägga lite mer tid på bilen och se hur det ser ut. Men blev det verkligen ingen skillnad alls när du hade kopplat bort din? börjar bli aningen less på denna bilen redan tyvärr. men det är bara nya takter och kämpa vidare i helgen som gäller.
jag får lägga lite mer tid på bilen och se hur det ser ut. Men blev det verkligen ingen skillnad alls när du hade kopplat bort din? börjar bli aningen less på denna bilen redan tyvärr. men det är bara nya takter och kämpa vidare i helgen som gäller.
God morgon.
Nu har jag fått fram några fel koder och jag har försökt leta i de manualer som ni hade länkat till mig.
Troligtvis är jag total blind för jag hittar inget.
Jag har fått tag i felkoder som jag utläser till 32 och 31. finns det någon som vet vad dessa kan stå för.
jag har hittat en sida där det finns förklaring men misstänker att det är väldigt fel för min bil. =)
För enligt den så skall kod 31 vara Automatic transmission B signal. har ni förslag vart jag kan hitta förutom i manuallen så blir jag väldigt tacksam.
MvH Josefin
Nu har jag fått fram några fel koder och jag har försökt leta i de manualer som ni hade länkat till mig.
Troligtvis är jag total blind för jag hittar inget.
Jag har fått tag i felkoder som jag utläser till 32 och 31. finns det någon som vet vad dessa kan stå för.
jag har hittat en sida där det finns förklaring men misstänker att det är väldigt fel för min bil. =)
För enligt den så skall kod 31 vara Automatic transmission B signal. har ni förslag vart jag kan hitta förutom i manuallen så blir jag väldigt tacksam.
MvH Josefin
hmm har nu kollat lita och som jag fattade det av en länk så skall man läsa in siffrorna som att de korta snabba blinkningarna är ensiffriga och de långa är 10 siffriga så jag som har fått fram 3 snabba, 2 långa, 3 mellansnabba och avslutas med en snabb. borde vara 23 och 13 då om jag har fattat det rätt. mysko detta =) iofs stämmer det bättre med felkkoder nu med tanke på att det inte fanns felkod nr 32 =)
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
om jag har förstått det hela rätt så har du: 3korta, 2långa, 3långa och 1kort.
Då en felkod alltid börjar med de långa blinkningarna till följd av korta. (om felkoden är 10 eller högre vill säga).
Så har du:
*felkod 3, MAP sensor
*felkod 20, ELD detector
*felkod 31, A/T signal
Om man har ffelkod på mapsensorn så går bilen som skit. Men eftersom du får felkod på automatlådan som du inte har så kanske du läser felkoderna fel? Du har ingen möjlighet att filma dem och lägga ut på youtube så kan vi hjälpa dig bättre?
Då en felkod alltid börjar med de långa blinkningarna till följd av korta. (om felkoden är 10 eller högre vill säga).
Så har du:
*felkod 3, MAP sensor
*felkod 20, ELD detector
*felkod 31, A/T signal
Om man har ffelkod på mapsensorn så går bilen som skit. Men eftersom du får felkod på automatlådan som du inte har så kanske du läser felkoderna fel? Du har ingen möjlighet att filma dem och lägga ut på youtube så kan vi hjälpa dig bättre?
tyvärr så kan jag inte det då det inga felkoder finns mera.
fattar inte riktigt vad som hänt. var nere i bilen och skulle läsa av igen för att se så jag fått
rätt men då var de borta har kört bilen vid flera tillfällen men de kommer inte igen. Skall se om jag kan göra nytt försök senare idag igen
fattar inte riktigt vad som hänt. var nere i bilen och skulle läsa av igen för att se så jag fått
rätt men då var de borta har kört bilen vid flera tillfällen men de kommer inte igen. Skall se om jag kan göra nytt försök senare idag igen
Ja som sagt min bil vill inte rulla ännu.
Har bytt tomgångs motorn idag och då fungerade den skapligt kom ner till garaget efter en test tur och
stänger av bilen. När jag starar den igen så händer inget alls. Den pumpar inte fram soppa och motorlampan blinkar jättefort väldigt länge (efter ca 2 min stängde jag av) Jag kopplar ur tomgångsmotorn och det börjar släppa fram soppa när jag vrider på nyckeln men bilen vill inte starta. Testade att sätta tillbax den gammla men med samma resultat. vad sysslar denna underbara bil med nu är min stora fråga.. Någon som vet en verkstad nära Mölnlycke som är duktiga på Honda?
MvH Josefin
Har bytt tomgångs motorn idag och då fungerade den skapligt kom ner till garaget efter en test tur och
stänger av bilen. När jag starar den igen så händer inget alls. Den pumpar inte fram soppa och motorlampan blinkar jättefort väldigt länge (efter ca 2 min stängde jag av) Jag kopplar ur tomgångsmotorn och det börjar släppa fram soppa när jag vrider på nyckeln men bilen vill inte starta. Testade att sätta tillbax den gammla men med samma resultat. vad sysslar denna underbara bil med nu är min stora fråga.. Någon som vet en verkstad nära Mölnlycke som är duktiga på Honda?
MvH Josefin
Ja nu var jag igång igen =)
Har haft en del jobbiga dagar med denna bilen men ger mig inte ännu.
Har haft den inne på verkstad nu för felsökning utan resultat och har själva
felsökt och pillat.
Vi har kopplat in den så att vi kan mäta avgasvärderna på den och kommer fram till
att när den ligger uppe på 3000 varv så börjar den stabilisera sig. men när den ligger
på tomgång så vill inte styboxen stabilisera och normalisera värdena.
har mät hela kabelmattan och sett att alla kablar ger rätt värden och det fungerar som det skall.
(plus att det är inkopplat kablar på vtec men vi har ingen vtec bara det var en intressant upptäckt minns inte vilken port det låg på men stod på papper att det var till vtec i alla fall)
Då är frågan är det styrboxen som är kass när den inte stabiliserar ?
Hat byt mapsenor och det gick lite bättre men slutade på samma sätt att den inte "orkade" stabilisera värderna. mysko när man inte kan hitta problemet bara jag vet vad det är så jag kan reparera det då blir jag nöjd men som det är nu är det bara en gissningslek.
Snälla om ni har ideer så är jag tacksam
Har haft en del jobbiga dagar med denna bilen men ger mig inte ännu.
Har haft den inne på verkstad nu för felsökning utan resultat och har själva
felsökt och pillat.
Vi har kopplat in den så att vi kan mäta avgasvärderna på den och kommer fram till
att när den ligger uppe på 3000 varv så börjar den stabilisera sig. men när den ligger
på tomgång så vill inte styboxen stabilisera och normalisera värdena.
har mät hela kabelmattan och sett att alla kablar ger rätt värden och det fungerar som det skall.
(plus att det är inkopplat kablar på vtec men vi har ingen vtec bara det var en intressant upptäckt minns inte vilken port det låg på men stod på papper att det var till vtec i alla fall)
Då är frågan är det styrboxen som är kass när den inte stabiliserar ?
Hat byt mapsenor och det gick lite bättre men slutade på samma sätt att den inte "orkade" stabilisera värderna. mysko när man inte kan hitta problemet bara jag vet vad det är så jag kan reparera det då blir jag nöjd men som det är nu är det bara en gissningslek.
Snälla om ni har ideer så är jag tacksam
- oskar

Det låter som att ditt bränslerelä behöver lödas om den inte "klickar" till när du vrider på nyckeln.
Har du pendlande tomgång?
Har du pendlande tomgång?
Oskar Johansson
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
En liten fråga, vad är det för motor i en -95 coupe?
mvh okyu
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
- oskar

Har du luftat kylsystemet?
Oskar Johansson
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
ne detta är inte gjort =)
skulle fixa lite igår och mäta lite kablar igen men det visade sig att våran multimeter hade gett upp och
den jag fick låna var lika gammal som jag själv och fungerade så där =).
får se hur det blir i eftermiddag skall hitta rätt saker och mäta lite. och testa din idee med =)
Tack för svaren det är alltid bra med extra ideer =)
skulle fixa lite igår och mäta lite kablar igen men det visade sig att våran multimeter hade gett upp och
den jag fick låna var lika gammal som jag själv och fungerade så där =).
får se hur det blir i eftermiddag skall hitta rätt saker och mäta lite. och testa din idee med =)
Tack för svaren det är alltid bra med extra ideer =)
Så där ja. äntligen framsteg i problemen. Bytte tempgivare igår och alla värderna fick sig ett skutt och
hoppade på plats. Nu är det bara att hitta rätt läge på tändningen annars rullar äntligen våran bil som den skall. Tack alla för era ideer det har vart till hjälp så man kan testa sig runt när man inte kan hitta felet.
Nu blir det att fixa iordning inne i bilen och dra nya kablar till ljudsystemet bara de roliga sakerna kvar =)
Ha en bra söndag alla
Äntligen en lycklig Honda ägare med en rullande bil
hoppade på plats. Nu är det bara att hitta rätt läge på tändningen annars rullar äntligen våran bil som den skall. Tack alla för era ideer det har vart till hjälp så man kan testa sig runt när man inte kan hitta felet.
Nu blir det att fixa iordning inne i bilen och dra nya kablar till ljudsystemet bara de roliga sakerna kvar =)
Ha en bra söndag alla
Äntligen en lycklig Honda ägare med en rullande bil