Tidtagning
- Zahak
- Bil: BMW E46 320Ci
- Namn: Johannes Henrysson
- Kontakt:
Tjo!
Har funderat lite på om man skulle börja mäta lite tider när man kör på bana. Främst för att få någon form av måttstock för om det går bättre, sämre eller samma.
Vad finns det för tidtagare, och hur fungerar de?
Ps. Om man börjar diskutera prisgrupp så kommer jag säkert att vilja titta på billigare varianter, men strunta i det. Alltid bra att ta hänsyn till ev dyrare varianter så att man inte kastar pengar i sjön på något billigt som man ändå inte blir nöjd med.
Har funderat lite på om man skulle börja mäta lite tider när man kör på bana. Främst för att få någon form av måttstock för om det går bättre, sämre eller samma.
Vad finns det för tidtagare, och hur fungerar de?
Ps. Om man börjar diskutera prisgrupp så kommer jag säkert att vilja titta på billigare varianter, men strunta i det. Alltid bra att ta hänsyn till ev dyrare varianter så att man inte kastar pengar i sjön på något billigt som man ändå inte blir nöjd med.
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Har du en telefon som stödjer Race Chrono så behöver du bara en schysst GPS för att få en billig och bra lösning. Köper du t ex QStarz nya 10Hz GPS så kommer du väldigt långt. Högre precision än det ger blir dyrt och kanske inte så meningsfullt för en glad amatör heller.
Så första frågan blir ju, vad har du för telefon?
Så första frågan blir ju, vad har du för telefon?
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Finns inte Racechrono till iphone, men likvärdiga program för tidtagning i "affären"
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Zahak
- Kontakt:
Hehe, Daniel har ju riktigt bra koll på mig 
Finns det någon speciell app som ni kan rekommendera? Jag menar, de blandar ju ändå ganska gott med skit och kvalité om man säger så...
Finns det någon speciell app som ni kan rekommendera? Jag menar, de blandar ju ändå ganska gott med skit och kvalité om man säger så...
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
- David Lundin
Tyvärr är inte iPhone ett jättebra alternativ då det inte finns några vettiga GPS-puckar du kan köra till den.
Men om man bara vill ha ett litet humm om sina tider plus lite skojiga (om man har den rätta nördgenen dvs) loggar att titta på efter körningarna duger den säkert bra! Har tyvärr ingen aning om vad som gäller för program dock.
Luckan: Din C902 kan du ta hyffsade bilder och lyssna på musik med
Tyvärr kör de ett eget OS som inte funkar med några program jag känner till iaf.
Men om man bara vill ha ett litet humm om sina tider plus lite skojiga (om man har den rätta nördgenen dvs) loggar att titta på efter körningarna duger den säkert bra! Har tyvärr ingen aning om vad som gäller för program dock.
Luckan: Din C902 kan du ta hyffsade bilder och lyssna på musik med
Tyvärr kör de ett eget OS som inte funkar med några program jag känner till iaf.
Senast redigerad av David Lundin den 8 september 2010, 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Köp en performancebox http://www.mindation.com/
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Klart, så som du skryter att du läst på ordentligt vid de banträffar jag träffat dig. Sen att du tog fram en skiss av knutan i luren gjorde det inte direkt svårt för mig att avgöra vad du hade för nånZahak skrev:Hehe, Daniel har ju riktigt bra koll på mig
Mvh,
Edit: När vi ändå kikar efter puckar, boxar o allt vad det nu heter... Kan inte den här vara ett alternativ? http://cgi.ebay.com/INFRARED-COMPLETE-L ... 6464wt_961
- Zahak
- Kontakt:
Daniel: Hehe sant, yrkesskada... 
Ang iPhone: Ja alltså jag känner mig väl inte så låst till att ha det just i iPhonen. Är dessutom väl medveten om att fånen tyvärr har lite brister när det gäller GPS mm.
Performancebox lät spännande. Känns ju som den har väldigt mycket mer än jag behöver (till en början?), men det är ju verkligen inget minus. Alternativ?
Ang iPhone: Ja alltså jag känner mig väl inte så låst till att ha det just i iPhonen. Är dessutom väl medveten om att fånen tyvärr har lite brister när det gäller GPS mm.
Performancebox lät spännande. Känns ju som den har väldigt mycket mer än jag behöver (till en början?), men det är ju verkligen inget minus. Alternativ?
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Nej!
Jag köpte min för laptimern skull, men oj vad många bra finesse det finns, som funkar riktigt bra!
Prestanda tester, loggning från banan ( kurvtagning, bromspunkter, km/ m.m. ) Motor och hjul effekt, som i mitt fall låg den i mitten av en diff med endast 3% mellan två bänkar! Det är många billiga bänkningar.
Jag har precis börjat knappa i min, så fråga någon annan/läs på om ytterligare bra finesser, för det finns säkert många till.
Jag köpte min för laptimern skull, men oj vad många bra finesse det finns, som funkar riktigt bra!
Prestanda tester, loggning från banan ( kurvtagning, bromspunkter, km/ m.m. ) Motor och hjul effekt, som i mitt fall låg den i mitten av en diff med endast 3% mellan två bänkar! Det är många billiga bänkningar.
Jag har precis börjat knappa i min, så fråga någon annan/läs på om ytterligare bra finesser, för det finns säkert många till.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Beställde just en 10hz blåtandsgps på ebay, hade ingen aning om att dom ens fanns. Hoppas det lirar bra med min Nokia N86. Fast troligen är det väl slut på bankörningar nu för i år :p
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- David Lundin
E52 skall funka fint med Race Chrono, behövs bara en schysst GPS (läs Qstarz 10Hz) så är du hemma!
- Zahak
- Kontakt:
Jo, stod en del på hemsidan. Mycket möjligt att det blir en sån till nästa sommarHammerin skrev:Nej!