Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
FILM Micke 16v Bänkar "BiGRED"
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Film när Micke bänkar sin grymma Civic VTi turbo från i lördags !
/Jocke
/Jocke
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Är inte den såld än?
Menade inte att låta otrevlig. Jag kan inte se filmerna här på jobbet. Men jag hade för mig att den bilen skulel säljas redan för två år sedan?
Menade inte att låta otrevlig. Jag kan inte se filmerna här på jobbet. Men jag hade för mig att den bilen skulel säljas redan för två år sedan?
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Om de är Micke du menar så bytte han bort den och till slut efter många fram och tillbaka med många olika bilar så bytte han till sig sen igen. jag brukar kalla de för västeråsröran. 
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
Grymt det där Micke!
Hur mycket laddtryck? Med det krutet borde du kommit över 200km/h gränsen vid 402m tycker man.
Hur mycket laddtryck? Med det krutet borde du kommit över 200km/h gränsen vid 402m tycker man.
Only M Matters
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Ska väl lägga till lite info nu efter körningen 2010-09-19 på Kjula dragway.
Kom till plats 07.15 och körde denna 402m repa vid 15-tiden, den enda repan på hela dagen faktiskt!
402m 12.21@186
201m 7.99@149
60ft 1.91
MH Racemaster med 0.5 kalltryck.
Hade säkerligen gått att putsa denna tid en del om ja fått lite mera körtid.
Har problem att få temp i däcken då jag värmer på 1:an och vågar inte testa 2:an pga. att kopplingen slirat på gatan när ja testat tidigare.
Fullgasväxling var inget ja provade på denna gång eftersom jag helt enkelt bara ville ha en felfri repa/tid efter de nya modsen.
(slog mitt personbästa från -08 med nästan 0.5s)
Vi får se om 11:an sitter nästa år!
Men men! bilen går bra! riktigt jävla bra, idag på motorvägen hem från jobbet fick ja steka min arb-polares golf gti 5:a med bänkade 435hk.
Det är inte illa pinkat för en 1.6 liters spis.
Kom till plats 07.15 och körde denna 402m repa vid 15-tiden, den enda repan på hela dagen faktiskt!
402m 12.21@186
201m 7.99@149
60ft 1.91
MH Racemaster med 0.5 kalltryck.
Hade säkerligen gått att putsa denna tid en del om ja fått lite mera körtid.
Har problem att få temp i däcken då jag värmer på 1:an och vågar inte testa 2:an pga. att kopplingen slirat på gatan när ja testat tidigare.
Fullgasväxling var inget ja provade på denna gång eftersom jag helt enkelt bara ville ha en felfri repa/tid efter de nya modsen.
(slog mitt personbästa från -08 med nästan 0.5s)
Vi får se om 11:an sitter nästa år!
Men men! bilen går bra! riktigt jävla bra, idag på motorvägen hem från jobbet fick ja steka min arb-polares golf gti 5:a med bänkade 435hk.
Det är inte illa pinkat för en 1.6 liters spis.
0736316013
bra tid o effekt Micke. men verkar inte som dessa original fodrade b16's ska kunna gå fortare än 12or. en annan körde ju 12,12 va?
du får gärna visa att det går men 
hehe skojar ba, en bättre koppling, tvåans växel burnout o gärna lite boost-by-gear så kommer du spränga 11sekundersvallen hur lätt som helst
hehe skojar ba, en bättre koppling, tvåans växel burnout o gärna lite boost-by-gear så kommer du spränga 11sekundersvallen hur lätt som helst
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
Synd att du bor så långt ifrån, hade vart kul och testa mot den.
Jag har inte kört min Volvo på strippen, men enligt GPS med extern puck gör han 100-200 på 9,6sek med en passagerare nu i Fredags och lite hjulsprinn.
Det med iprincip en Volvo orginal fem cyl motor med bara andra stakar och stor turbo =) Torslanda power
Min CRX VT Turbo gjorde 100-200 på ~8sek, men det var många år sen
12,12@197km/h med odiffad på BGF Dragradialer gjorde den.
Jag har inte kört min Volvo på strippen, men enligt GPS med extern puck gör han 100-200 på 9,6sek med en passagerare nu i Fredags och lite hjulsprinn.
Det med iprincip en Volvo orginal fem cyl motor med bara andra stakar och stor turbo =) Torslanda power
Min CRX VT Turbo gjorde 100-200 på ~8sek, men det var många år sen
12,12@197km/h med odiffad på BGF Dragradialer gjorde den.
Only M Matters