Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
AEM V2 ctr 05 Köpa var och billigt
-
soderkvisten
- Bil: ctr -05
- Namn: Johan Södergren
Hej hopp! Betrakta mig som knäpp men försöker lista ut på ebay vilket jag ska köpa av AEM V2 modellerna som finns där men jag lyckas inte 
Jag har bestämt mig för detta filter och vill köpa det så billigt som möjligt.
Vad jag tror och har läst så ska modellerna som passar till ctr si fungera till type r?
Är isåfall det här rätt produkt?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-V2-A ... 2773wt_944
När jag läst mer på detta fina forum så har jag fått fram att min bil inte har någon LMM så det ska väll inte finnas något annat som kan ta skada eller gå sönder för att jag väljer ett öppet filter? (jag må vara lite dum i huvet men lite nojjig är man)
Hoppas på nå konkreta svar som säger exakt hur jag ska gå till väga!
MVH Johan
Jag har bestämt mig för detta filter och vill köpa det så billigt som möjligt.
Vad jag tror och har läst så ska modellerna som passar till ctr si fungera till type r?
Är isåfall det här rätt produkt?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-V2-A ... 2773wt_944
När jag läst mer på detta fina forum så har jag fått fram att min bil inte har någon LMM så det ska väll inte finnas något annat som kan ta skada eller gå sönder för att jag väljer ett öppet filter? (jag må vara lite dum i huvet men lite nojjig är man)
Hoppas på nå konkreta svar som säger exakt hur jag ska gå till väga!
MVH Johan
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Det ser ut att vara rätt filter på bilden och du har rätt i att det som Passar Civic Si även passar CTR (vilket jag tror att du menade fast du skrev lite annorlunda).
V2 är ett bra filter som ger klara förbättringar i effekt, åtminstonde så länge det är lite svalt ute. Men det som ger allra mest på en CTR är CAI (Cold Air Intake).
http://www.4-tuner.de/Honda-Tuning-Civi ... anguage=en
V2 är ett bra filter som ger klara förbättringar i effekt, åtminstonde så länge det är lite svalt ute. Men det som ger allra mest på en CTR är CAI (Cold Air Intake).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
soderkvisten
Tack för svaret! medveten om att CAI är bättre men det känns bättre med ett som sitter högre upp då jag tyvär kommer vinter köra bilen och det finns mycket stora djupa vatten pölar här när det regnar eller töar.
Sen är det igentligen bara för ljudet jag byter
MVH Johan
Sen är det igentligen bara för ljudet jag byter
MVH Johan
- Steffo

Ljudet med V2 är absurt coolt, så då väljer ju rätt 
Det låter som en brunbjörn råkar sätta sig i en lägereld och vrålar rakt in i en plåtburk i någon form av metallisk björnfalsett typ!
Det låter som en brunbjörn råkar sätta sig i en lägereld och vrålar rakt in i en plåtburk i någon form av metallisk björnfalsett typ!
Stockholm
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Är det inte den varianten som är till RSX som skall köpas för våran CTR.
Har för mig att SI varianten är klenare än den till RSX.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-V2-A ... ccessories
Har för mig att SI varianten är klenare än den till RSX.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-V2-A ... ccessories
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Känns väl lite som det kvittar om det är klent eller inte, man suger ju bara in varmluft iaf.
Du behöver inte vara rätt för slask och vattenpölar med ett Cai, däremot mindre sjöar lär man ju undvika, dvs riktiga översvämningar och dylikt. Jag körde min CTR med Cai även på vintern. Det är inga problem!
Du behöver inte vara rätt för slask och vattenpölar med ett Cai, däremot mindre sjöar lär man ju undvika, dvs riktiga översvämningar och dylikt. Jag körde min CTR med Cai även på vintern. Det är inga problem!
-
soderkvisten
Fick tag på Ett K&N typhoon för väldigt lite pengar så kör det tillsvidare sen får jag väll slå till på CAI
Bara lyda proffsen!
Vet att det inte är något super luftfilter men några månaders på får man stå ut med!
Har bara en polare som kör med cai här i stan resten kör KN och AEM V2.
Var ju inte blodigt dyrt med injen cai så det står uppskrivet på listan!
Danke shön!
Vet att det inte är något super luftfilter men några månaders på får man stå ut med!
Har bara en polare som kör med cai här i stan resten kör KN och AEM V2.
Var ju inte blodigt dyrt med injen cai så det står uppskrivet på listan!
Danke shön!
Hur mycket skiljer det sig i effekt egentligen, mellan AEM CAI och V2?Steffo skrev:Det ser ut att vara rätt filter på bilden och du har rätt i att det som Passar Civic Si även passar CTR (vilket jag tror att du menade fast du skrev lite annorlunda).
Kör:
Civic Sport+ 1.5T -18 "FK7"
Gamla bilar:
CTR -04 "EP3"
Civic EX -95 "EH9"
Mobil: 070-452 98 00
Civic Sport+ 1.5T -18 "FK7"
Gamla bilar:
CTR -04 "EP3"
Civic EX -95 "EH9"
Mobil: 070-452 98 00
- Steffo

Rent spontant så låter det lite väl mycket, men det kan nog vara så om det är varmt i motorrummet förstås!
Ju varmare det är i motorrummet, desto större effektskillnad med CAI vs V2. Men en sval höst/vårdag när man inte kör i stadstrafik är nog skillnaden väldigt liten.
Jag hade ett V2 först, och jämfört med original så var det ett rejält lyft. Jag kapade 100-200-tiden med ganska många sekunder. Skillnaden mellan V2 och CAI var mycket mindre, men fortfarande en förbättring. Jag loggade tempskillnad på ca 5 grader insugslufttemp en varm sommardag i 70-100km/h körning på landsväg, och det är ju inte fy skam!
Största skillnaden är som sagt när man kör antingen på strippen, eller gasar vid ett rödljus där motorrummet har blivit varmt och inte kylts ner av fartvinden.
Ju varmare det är i motorrummet, desto större effektskillnad med CAI vs V2. Men en sval höst/vårdag när man inte kör i stadstrafik är nog skillnaden väldigt liten.
Jag hade ett V2 först, och jämfört med original så var det ett rejält lyft. Jag kapade 100-200-tiden med ganska många sekunder. Skillnaden mellan V2 och CAI var mycket mindre, men fortfarande en förbättring. Jag loggade tempskillnad på ca 5 grader insugslufttemp en varm sommardag i 70-100km/h körning på landsväg, och det är ju inte fy skam!
Största skillnaden är som sagt när man kör antingen på strippen, eller gasar vid ett rödljus där motorrummet har blivit varmt och inte kylts ner av fartvinden.
Stockholm