Civic Type R 2005 Hondata K-pro
Hej! har läst runt lite angående Kpro och det känns väldigt intressant.. dock hittar jag inte många ställen man kan få tag i en sådan ECU..
så tänkte höra om ni har några tips vart man kan få tag i dem? har sett att japstuning.se säljer osv. hade dock velat eventuellt hitta en återförsäljare i skåne trakten och lämna in den för installation..? är ny honda förare så lite tips är välkomna! men för mig verkar det som att Kpro är ett bra första steg på bilen?
mvh Jonathan
så tänkte höra om ni har några tips vart man kan få tag i dem? har sett att japstuning.se säljer osv. hade dock velat eventuellt hitta en återförsäljare i skåne trakten och lämna in den för installation..? är ny honda förare så lite tips är välkomna! men för mig verkar det som att Kpro är ett bra första steg på bilen?
mvh Jonathan
Okej! Jo det låter schysst! Dock är det litet problem att skicka ecun då jag är väldigt beroende av bilen pga jobb ! Lite därför jag försöker hitta någon eller återförsäljare i närheten så jag inte är av med bilen en vecka!
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Köp en begagnad PRB-ecu med Kpro installerat istället, så stödjer den bredbandslambda med.
Brukar ligga på ca 1000$ i usa.
t.ex. http://k20a.org/forum/showthread.php?t=87178
Lambdasond måste du köpa till för ca 1500:-
Brukar ligga på ca 1000$ i usa.
t.ex. http://k20a.org/forum/showthread.php?t=87178
Lambdasond måste du köpa till för ca 1500:-
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
hm okej! aja det är ju lite alternativ och välja på, tyckte jag läste om en använder infra eller något som också fixar med kpro ?
hur pass viktigt är det att byta lambdan till en bredbandslambda?
mvh Jonathan
hur pass viktigt är det att byta lambdan till en bredbandslambda?
mvh Jonathan
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Svar ja!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Du måste använda bredbandslambda om du väljer att använda en PRB-ecu (från Acura RSX).Woxelind skrev: hur pass viktigt är det att byta lambdan till en bredbandslambda?
mvh Jonathan
Här kan du se från vilka bilar du kan använda ecu från: http://www.hondata.com/vehicles.html
Precis som du skriver så är det enbart från Civic Type R Ep3 det funkar om du ska leta från skroten i Sverige, knappast troligt att du hittar en skrotad RSX eller Integra DC5 här
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Har en bredbandslambda liggandes ifall du är sugen.Helt ny i förpackning:)
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"