tjea!
Ska byta högtalare i min ctr och har ett framsystem som ska monteras fram. Har köpt tweeter holders och kommer därmed att ha hela system i dörren inkl delningsfilter.
Vet att en del har gjort detta tidigare. Skillnaden är att jag ska koppla mitt framsystem till slutsteg och undrar då om ända alternativet är att dra nya kablar genom kontaktstyckena i dörrarna. Gjorde detta på min eg och de var ett jäkla jobb. Någon som trätt igenom nya kablar på ctr? erfarenheter? finns de någon annan lösning?
I och med att jag vill ha slutsteg får jag även dra kablarna bak om jag vill ha stegen där...hur bökigt är detta på ctr? gäller ju även strömkabel rca remote osv...är de lungt vid torpedväggen? bästa vägen?
Tacksam för svar!
MVH Kalle
kabeldragning i ctr -05
- kalleholmgren
- Bil: civic type R ep3
- Namn: Kalle Holmgren
civic type r -05
civic eg hb ESI -94 R.I.P
civic eg hb ESI -94 R.I.P
-
soderkvisten
- Bil: ctr -05
- Namn: Johan Södergren
Tjenare! gjorde exakt det här för 2 veckor sedan, Orkar inte skriva ett långt svar nu kan göra det senare så det finns tillgängligt för andra men du kan slå mig en pling på telefonen om det är brådskande drar ett PM till dig med telefon nummer.
MVH Johan
MVH Johan
...är oxå nyfiken om det är smidigt att dra nya högtalarkablar till dörrarna.
I min ep3 sitter inga dörrhögtalare fram.
Jag befarar att OM jag beslutar mig att endast driva högtalarna via din-uttaget på stereon har jag känsla av att jag lär ångra mig,
Fattar beslut och monterar slutsteg + får slita bort dörrsidorna 2 ggr
Lika bra göra rätt på en gång 
I min ep3 sitter inga dörrhögtalare fram.
Jag befarar att OM jag beslutar mig att endast driva högtalarna via din-uttaget på stereon har jag känsla av att jag lär ångra mig,
Fattar beslut och monterar slutsteg + får slita bort dörrsidorna 2 ggr