Någon som kan hjälpa mig swappa till D16z6?
Sitter med en trasig växellåda i min ´86 CRX,och ett komplett d16z6 swap i garaget..
Eftersom jag själv saknar kunskapen och utrymme att swappa,så undrar jag om någon kan hjälpa mig bygga i denna motor i min bil och få det att lira?
SJÄLVKLART betalar jag för er tid som tas upp
jag själv hjälper till så mycket jag kan,men är jag i vägen så säg till.
Eftersom det är 5ans växel som är slut,så kan jag fortfarande köra den,men inte för långt,och kan således eventuellt ta mig till den som kan swappa.
Jag är bosatt strax utanför Örebro,men kan ta mig till västerås,eskilstuna eller närheten ditåt då jag kommer flytta dit inom snar framtid.
Någon som känner sig manad? Vill inte behöva sälja av bilen pga en växel som är körd,och vill inte heller köpa vilken växellåda som helst heller då den inte har någon funktionsgaranti.
Någon?
tack på förhand!
MVH Johan
Eftersom jag själv saknar kunskapen och utrymme att swappa,så undrar jag om någon kan hjälpa mig bygga i denna motor i min bil och få det att lira?
SJÄLVKLART betalar jag för er tid som tas upp
Eftersom det är 5ans växel som är slut,så kan jag fortfarande köra den,men inte för långt,och kan således eventuellt ta mig till den som kan swappa.
Jag är bosatt strax utanför Örebro,men kan ta mig till västerås,eskilstuna eller närheten ditåt då jag kommer flytta dit inom snar framtid.
Någon som känner sig manad? Vill inte behöva sälja av bilen pga en växel som är körd,och vill inte heller köpa vilken växellåda som helst heller då den inte har någon funktionsgaranti.
Någon?
tack på förhand!
MVH Johan
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Eftersom du inte kan köra så långt eller ja fort då tror jag Malkolm i Västerås kan hjälpa dig. Han nås på 0707-704966. Han har byggt på CRX gen1 dock med B16 maskin. Säkert inget problem med D16.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 54 times
Du behöver nog inte ens ta ner lådan för att byta 5:an på din bil har jag för mig, sitter innanför en kåpa längst ut på lådan.
Kolla i wsm så ser du.
Kolla i wsm så ser du.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Tack anno
ska kika med han och se om tiden finns till.
Oskar: Är säkert inte så svårt,men att sen hitta en växellåda som har en fungerande 5a som jag kan ta är väl jobbigare.. Är inte heller enbart det som är problemet, utan när jag kör på 2an och 4an och ska motorbromsa,så hoppar växlarna ur.. :S man ser växelspaken rör sig väldigt mycket när jag motorbromsar,och till slut så hoppar växeln ur. Inte alls bra kan jag tycka.
Oskar: Är säkert inte så svårt,men att sen hitta en växellåda som har en fungerande 5a som jag kan ta är väl jobbigare.. Är inte heller enbart det som är problemet, utan när jag kör på 2an och 4an och ska motorbromsa,så hoppar växlarna ur.. :S man ser växelspaken rör sig väldigt mycket när jag motorbromsar,och till slut så hoppar växeln ur. Inte alls bra kan jag tycka.
Kan det vara så? motorn sitter skitstabilt och har fyllt fästena med polyuretan för mer stabilitet? :/
Oavsett så ska det swappas
Börjar dock gå i tankar på b16a1 istället då det kanske är roligare i slutändan.. mer arbete Ja,men jag är villig att lägga ner lite cash på bilen så 
Oavsett så ska det swappas