asså vad är ni retards egentligen? har ni nånsin kört en sån bil som raggaren har? lr ens sett en dyno på en liknande motor innan ni börjar ifrågasätta resultatet?
den motorn har sitt varvstopp vid ca 7k rpm, så nej 6800 är inte varvstoppet, det är bara där toppeffekten ligger i det här fallet. original är den vid 6500 så bilen ifråga har flyttat toppen ca 300rpm. svårt när han har bytt till större insug, grenrör och avgassystem? nej.
jag kör en liknande bil till vardags och där räckte det att avgassystemet vid bakre flänsen gick av pga rost och det kändes som toppeffekten hamnat vid varvstoppet.
här är en dyno på en d15z1 90hk
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=721 och där ser man att vridet diffar bara på 7nm från 2500rpm till där toppeffekten ligger. raggarens motor är flera år nyare och förfinad så att hans vrid diffar på 5nm är fullt möjligt.
abelsson, 2500rpm ger nästan 100km/h, iaf i min bil, så visst kan man bara ligga i femman o cruisa på när man väl kommit upp dit
brox, 114hk

så du menar att alla de som höjt sin effekt med bytt insug/grenrör/avgas har haft tur? att om man vill vara säker på att få hästar så ska man i första hand byta kammar? prova det i en ctr så ska du se att ett öppet filter ger mer än vilka kammar som helst på marknaden.
lundin, det är inte vridet som ger acc, det är effekten.
och nog handlar det lite om avundsjuka ändå. te.x du har lagt massa pengar på en k24 som ger lika mycket effekt som en oöppnad k20. så va gäller effektökning skulle jag vilja säga att raggaren slår dej på den punkten. och så har vi hans plana vridkurva som är ljusår finare än din ofullständigt mappade vridkurva;)
jim h, ehh va? det är ju så det funkar haha vrid x varv = effekt.
bågen, som jag ser det så finns det två alternativ,
1, killen har blåst andreas, jag hade aldrig betalat 1200 för en bänkning såvida det inte är rototest hehe
2, ni alla är haters som inte har en aning om vad ni snackar om. gör lite research innan ni ratar nåt som låter för bra för att vara sant.