Du har två spridare på den som förser alla cylinderar med soppa. De jobbar i intervaller för att få det bränslesnålt.
Styrsystemet går ej heller att mappa om, utan du måste bygga om elsystemet med en P28/P30 ecu för att mappa, och då blir det även ny kabeldragning för att köra 4 spridare.
Ekonomiskt är det bättre att köpa en ESi, eller en VTi, de kostar så lite idag, och då får man mycket mer gratis från början. Rätt elsystem, bättre motor i grunden m.m
Tror inte det finns något kit till din bil heller utan det blir att bygga allt själv..
Sen har du även vevstakar i grovlek med tandpetare...
92? hästar från början, så även om du bygger ett turbokit, så kanske du landar på 102 hästar innan det rasar...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Då får du 160 hästar från början, bättre bromsar (skrivor runt om), allt är bättre ur alla synpunkter i princip.
Då passar även integrans S80 låda rätt bra om man vill ha diffbroms senare oxå.
Vill man sedan trimma vidare, så finns det mycket mer tillbehör, antingen om man vill sugtrimma eller om man vill köra turbo eller kompressor.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Din bil bör absolut gå att köra turbo på med lagom laddtryck.
Mycket USA delar på coupeérna så jag vet inte hur det blir med elsystemet men själva motorn bör hålla för en 200hk iaf.
Jag har en liten turbo i garaget som har funkat till att turbokonvertera min crx en gång i tiden. Jävligt fin spoolup,och pallade ändå med att ge 170-180häst med halvdan inställning (100häst original) . Kan fixa bilder och den info jag kommer åt om det är intressant?
Jo men jag tänkte att det är säkert inte jättemånga som sitter på just ett kitt till din motor,så kan du bygga ihop det själv med delar du köper varstans