Min bil dricker ca 2liter milen! Honda crx b16a
-
**Robban**
- Bil: crx
- Namn: Robert Andersson
Hej!
Nu står bilen i garaget och vilar...Men under de här veckornas körning har bilen dragit en hel del bensin och rykt svart!
Lukten av bensin finns och, men inget läckage.
Antar att nått är lite smått fel med bränsleluftblandningen.
Vart ska man felsöka? Bränsletrycksregulator, spridare? Givare?
Vid mapsensorn sitter det en massa slangar som sköter undertryck,
på ett ställe i en slang ska det sitta en plombering eller mer som en plastplugg - Sätter jag i den har jag plötsligt en tomgång på 5000rpm, inte coolt. - kan det ha göra nått med detta?
Bilen går som en klocka annars och är SJUKT rolig att köra! Aldrig varit så nöjd med min Honda

Nu står bilen i garaget och vilar...Men under de här veckornas körning har bilen dragit en hel del bensin och rykt svart!
Lukten av bensin finns och, men inget läckage.
Antar att nått är lite smått fel med bränsleluftblandningen.
Vart ska man felsöka? Bränsletrycksregulator, spridare? Givare?
Vid mapsensorn sitter det en massa slangar som sköter undertryck,
på ett ställe i en slang ska det sitta en plombering eller mer som en plastplugg - Sätter jag i den har jag plötsligt en tomgång på 5000rpm, inte coolt. - kan det ha göra nått med detta?
Bilen går som en klocka annars och är SJUKT rolig att köra! Aldrig varit så nöjd med min Honda
Robert Andersson
-
**Robban**
- Bil: crx
- Namn: Robert Andersson
Jag har enbart tomgång på 5000rmp om den där plastpluggen sitter i vakumslangen, men den sitter inte i för tillfället utan tomgången ligger runt 1200-1500 ungefär.
Bilen är något orolig på tomgången och ryker svart om man trycker på gasen. Nån som har varit med om detta?
Bilen är något orolig på tomgången och ryker svart om man trycker på gasen. Nån som har varit med om detta?
Robert Andersson