Köpt ett kompressor kit utav Cru som har suttit på hans b16 vti. Skulle passa b16/b18 förutom B18c4.
Men får det ej att passa på min Integra dc2 -98.
Tar emot bromsröret samt bromscyl, får trycka upp cyl ca 2-3cm för att få dit kitet. Ligger emot både på remskivan samt huset som går ut till remskivan.
Är det fel kit? Eller måste man bygga om allt i bromsväg?
Alla svara tackasamma eller idér.
Ser ut som att du antingen kan sänka motorn några cm eller att byta ut bromscylindern/bromsservot mot något mindre, tex, från nån civic, Micra eller snygga o cleana från Willwood.
De artnr du lagt upp är på KITS, dvs hela kit och då kan tex spridarkontakter skilja mellan bilmodeller så blir det ett annat artnr på Kittet. Gå istället in och kolla artnr på själva inlet manifold på de olika kittet så ser du om det är någon skillnad eller ej. (kolla tex i manualen för civic Si 99-00 och ITR 98).
Hoppas du får ordning på det så att det blir en iaf en snabb Honda i Hamlstad tills nästa sommar
Malkolm skrev:
iaf en snabb Honda i Hamlstad tills nästa sommar
hoppa o skit o få randiga ben din exhalmstadbo
edit: o andra sidan vet inte pinky hur man kör, så oavsett om han har en snabb bil eller ej, så blir den som en standard del-slow med honom bakom rattan
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Minst 5 cm om det ska bli bra. Men lyckades få tag på en Civic Vt bromstrumma och den minskar med 4cm skulle dock behöva minska med någon cm till för att det ska bli hundra.
Någon som vet om det finns någon bromscyl som är mindre än Itr min är 15cm.
Det är insuget till ITR du skulle haft, det hade löst ditt problem.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jaoo jag har förstått att det är insuget som är fel men allt verkar funka i passform förutom att det tar emot bromscyl så det ska juh gå att lösa på något vänster tycker jag, Vill gärna ha kvar broms servon.
Så har någon något knep på hur man får den kortare så vore det underbart.
Med vt bromsservo kit så blir det ett par cm kortare men hade behövt ett par cm, broms cyl är lika lång typ på vt som itr skiljer 1 cm knappt.
någon som vet någon som är kortare med två anslutningar?
Kläm ihop slangen mellan insug och bromsservot så får ni skillnaden, inte spännande någonstans.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Tack för alla ider och tips... Får se hur utgången slutar.
Undrar dock nu om någon vet vart man kan köpa laddhjulen till kompressorn?
Och ifall man skulle sänka motorn hur gör man det? Brickor mellan motorfästena eller??? Haha