Nürburgring 2012
-
Thomas K
- Bil: civic type r 05
- Namn: Thomas Kristiansen
Tänkte bara berätta om mitt äventyr till sommaren.
Jag och en kompis åker ned till Nürburgring den 21 juni och hem igen den 10 juli.
Jag har varit där nere i 2år i rad nu och första året bokade vi ringtaxin som vi fick en helt sjuk upplevelse av!!!
Vi träffade en äldre herre som var där nere med sin porsche för 5året i rad och han hade cirka 100varv i ryggen så vi fick åka med några varv med honom.
Förra året flög vi ned och hyrde en Fiat 500
den fick agera transsportmedel till och från flygplatsen! Vi hade oxå bokat en raceriggad Bmw 325 som skulle ge oss våra första varv runt ringen men den dagen vi skulle köra så hade givetvis den gått sönder
vi hade då redan köpt ett ringcard med 12 varv så vi tänkte vafan vi tar fiaten då i stället! En Fiat 500 1,2 8v på 68hk var väl inte det mest optimala runt där men kul hade vi. Han med Porschen vi träffade året innan var oxå där nede då så vi åkte efter han som visade oss spårvalen och nej han körde inte max
Vi knäckte faktigst en m3 e36 tack vare det men han körde nog för första gången han med för han var över hela banan!
Så i höstas sålde jag min dåvarande bil en A4 och köpte en Civic Type R -05 som vi nu skall köra ner i och piska runt ringen!
Jag har köpt under vintern nytt i bromsväg runt om samt nya däck. Så bara det snart kan bli vår så man kan ta ut den irån sin vinterdvala och montera grejerna!
Detta kommer bli årets höjd punkt och han med Porschen skall oxå ner då så jag kan ligga bakom honom för att lära mig spårvalen.
Kommer inte försöka sätta en grymtid nu för jag är där för att få erfarenhet men är det lugnt på banan så SKALL jag under 10 min på BTG!
Planerar även 1v vid ringen i september oxå för då är det lugnare där nere
Jag och en kompis åker ned till Nürburgring den 21 juni och hem igen den 10 juli.
Jag har varit där nere i 2år i rad nu och första året bokade vi ringtaxin som vi fick en helt sjuk upplevelse av!!!
Vi träffade en äldre herre som var där nere med sin porsche för 5året i rad och han hade cirka 100varv i ryggen så vi fick åka med några varv med honom.
Förra året flög vi ned och hyrde en Fiat 500
Vi knäckte faktigst en m3 e36 tack vare det men han körde nog för första gången han med för han var över hela banan!
Så i höstas sålde jag min dåvarande bil en A4 och köpte en Civic Type R -05 som vi nu skall köra ner i och piska runt ringen!
Jag har köpt under vintern nytt i bromsväg runt om samt nya däck. Så bara det snart kan bli vår så man kan ta ut den irån sin vinterdvala och montera grejerna!
Detta kommer bli årets höjd punkt och han med Porschen skall oxå ner då så jag kan ligga bakom honom för att lära mig spårvalen.
Kommer inte försöka sätta en grymtid nu för jag är där för att få erfarenhet men är det lugnt på banan så SKALL jag under 10 min på BTG!
Planerar även 1v vid ringen i september oxå för då är det lugnare där nere
- Brox
- Bil: Civic VT-Turbo
- Namn: Krille Brozinic
Låter skitkul! Hade inte varit dumt o se ifall fler skulle vara intresserade här ifrån klubben för en liten samkörning ner?
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
- Karlhakan

- Bil: S2000 AP1 2008
- Namn: Håkan Nilsson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Hej.
Ringen står helt klart på listan. Jag förstår på dig att du tycker att det var en häftig upplevelse och Persbrandt säger att det är som en drog. Jag diskuterar själv att med en HPC broder dra ner till Scuderia Hanseat kursen. Det blir inte i år men förhoppningsvis nästa, då jag måste spara lite först
By the way, du lyser inte som betalande medlem här på forumet. Om du inte redan betalt medlemsavgiften så vill jag bara tippsa dig om att det ingår 4 bankörningar i medlemsavgiften. Endast en hundring tillkommer i startavgift när du är på plats. Förra året körde vi Mantorp, Gälleråsen, Sturup och Kinnekulle tillsammans med Subaru-, Ford- och Peugeotklubben.
Oavsett så ser jag fram emot fler berättelser och gärna bilder också
Jag postar ett klipp på Sabine Schmitz i Ring Taxin när hon jagas av en porsche GT. hon är inte lite vild hon inte, kolla hur nära hon är att klippa en MC vid Adenauer-Forst
Ringen står helt klart på listan. Jag förstår på dig att du tycker att det var en häftig upplevelse och Persbrandt säger att det är som en drog. Jag diskuterar själv att med en HPC broder dra ner till Scuderia Hanseat kursen. Det blir inte i år men förhoppningsvis nästa, då jag måste spara lite först
By the way, du lyser inte som betalande medlem här på forumet. Om du inte redan betalt medlemsavgiften så vill jag bara tippsa dig om att det ingår 4 bankörningar i medlemsavgiften. Endast en hundring tillkommer i startavgift när du är på plats. Förra året körde vi Mantorp, Gälleråsen, Sturup och Kinnekulle tillsammans med Subaru-, Ford- och Peugeotklubben.
Jag postar ett klipp på Sabine Schmitz i Ring Taxin när hon jagas av en porsche GT. hon är inte lite vild hon inte, kolla hur nära hon är att klippa en MC vid Adenauer-Forst
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag var där nere förra året i september med en kollega från jobbet(han kör en Porsche Carrera S) i 5 dagar och det var helt sjukt fantastiskt! Vi ska dit igen i år samma tid naturligtvis inte så mycket trafik och framförallt inte så mycket motorcyklar!
I alla dagar vi var nere då var Persbrandt med med hans gula Porsche turbo och man har blivit omkört av honom ett antal ggr,han är duktig...
Jag måste säga att det går riktigt fort där nere(man måste ha mod om man vill åka fort) och det var krascher nästan varje gång jag var på bana,man måste ha otroligt stor respekt för banan innan man hittar runt någorlunda!
Första dan jag blev besviken på min CTR original fjädrar dem duger tyvärr inte där då blir dem alldeles för mjuka men det har jag vetat sen körningar från Sveriges banor,men efter några varv då vänjer man sig vid det och då början man lita mer och mer på bilen och till slut klagar man inte alls
.Men att köra där nere och här hemma på banan det är dag och natt(det är dans på rosor
här hemma). Vanliga gatdäck håller inte heller men däremot s2000 bromsar räcker ju gott och väl.Troligtvis jag ska byta till H&R fjädrar innan resan till Ringen nu i år?
Jag kommer att åka ner varje år det är något verkligen utöver det vanliga,jag gärna hoppar över våra sol semester för Nurburgring resa det har jag sagt till frugan
...
Jag rekommenderar till alla bankörnings älskare att åka ner och uppleva det hela runtomkring det kommer ni inte ångra, naturligtvis om ni inte kvaddar bilen
?!
Jag kan knappt vänta när jag ska åka ner igen!
I alla dagar vi var nere då var Persbrandt med med hans gula Porsche turbo och man har blivit omkört av honom ett antal ggr,han är duktig...
Jag måste säga att det går riktigt fort där nere(man måste ha mod om man vill åka fort) och det var krascher nästan varje gång jag var på bana,man måste ha otroligt stor respekt för banan innan man hittar runt någorlunda!
Första dan jag blev besviken på min CTR original fjädrar dem duger tyvärr inte där då blir dem alldeles för mjuka men det har jag vetat sen körningar från Sveriges banor,men efter några varv då vänjer man sig vid det och då början man lita mer och mer på bilen och till slut klagar man inte alls
Jag kommer att åka ner varje år det är något verkligen utöver det vanliga,jag gärna hoppar över våra sol semester för Nurburgring resa det har jag sagt till frugan
Jag rekommenderar till alla bankörnings älskare att åka ner och uppleva det hela runtomkring det kommer ni inte ångra, naturligtvis om ni inte kvaddar bilen
Jag kan knappt vänta när jag ska åka ner igen!
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Thomas K
Bullet: Bara 80 mil det är ju fusk!! Själv har jag 175mil enkel väg men i år väljer jag att ta båten ifrån göteborg till kiel så då blir det "bara" ca 90 mil.
Karlhakan: Jag provade att betala medlemsavgiften men det strulade till sig men jag kommer inte ge mig förrän jag lyckas med det
Jag kan lova att det kommer bilder och filmer för jag kommer logga varje varv jag gör! Tog ifjol ca 1300 kort och det blir säkert inte så mycket mindre iår
Saud: Kan inte göra annat än att hålla med dig på att det är en grym bana som jag har väldigt stor respekt för och som många säger har du engång åkt dit så är du fast sen!!! Har sett många avåkningar och inte alla med lycklig utgång tyvärr! Jag skall oxå ner 1v i september så det vore ju riktigt kul att försöka få till samma datum så kunde vi träffas och ljuga lite
Kan ju avslöja att jag till 99% kommer att få komma in i Fricadelli teamets garage för att hämta lite signerade kläder av vem??? Jo Sabine Schmitz
Det blir nog årets höjdpunkt kan jag lova!
Är så mycket trevliga folk där nere ifrån många olika länder och alla har ju samma intresse nämligen bilar!!! Träffade några engelsmänn ifjol som jag fick åka med ett antal varv och d körde HÅRT kan jag lova
Har en uppsättning Bridgestone Re 050A liggandes som borde göra sig bra på bana hoppas jag.
Börjar med att byta bromsar och till nästa säsong blir det nog coiloversats och möjligtvis lite mera effekt
Karlhakan: Jag provade att betala medlemsavgiften men det strulade till sig men jag kommer inte ge mig förrän jag lyckas med det
Jag kan lova att det kommer bilder och filmer för jag kommer logga varje varv jag gör! Tog ifjol ca 1300 kort och det blir säkert inte så mycket mindre iår
Saud: Kan inte göra annat än att hålla med dig på att det är en grym bana som jag har väldigt stor respekt för och som många säger har du engång åkt dit så är du fast sen!!! Har sett många avåkningar och inte alla med lycklig utgång tyvärr! Jag skall oxå ner 1v i september så det vore ju riktigt kul att försöka få till samma datum så kunde vi träffas och ljuga lite
Kan ju avslöja att jag till 99% kommer att få komma in i Fricadelli teamets garage för att hämta lite signerade kläder av vem??? Jo Sabine Schmitz
Är så mycket trevliga folk där nere ifrån många olika länder och alla har ju samma intresse nämligen bilar!!! Träffade några engelsmänn ifjol som jag fick åka med ett antal varv och d körde HÅRT kan jag lova
Har en uppsättning Bridgestone Re 050A liggandes som borde göra sig bra på bana hoppas jag.
Börjar med att byta bromsar och till nästa säsong blir det nog coiloversats och möjligtvis lite mera effekt
-
SAUD
Jag kommer att vara där nere i mitten av september,innan dess är jag på solsemester i Kroatien med familjen(dem flyger hem och jag kör till Ringen). Folk är otroligt trevliga oavsett vad dem kommer ifrån och Tyskarna är fantastiskt gästvänliga.Thomas K skrev:Bullet: Bara 80 mil det är ju fusk!! Själv har jag 175mil enkel väg men i år väljer jag att ta båten ifrån göteborg till kiel så då blir det "bara" ca 90 mil.
Karlhakan: Jag provade att betala medlemsavgiften men det strulade till sig men jag kommer inte ge mig förrän jag lyckas med det![]()
Saud: Kan inte göra annat än att hålla med dig på att det är en grym bana som jag har väldigt stor respekt för och som många säger har du engång åkt dit så är du fast sen!!! Har sett många avåkningar och inte alla med lycklig utgång tyvärr! Jag skall oxå ner 1v i september så det vore ju riktigt kul att försöka få till samma datum så kunde vi träffas och ljuga lite![]()
Kan ju avslöja att jag till 99% kommer att få komma in i Fricadelli teamets garage för att hämta lite signerade kläder av vem??? Jo Sabine SchmitzDet blir nog årets höjdpunkt kan jag lova!
Jag har kört med Bridgestone R 050a som jag har på min CTR och dem duger tyvärr inte om man vill få ut det mesta av bilen men har man dem redan då är det bara att köra. Original bromsar duger för att det är jätte bra kylning man kommer upp i höga hastigheter och det är inte så mycket man bromsar
Skit i dyra coilovers det funkar nästan lika bra med sänkningsats typ H&R,Eibach du kommer inte att jaga tiondelar eller hur?
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Thomas K
Saud: Vilka däck skulle du rekomendera till en ctr då? Jag vill ha ett riktigt bra gatdäck eftersom jag skall köra ner så fungerar det inte så bra med r-däck. Bromsar har jag redan köpt så det har jag liggandes. Nej ringen är väl inte direkt någon bromsätarbana men jag vill ha på riktigt hejdare!
Nej tiondelar jagar jag inte utan jag kör för att det är riktigt kul bara
Vi har inte bestämt datum för september än utan väntar på kalendern så vi får många kör dagar då! Men det kanske blir samtidigt som dig vem vet 
Nej tiondelar jagar jag inte utan jag kör för att det är riktigt kul bara
-
SAUD
Om du har nya däck(bridgestone) redan då tycker jag att du ska köra med dem på Ringen bara att du ska kunna veta hur bilen med standard däcken uppför sig och samtidigt då lär du känna bilen bättre var gränsen går? Vet ej hur mycket du har erfarenhet av bankörning och om du har redan kört din CTR på bana tidigare någon gång?Thomas K skrev:Saud: Vilka däck skulle du rekomendera till en ctr då? Jag vill ha ett riktigt bra gatdäck eftersom jag skall köra ner så fungerar det inte så bra med r-däck. Bromsar har jag redan köpt så det har jag liggandes. Nej ringen är väl inte direkt någon bromsätarbana men jag vill ha på riktigt hejdare!
Nej tiondelar jagar jag inte utan jag kör för att det är riktigt kul baraVi har inte bestämt datum för september än utan väntar på kalendern så vi får många kör dagar då! Men det kanske blir samtidigt som dig vem vet
Om du har gott om erfarenhet då tycker jag att du ska satsa på lite bättre däck med mer grepp naturligtvis eftersom du inte vill ha r-däck?! Jag personligen föredrar racingdäck för gata eller semi r-däck vad visa kallar dem,jag tror att du är exakt ute efter dessa till nästa gång? Nästa gång jag handlar själv nya däck då lär det bli Yokohama Advan Neova AD08 eller om jag kan hitta Falken Azenis(dem är nästan oslitbara
Du kan köpa dessa däck här: http://www.camskill.co.uk/m117b0s684p59 ... R17_83W_TL_
eller hos: http://ralphsdack.jetshop.se/default.as ... -n-21.aspx
Jag väntar oxå på tider för September.Det brukar vara bäst någon gång i mitten av september då har man många dagar i rad för körning men man får vänta och se, man vet aldrig med tider?!
Vi får se om vi är samtidigt där nere,det är alltid roligt att träffa folk från Sveariket på Ringen
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Thomas K
Har funderat mycket och tillslut kom jag fram till att jag sålde mina nya bridgestone re 050a och köpte mig ett semi r-däck istället.
Det blev Kumho Ku36! Har även beställt ett camerkit till bilen!
Börjar bli några kvällstider när jag är där nere så det ser ganska positivt ut med många varv
Längtar sjukt mycket på att få låta bilen sträcka ut där nere
Börjar bli några kvällstider när jag är där nere så det ser ganska positivt ut med många varv
-
SAUD
Väldigt bra däck till väldigt bra pris så du har gjort det väldigt braThomas K skrev:Har funderat mycket och tillslut kom jag fram till att jag sålde mina nya bridgestone re 050a och köpte mig ett semi r-däck istället.
Jag och kompisen har bokat boende från 13-18/9 på Nurburgring och sen därefter kör vi till Spa Francorchamps där han ska köra med Porsche klubben,längtar som fan
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
SAUD
[quote="Thomas K"]Då har jag antecknat vilket datum du skall ner så du skall inte se bort ifrån att vi träffas där nere
Jag hoppas det blir bra med dom däckena iallafall![/qu
Kumho KU36 ska vara bra alternativ till bankörning om man inte vill köra med r-däck. Hittar inte jag Falken Azenis eller yokohama ad08 till ett vetig pris då kommer jag att köpa mig Kumho KU36!
Självklart vi får träffas och köra bana tillsammans där nere om vi är samtidigt,du kan få mitt tel nr innan jag åker ner,men troligtvis kommer vi att träffas innan dess på någon av HPC banträffar?
Kumho KU36 ska vara bra alternativ till bankörning om man inte vill köra med r-däck. Hittar inte jag Falken Azenis eller yokohama ad08 till ett vetig pris då kommer jag att köpa mig Kumho KU36!
Självklart vi får träffas och köra bana tillsammans där nere om vi är samtidigt,du kan få mitt tel nr innan jag åker ner,men troligtvis kommer vi att träffas innan dess på någon av HPC banträffar?
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014