Foto: Andreas Jönsson http://www.FotografAndreas.se info@fotografandreas.se

Och man kunde få en fint utrustad Civic GT för 179 900, så vad är dyrt? En utgående modell är alltid som billigast just då.ei9440 skrev:Jag var och provkörde dieseln i helgen, kändes helt ok måste jag säga, hyfsad känsla i styrningen och låg fint på vägen, sen att ligga på 1500 varv i 100 är ju inte fel.
Dock satt det 225/45-17 hjul på den så det bullra rejält från däcken (på typiskt Honda vis)...
Sen tycker jag tyvärr att inredning inte alls höll någon högre kvalitetskänsla, ser bara rörig och ologisk ut.
Sen till priset, ni vet att man kan få en fint utrustad BMW 320d nu för 290 tusen (utgående modell)? Civicen är hutlöst dyr speciellt i diesel versionen.

Precis, dem är där för att få ned bryta luftens bana runt bakre delen av bilen när frontgrillen stängs.anno skrev:Någon som vet varför dieseln har "flärpar" bak på sidorna? Måste ha något med luftvirvlar bak för att få ner bränsleförbrukningen..?
Jo fast Civic GT är ju ingen diesel, jag vet ju var jag hade valt mellan Civicen och en BMW 3 serie...M Scotte skrev:Och man kunde få en fint utrustad Civic GT för 179 900, så vad är dyrt? En utgående modell är alltid som billigast just då.ei9440 skrev:Jag var och provkörde dieseln i helgen, kändes helt ok måste jag säga, hyfsad känsla i styrningen och låg fint på vägen, sen att ligga på 1500 varv i 100 är ju inte fel.
Dock satt det 225/45-17 hjul på den så det bullra rejält från däcken (på typiskt Honda vis)...
Sen tycker jag tyvärr att inredning inte alls höll någon högre kvalitetskänsla, ser bara rörig och ologisk ut.
Sen till priset, ni vet att man kan få en fint utrustad BMW 320d nu för 290 tusen (utgående modell)? Civicen är hutlöst dyr speciellt i diesel versionen.
Nya civic är enormt bra prissatt om man tittar värde/krona, jämför en A3 eller 1-serie med samma utrustning, så syns det tydligare. Med i beräkningen kan man lägga marknadens bästa andrahandsvärde (för förra modellen)så är inte förlusten lika stor som tex ovanstånde bilmärke.
Flesta beställningarna som gjorts på bilen innan premiären är den hög specade dieselversionen, och kunderna som köpt den har i 8 fall av 10 bytt in en Audi eller BMW.
Stämmer bra.Bullet--- skrev:Håller med om att den skulle varit hellackad istället.
Andreas79: Var det en diesel du provkörde?