Lite frågor ang mitt motorswap.
Jag va så glad och trodde jag hade köpt mig en d16z6 motor, för bilen motorn togs ifrån var en honda civic esi 92 hatchback.
Ett tag innan motorn skulle i min Eg4 hatchback (d15b2) så såg vi att på motorblocket stog det d15z6, jag kollade upp Ecun som var en OBD1.
jag tänkte att dom hade bytt blocket på motorn bara för den kom från en esi bil. Men när jag skulle sätta på min fördelare jag hade köpt till motorn för det fanns ingen på motorn så passar inte bulthålen. en bult passar.
Då till mina frågor.
Går det och köra med d16z6 fördelaren ?
Fungerar det att göra om dpfi till mpfi på denna motor, är det samma sätt som till d16z6?
Något extra man bör tänka på när det gäller denna motor?
Jag har tagit loss min gamla motorkabelhärva som jag förstod ska man använda den när man bygger om till mpfi.
d15z6 motorhärvan har jag också tagit ur.
Hoppas någon förstår och kan få någon rätsida på mitt motorswap problem :/
mvh
Ett tag innan motorn skulle i min Eg4 hatchback (d15b2) så såg vi att på motorblocket stog det d15z6, jag kollade upp Ecun som var en OBD1.
jag tänkte att dom hade bytt blocket på motorn bara för den kom från en esi bil. Men när jag skulle sätta på min fördelare jag hade köpt till motorn för det fanns ingen på motorn så passar inte bulthålen. en bult passar.
Då till mina frågor.
Går det och köra med d16z6 fördelaren ?
Fungerar det att göra om dpfi till mpfi på denna motor, är det samma sätt som till d16z6?
Något extra man bör tänka på när det gäller denna motor?
Jag har tagit loss min gamla motorkabelhärva som jag förstod ska man använda den när man bygger om till mpfi.
d15z6 motorhärvan har jag också tagit ur.
Hoppas någon förstår och kan få någon rätsida på mitt motorswap problem :/
mvh
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
D15z6 är om inte jag är helt ute och cyklar nu motorn ur en civic ek 96-00. Den har till att börja med obd2a (96-98) eller obd2b (99-00) och du har obd1 på din kärra. Det D15z6 motorn är egentligen motsvarande vei motorn, dvs den har en eco funktion, fast med lite mer pulver. I min värld är en d15z6 en bättre maskin än d16z6.
Har dem fått motorn att lira i en civic 92 tidigare lär väll kabelhärvan som satt på motorn redan vara moddad?
Då lär det ju finnas en fungerande kabelhärva och insug med mera?
Fördelare lär du annars få tag i en orginal till motorn och eventuellt byta kontaktstycket.
Har dem fått motorn att lira i en civic 92 tidigare lär väll kabelhärvan som satt på motorn redan vara moddad?
Då lär det ju finnas en fungerande kabelhärva och insug med mera?
Fördelare lär du annars få tag i en orginal till motorn och eventuellt byta kontaktstycket.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7