ECU till H22A7
-
darthv
- Namn: Christian T
- Been thanked: 7 times
Håller på och stoppar ner en H22A7 i en Prelude VTI BB6.
Kan man använda original ECU från H22A5 eller ska man byta till oroginal ECU från H22A7 eller använda en programmerbar och mappa om?
Kan man använda original ECU från H22A5 eller ska man byta till oroginal ECU från H22A7 eller använda en programmerbar och mappa om?
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
Jag använde en ecu ifrån min H23a på min H22a när jag körde bilen till kraft för att mappa om, den går nu på en chippad p28a.
jag tror att det går bra att använda boxen till a5an, men därimot bör du mappa om den för att fåut dom extra pollarna annars är ju bytet onödigt när man ändå har besvärat sig att byta till en redtop.
Därimot tror jag inte det är värt att lägga några pengar på att jaga rätt på en ecu till en atr om du inte kommer över en billigt dvs, alltid bättre att mappa.
Jag är dock ingen expert i ämnet =)
jag tror att det går bra att använda boxen till a5an, men därimot bör du mappa om den för att fåut dom extra pollarna annars är ju bytet onödigt när man ändå har besvärat sig att byta till en redtop.
Därimot tror jag inte det är värt att lägga några pengar på att jaga rätt på en ecu till en atr om du inte kommer över en billigt dvs, alltid bättre att mappa.
Jag är dock ingen expert i ämnet =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
darthv
tack för svaret,
tyvärr såg jag det lite för sent så jag handlade en ECU till en H22A7 igår.
hur tusan vet man vilka ECU som går att mappa om?
trodde för övrigt att p28 endast fungerar på civic.
tyvärr såg jag det lite för sent så jag handlade en ECU till en H22A7 igår.
hur tusan vet man vilka ECU som går att mappa om?
trodde för övrigt att p28 endast fungerar på civic.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
p28an är bara en ecu, det är innehållet som bestämmer vad den hör till, man kan använda den till allt som har samma styrsystem och bränslesystem på motorn, oavsett vad motorn heter.
hoppas inte du fick ge nå mycket pengar för ecun, företaget jag köpte min motor av ville ha 5k för ecun haha =) nejtack.
Mitt tips är ändå att du mappar motorn när du kan, köp dig ett tri-y grenrör gärna en hyteckopia (fanns bra på ebay för drygt 5k när jag kollade sist)
Gör klart bpu sen mappar du den, det finns mycket att hämta ur en h22 faktiskt även med simpla upgraderingar.
Det börjar dock bli väldigt dyrt om du ska gå över 350hkr pga nikasil fodrena, jag har dock läst om folk i staterna som har 500hkr med orörd bottendel, men jag vet inte om jag tror på det.
hoppas inte du fick ge nå mycket pengar för ecun, företaget jag köpte min motor av ville ha 5k för ecun haha =) nejtack.
Mitt tips är ändå att du mappar motorn när du kan, köp dig ett tri-y grenrör gärna en hyteckopia (fanns bra på ebay för drygt 5k när jag kollade sist)
Gör klart bpu sen mappar du den, det finns mycket att hämta ur en h22 faktiskt även med simpla upgraderingar.
Det börjar dock bli väldigt dyrt om du ska gå över 350hkr pga nikasil fodrena, jag har dock läst om folk i staterna som har 500hkr med orörd bottendel, men jag vet inte om jag tror på det.
0707396659
0707396659
-
darthv
blir det problem med immobilizern om motor och ecu inte kommer från samma bil? hur hanterar jag det i så fall?
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
just det har jag ingen aningom, jag stoppade ju en bb6 jdm motor i en bb3, så det är inget problem jag haft, man kan dock stänga av immobielisern i ecun när du chippat har jag för mig
0707396659
0707396659
-
darthv
jag hittade en tråd om att man lämpligen kodar om ecun hos Honda så att den matchar nycklarna. (och inte tvärtom, anpassar nycklarna efter ecun)
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
för mig känns det onödigt dyrt, återigen ja är rätt säker på att imobon skickar en signal till ecun och säger att det är rätt nyckel sen startar ecun upp systemet, om man har en p28 så är jag med rätt säker på att man kan stänga av den funktionen =)
0707396659
0707396659