Ryckig accord -03
-
rovers
- Bil: Accord sporttourer
- Namn: Tony Granbom
Har nyss köpt en accord sporttourer med 2,0 motorn K20A?
Gick kanon när vi köpte men har nu blivit lite kinkig. Går lite ryckigt under ca 3000rpm, inte så bilen skakar men man känner/hör det.
Den e lite jobbig vid av/på gas.
Bytt tändstift utan resultat. gått 23 000mil
Gick kanon när vi köpte men har nu blivit lite kinkig. Går lite ryckigt under ca 3000rpm, inte så bilen skakar men man känner/hör det.
Den e lite jobbig vid av/på gas.
Bytt tändstift utan resultat. gått 23 000mil
-
rovers
Boken är stämplad som den ska, Sen har tidigare ägare fyllt i själv.
Sen huruvida saker är bytt som det ska på verkstad ställer jag mig tveksam till.
Luftfiltret såg bra ut, Stiften var riktigt slitna men e bytta. Var sitter bränslefiltret på en sån här?
Har bara hunnit tanka den 2 ggr, förbrukningen ligger på 0,89 mestadels landsväg.. Lite hög va?
Sen huruvida saker är bytt som det ska på verkstad ställer jag mig tveksam till.
Luftfiltret såg bra ut, Stiften var riktigt slitna men e bytta. Var sitter bränslefiltret på en sån här?
Har bara hunnit tanka den 2 ggr, förbrukningen ligger på 0,89 mestadels landsväg.. Lite hög va?
-
rovers
Fortfarande inte fått ordning på den här..
Bytt TPS, haft inne den på Hondaverkstad, dom kollade tjuvluft,felkoder och uppgraderade programvaran.
Efter deras inrådan har jag gjort en oljeservice samt rengjort vtecsolenoiden..
Nu känns den starkare men rycker ännu mer.. jämn gas vid 2000rpm så hugger/rycker det.
LESS!!!
Bytt TPS, haft inne den på Hondaverkstad, dom kollade tjuvluft,felkoder och uppgraderade programvaran.
Efter deras inrådan har jag gjort en oljeservice samt rengjort vtecsolenoiden..
Nu känns den starkare men rycker ännu mer.. jämn gas vid 2000rpm så hugger/rycker det.
LESS!!!
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Kanske ivtec som strular om det tycker kanske?... Ingen aning hur de modernare VTEC-systemen funkar iof.
Men är den helt orginal? 0,89 landsväg kan nog stämma, men det beror på hur fort du kör.
Min accord drar typ 0,57 om jag håller 90, och typ 0,75-0,8 om jag åker 140, en jäkla skillnad. Men jag har den senare generationens Accord (R20 motor tror jag). Min gamla EP3 med K20 drog 0,73 som minst (utbrett på hel tank, och då såsade jag under 100 på motorvägen).
Kan det vara tändspole kanske? Har du bytt stiften? Du sa att de såg riktigt slitna ut, är det rätt stift?
Men är den helt orginal? 0,89 landsväg kan nog stämma, men det beror på hur fort du kör.
Min accord drar typ 0,57 om jag håller 90, och typ 0,75-0,8 om jag åker 140, en jäkla skillnad. Men jag har den senare generationens Accord (R20 motor tror jag). Min gamla EP3 med K20 drog 0,73 som minst (utbrett på hel tank, och då såsade jag under 100 på motorvägen).
Kan det vara tändspole kanske? Har du bytt stiften? Du sa att de såg riktigt slitna ut, är det rätt stift?
-
rovers
Är frun som kör för det mesta.. Då går det väll typ 90-100
Klart det kan vara en tändspole, hade behövt veta hur man kollar upp dom bara.
Ja stiften bytte jag när den började gå konstigt, utan effekt tyvärr.
Klart det kan vara en tändspole, hade behövt veta hur man kollar upp dom bara.
Ja stiften bytte jag när den började gå konstigt, utan effekt tyvärr.