Ingen aning vad han menade.pasen skrev:Mjukvara?
Ja min lampa tändes och släcktes sedan..Yobaman skrev:Jag tänkte väl det, de ljuden i klippen är inte startmotor utan snarare kedjan som rasslar lite mot glidskenorna eller så pga antingen slapp spännare som inte hinner att sträcka under starten pga ålder eller sträckt kedja så att spännaren ligger max och att kedjan då är slapp innan den dragit igång.
Jag har liknande ljud som i klippen så det är troligen nånting med kedja eller spännare som börjar bli slitet. Enligt Rosenholtz borde iaf CE börja lysa innan det blir stor risk för haveri eftersom en sträckt kedja skapar lite osynk i motorn och då tänds lampan.
Jag är lite orolig så har bokat tid på Onsdag för ventiljusteringen som egentligen ska ske om 500 mil så ska de få kolla på detta samtidigt.
Kedjan kostar ca 15-1800 och spännaren 1000 sen jobb på det. Kan köpa både kedja och spännare Honda original från tegiwa för 1500:- såg jag.
Har ringt både södertälje bilverkstad där service gjordes, samt rosenholtz. Det är något med oljan som styr något som påverkar kedjan som rasslar... som sagt, innan servicen = inga problem.
Rosenholtz använder bara ett märke av sina oljor, minns inte vad den heter nu, dom bad min kolla vad södertälje anväder sig av. Ska även dit och kolla på felkoden, skumt att det bara dök upp 30 mil efter servicen. Om motorn havererar, finns det några garantier från servicen i sådana fall?