Vill inte offra original utseendet allt för mycket.
Har 205 nu och det fungerar hur bra som helst men greppet räcker inte riktigt till.
Och "trial and error" tekniken blir snabbt dyr med däck
Hehe nej jag har en BRA bit över original 114 hk så behöver ha lite bettbergggren skrev:205 or är väl ändå i överkant för 114 hk, dvs om du kör orginal? Kör du bana?
Bor vid Rangsta/Sorunda.
Tjena Rogge!Rogge/AUTOMONTAGE skrev:Halloj Adam!
Provade 215/50X16 av samma märke dom sista racen i år, och det funkade prcis "på håret."
Får kanske kapa ur lite och slå dit ett par skärmbreddare,
men det spelar ju ingen roll utseenfemässigt på en racebil !
// Rogge.
Just nu så sitter det 16" och bilen är väl sänkt lite gran, funderar på om jag ska köra 15" och bredare istället.Welen XLR8 Performance skrev:allt beror ju på vilka fälgar och diameter och sänkning. JAg fick in 265or i en ef som har betydligt trängre hjulhus. Men med lite trix och knep så går det..
255 blir nog lite väl brett och framför allt dyrt att hålla med bandäckBullet--- skrev:Spoon´s ek9 kör med 255 fram och 215 bakMen vet inte om dem tar i eller om dem gjort några speciella moddar eller justeringar för att det ska passa.

Tackar för infon!Malkolm skrev:Jag kör med toyo t1r i 205. Greppar tillräckligt för 250hk. Har du mer hk så får du jobba lite så får du enkelt in toyos 225or. Och dem duger iaf till 400hk.
Rdäck 205 motsvarar vanliga gatdäck i 215-225.
Rdäck i 225 motsvarar ca 245or..
Mmm suttit och kollat runt lite nu och 215 verkar finnas lite att välja av även om man inte kan ha högre profil än 50.LinusE skrev:215 borde funka fint både ekonomiskt, inte väcka för mycket uppmärksamhet och fins rätt gott om däck o välja bland...