Hej.
Jag drog just ur stereon i den nyinköpta CR-V:n som var en Kenwood för att sätta i en enligt mog bättre Sony maskin. Iso kontakter finns och jag kopplade in. Men det händer ingenting. Inte ett liv från stereon alls.
Jag kopplade tillbaka Kenwooden men samma sak där, helt död.
Kollade säkringar i både stereo och bil, hela. Resistansmätte alla kablar samt spänningsmätte kablar från bil till stereo och allt är som det skall.
Testade bryta ström från batteri och koåålade även jord från stereochassi till bilchassi men utan resultat.
Någon här som har koll på om det skalm till någon typ av styrning till maskinen förutom memorykabel?
Mvh Jimmy
Byte av stereo Honda CR-V -99 helt död.
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Det enda som ska behövas för att få en vanlig bilstereo att starta är +12V och ordentlig chassiejord.
Mät igen så du har spänning fram och att det verkligen är rätt kopplat.
Mät igen så du har spänning fram och att det verkligen är rätt kopplat.
-
Jimix81
- Bil: Honda CR-V 1999
- Namn: Jimmy Boräng
Gjort, Dock utan resultat.
Vad jag oxå märkt nu är att den lilla klockan i mitten på instrumentpanelen oxå slocknat.
Alla kablar ut från bil till stereo är kollade och mätta. Plockade även ut samtliga av bilen säkringar och synade alla. Alla hela.
Vad jag oxå märkt nu är att den lilla klockan i mitten på instrumentpanelen oxå slocknat.
Alla kablar ut från bil till stereo är kollade och mätta. Plockade även ut samtliga av bilen säkringar och synade alla. Alla hela.
Mät så du har ström fram till säkringen i säkringsdosan, äldre hondor går ju klocka, radio på samma säkring? samma på cr-v?
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"