Köptips EG5 -93 PKL 207
- Axzza
- Bil: Honda Del Sol
- Namn: Lasse Wilhelmsson
Tjena!
Ska kika på en EG5a imorgon, med D16z6 motorn. Ska gå som vinterbil.
Finns det några kända fel på karossen?
Blårykande och rostiga skärmkanter är ju rätt vanligt vad jag vet.
Kanske till och med någon som känner till bilen?
Har ingen bild ju nu med den är iallafall röd med kolfilbervinge och kolfiberspeglar.
Hoppas den är fin så man slipper dras med volvomög
Edit:
http://www.blocket.se/angelholm/Honda_c ... =23_16&w=0
Ska kika på en EG5a imorgon, med D16z6 motorn. Ska gå som vinterbil.
Finns det några kända fel på karossen?
Blårykande och rostiga skärmkanter är ju rätt vanligt vad jag vet.
Kanske till och med någon som känner till bilen?
Har ingen bild ju nu med den är iallafall röd med kolfilbervinge och kolfiberspeglar.
Hoppas den är fin så man slipper dras med volvomög
Edit:
http://www.blocket.se/angelholm/Honda_c ... =23_16&w=0
Senast redigerad av Axzza den 14 december 2013, 22:42, redigerad totalt 1 gånger.
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
- Axzza
Ser rätt hyffsad ut, finns något framför bakhjulet samt på fronten och några svarta fläckar på bagaget.
Ser jag inte helt fel så står det Hondaklubben.com på regskylthållaren med
Är det verkligen rätt baklyckor på? Den vänsta inre är ljusare än yttre och den högra inre är mörkare än den yttre?
Det är väll små problem, ska som sagt vara en vinterbil tills vidare, så bara den fungerar bra och går att köra med tills Del solen åker ut så duger den.
Inga andra kända fel på dem?
Är det verkligen rätt baklyckor på? Den vänsta inre är ljusare än yttre och den högra inre är mörkare än den yttre?
Det är väll små problem, ska som sagt vara en vinterbil tills vidare, så bara den fungerar bra och går att köra med tills Del solen åker ut så duger den.
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Inget direkt väl, försök ta en titt undertill om det går så den inte är alltför risig, och kontrollera kylarvatten och olja så det inte är några problem där. Kolla även i backspegeln när du varvar den och motorbromsar.Axzza skrev:Ser rätt hyffsad ut, finns något framför bakhjulet samt på fronten och några svarta fläckar på bagaget.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Värmekrets lambda sond, antagligen lambda som är kass då skulle jag gissa.Axzza skrev:Har nu köpt den, tänkte fråga här istället för att göra ny tråd, den har felkod 41 – Primary oxygen sensor heater
Någon som vet exakt vad det är?
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
- Axzza
Nästan helt ny lambda, dock satt det en svart box mitt på kablarna till den, öppnade och hittade två kablar som var av.
Problem solved
är den boxen original? Har aldrig sett sån förr.
Problem solved
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
- Axzza
Återupplivar tråden lite, Det är så att jag är på jakt efter en förgående ägare till bilen.. Vill veta om och isåfall när kamremmen är bytt.
Bilen har gått 24500 mil nu och vad jag har hört av Scotte är det 12k intervall, men instruktionsboken säger 10k.
Finns iallafall inget kvitto på att det är gjort och säljaren visste ingenting om det.
Iallafall, en förgående ägare till bilen vid namn David Olsson bör vara medlem i klubben, eller föredetta iallafall.
Finns jättemånga små lappar med saker han har bytt på den mellan 17-19k mil, så däremellan har den iallafall fått gott om kärlek. Med tanke på att bilen har en skylthållare från Hondaklubben bör den ha varit ägd av någon i klubben, han är misstänkt för det
Så min fråga är om någon känner till honom? Är det någon gammal lirare härifrån?
Bilen har gått 24500 mil nu och vad jag har hört av Scotte är det 12k intervall, men instruktionsboken säger 10k.
Finns iallafall inget kvitto på att det är gjort och säljaren visste ingenting om det.
Iallafall, en förgående ägare till bilen vid namn David Olsson bör vara medlem i klubben, eller föredetta iallafall.
Finns jättemånga små lappar med saker han har bytt på den mellan 17-19k mil, så däremellan har den iallafall fått gott om kärlek. Med tanke på att bilen har en skylthållare från Hondaklubben bör den ha varit ägd av någon i klubben, han är misstänkt för det
Så min fråga är om någon känner till honom? Är det någon gammal lirare härifrån?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
-
VMT
- Bil: Jazz, FR-V, EG9
- Namn: Trung Vu
- Has thanked: 6 times
- Kontakt:
Kan va den, hade rullat i Klippan
http://www.hondaklubben.com/forum/viewt ... 35&t=49176
http://www.hondaklubben.com/forum/viewt ... 35&t=49176
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
- kalleholmgren
- Bil: civic type R ep3
- Namn: Kalle Holmgren
Håller med Ronny rätt snabbt gjort också. Perfekt om/när du ska sälja!
civic type r -05
civic eg hb ESI -94 R.I.P
civic eg hb ESI -94 R.I.P