Söker extractorgrenrör och katalysator.

SkåneMartin
Bil: Honda Civic vtec
Namn: Martin Lind

Söker extractorgrenrör till min Honda Civic VI 98a MB3 D15Z8 motor. Tänkte mig en 4-2-1 downpipe är väll så kallat om jag förstått det rätt?! Har köpt en Megan Racing Catback system för ett år sen och fick problemet direkt fasten den skulle va bara plugg on (direkt anpassad). Hondan va inte tillverkad i Japan utan Storbritannien...suck! Katten som är där nu sitter under grenröret o inte där den ska sitta som jag förstått det typ under förarsättet orginalt. Så jag fattas en hel meter med det så kallade (orginalanpassade) systemet. Och lamban sitter i grenröret nu så jah tänkte att jag slänger på ett extractorgrenrör med downpipe så den skickar ner kattjävlen där den ska va! Byter väll katten med tror jag när man ändå är igång för det är väll lia bra för att få ut så mö klös som det går! Någon som vet var jag kan köpa detta för en billig peng lr som har till salu i bra skick? Med säkerhet att det passar min bil då för jah är sjukt less på o ha köpt grejer som inte passat bara för att dryga jävla england ska va på o tillverka hondor o ändra o ha sig. Tack på förhand. Mvh Martin
Användarvisningsbild
Axzza
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson

Vart i skåne bor du? Jag tänkte ge mig på att göra en egen kattersättare till min bil, bor du inte för långt ifrån eller kan malla av bägge dina flänsar själv o skicka så kan jag nog hjälpa dig med en :)
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
SkåneMartin

Bor i Kristianstad. :-) Men dom här kattersättarna..är dom godkända vid besiktningen sen? Vill göra allt den godkända vägen så man slipper tjafs hos dom sen. ^^ Ja de e lite svårt o malla av nu som den är för katten som är på är nog inte den lättaste o få av, värmeskölden har rostat fast. xD Men ska se om jag kan kolla det, är det själva yttermåtten då lr du vill ha en mall på hur den ser ut när den är isär från dom andra rören? Mvh Martin
Användarvisningsbild
Bullet---
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz

En kattersättare är aldrig godkänd vid besiktning då dem endast ersätter katten med ett rakt rör.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
SkåneMartin

Jaha oki så de e raka rör då. Ahh tack ändå då Axzza men jag hoppar det ifall det inte är godkänt. :-)
Skriv svar