Hej, på min gamle harv har jag fått ett hål där det tidigare satt en luftburk modell större.
Nu är det så att jag ser bara brunt överallt. Överallt!
Jag har vid inköp av bil sprayat wd40 på de flesta skruvar/bultar för att de ska bli lite "fräschare" men nu efter detta bruna hål framkommit så måste jag ta i med hårdhandskarna.
Finns det ngt medel man kan spraya på som äter all ytrost utan att skada vitala delar som växellänkage o packningar o dylikt?
Känns liksom inte som att det är en "motortvätt" som e på agendan, utan snarare "projekt ytrostsanering".
Bilen e väldigt fräsch för övrigt.
Jag är totalt beroende av ett rent mottorrum, denna bil skulle absolut inte bli en putsbil, men detta e sjukt!
E de bara för den e engelskbyggd?alla mina engelska hondor jag haft har sett ut som fan på just skruvskallar o konsoller.
Långt inlägg om inget märkvärdigt, men än dock EXTREMT viktigt...eller?
Fräscha upp motorrum smidigast?
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Motortvättad så skjortan står redan...dock utan farliga medel.
Alex,det är liksom inga rosthål,utan det är ytrost på detaljerna i motorrummet du vet konseller som håller wirar och slangar med mera. samt vxlådan e ju brun utan sol.
BTW det finns nån konserveringsvätska man ofta kör på båtmotorer över vintern. ska testa det o sen skölja.
Alex,det är liksom inga rosthål,utan det är ytrost på detaljerna i motorrummet du vet konseller som håller wirar och slangar med mera. samt vxlådan e ju brun utan sol.
BTW det finns nån konserveringsvätska man ofta kör på båtmotorer över vintern. ska testa det o sen skölja.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- Axzza
- Bil: Honda Del Sol
- Namn: Lasse Wilhelmsson
Har samma problem i min, hela torpedväggen är skitig som fan o jag får icke väck de... Provat många olika medel men kommer inte åt mellan bromsrör o skit.
Ang bultar o hållare osv är bläster o en skvätt färg det enda jag har gjort åt det.
Ang bultar o hållare osv är bläster o en skvätt färg det enda jag har gjort åt det.
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
-
PatrikGBG
Det förstör helheten ngt fruktansvärt.
Jag har bett min lokala ÅF om "sprängskisser" på diverse motordelar/konseller samt vilka skruvar man behöver för o åtgärda detta, men ej fått ngt.
Hade haft en rätt go beställningslista annars...
Jag har bett min lokala ÅF om "sprängskisser" på diverse motordelar/konseller samt vilka skruvar man behöver för o åtgärda detta, men ej fått ngt.
Hade haft en rätt go beställningslista annars...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
mm har dessa produkter, dock från corrostabil, men känner inte att jag vill smeta de öööverallt. men kanske e så de får bli?
Ruggigt bara ja tänker på denna rost. Tack för tipsen boys!
Ruggigt bara ja tänker på denna rost. Tack för tipsen boys!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- four
- Bil: ek3
- Namn: Ingemar Eriksson
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Mitt motorrum är inte speciellt fräscht heller, men det låter som ditt är bra mycket j**ligare. Lägg gärna upp en före och efter bild, om du börjar pilla med det.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
-
PatrikGBG
Tyvärr tog jag inga bilder innan men här kan man se att jag börjat behandla med wd40 för att möjligen ha en chans att få bort en del. De flesta grejerna behöver nog bytas enligt mig, men vissa detaljer kan säkert fräschas upp av rätt "medel".
WD40 samt stålborste e mitt nästa move!
WD40 samt stålborste e mitt nästa move!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
Nu är står bilen motortvättad, inget skit kvar (den var otroligt smutsig vid inköp) samt inoljad på alla bruna punkter.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
Utan att ha lagt någon vidare tid på detta (ännu) så ser de lite fräschare ut.
Det är MYCKET kvar, men det finns lösningar. WD40-brekcleaner-wd40-mekanisk bearbetning-wd40-brakecleaner.
Det är MYCKET kvar, men det finns lösningar. WD40-brekcleaner-wd40-mekanisk bearbetning-wd40-brakecleaner.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
Wd40 dunstar ej ett smack,men jag har alltså använt det för att få loss gammelt mög,för att kunna byta ut skruvar o bultar. Wd40 e fantastiskt då det ej dunstar som 5-56 bl annat. Just nu är allt väldigt mkt renare o fräschare men mycket återstår.
Mvh ps tack för input
Mvh ps tack för input
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
har faktiskt kommit en riktigt bra bit på vägen med detta. nya bultar o skruvar känns dock vääääldigt nytt, ej passnade.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal