Köpråd: Civic Type-R EP3 2002 16000mil
-
JimmyW92
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
Tjenare, är lite sen in i manligheten och har tyvärr inte införskaffat en Honda än. MEN jag kollar för tillfället på en CTR EP3.
Enda problemet är att jag och sambon nyss införskaffat dyr familjeräser och Hondan blir "min" bil. Så tyvärr fattas det lite stålar.
Hittade en för 40k och den har då gått en del, uppe i 16800mil
-Min största fundering är hur långt dessa går innan dom börjar halta och ha problem.
-Nästa är vad jag ska kolla när man ska köpa? Hur vet jag att dom kört med finfin olja och fyllt på när det behövdes?
-Vart dyker dom första ålderstecknen upp? Rost lär finnas och det har jag inte för mycket emot, men slitage som dämpar-klonk och liknande som man bör se upp med?
Skulle verkligen bli superglad för snabba svar då jag planerat in möte med en herre i Gävle imorgon kväll och det är en resa på 25mil för att glo på en bil som jag inte ens vet hur den funkar!
Mvh Jimmy

Enda problemet är att jag och sambon nyss införskaffat dyr familjeräser och Hondan blir "min" bil. Så tyvärr fattas det lite stålar.
Hittade en för 40k och den har då gått en del, uppe i 16800mil
-Min största fundering är hur långt dessa går innan dom börjar halta och ha problem.
-Nästa är vad jag ska kolla när man ska köpa? Hur vet jag att dom kört med finfin olja och fyllt på när det behövdes?
-Vart dyker dom första ålderstecknen upp? Rost lär finnas och det har jag inte för mycket emot, men slitage som dämpar-klonk och liknande som man bör se upp med?
Skulle verkligen bli superglad för snabba svar då jag planerat in möte med en herre i Gävle imorgon kväll och det är en resa på 25mil för att glo på en bil som jag inte ens vet hur den funkar!
Mvh Jimmy

Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Om du åker på kvällstid så skulle jag kunna haka på. Har ägt några Hondor och däribland en 2003as EP3 
Annars så kan du söka lite här på forumet om topplagringar då det är ganska vanligt. Hörs extra bra när man kör över lite järnvägsövergång att det klapprar från trakterna kring stötdämparna fram.
Annars så kan du söka lite här på forumet om topplagringar då det är ganska vanligt. Hörs extra bra när man kör över lite järnvägsövergång att det klapprar från trakterna kring stötdämparna fram.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
JimmyW92
Ojj vilket erbjudande! Det skulle ju faktiskt vara riktigt fint då varken jag eller farsan har någon koll på japs-grejjerMordiiax skrev:Om du åker på kvällstid så skulle jag kunna haka på. Har ägt några Hondor och däribland en 2003as EP3
Men att åka en resa på 30mil enkel resa för mig? Blir nästan tårögd
Tanken var ju att åka direkt efter jobbet (kring 4-halv5) så att man hinner hem igen. Men nog skulle jag överleva att åka lite senare om det innebar att man fick proffshjälp med sig på resan.
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- Mordiiax
- Kontakt:
Jao, värre saker har man väl gjort i sina dagar 
Ring mig på 0703580613 i morgon (går bra typ när som helst) så kan vi surra lite. Har ett lite opålitligt jobb när det gäller att anpassa övriga livet nämligen
I värsta fall så bjuder jag på några matnyttiga tips inför titten
Ring mig på 0703580613 i morgon (går bra typ när som helst) så kan vi surra lite. Har ett lite opålitligt jobb när det gäller att anpassa övriga livet nämligen
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
JimmyW92
Skulle väll kanske tänka mig att det tog dig 3sec att hitta annonsen på blocket men annars:Mordiiax skrev:Jao, värre saker har man väl gjort i sina dagar
Blocket
En kille med nån icke-svensk brytning i kanske 25års åldern som lät ganska seriös om bilen så jag tror inte det är nån som vanvårdat den nåe speciellt. Och han hade tydligen köpt den av en äldre tjej som haft den som vardagsbil.
Blir lite förvirrad av texten då den säger xenonstrålkastare och sportstolar och ser ut att vara faceliftad?
Skulle nästan kunna tro att han fått årsmodellen fel
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
11 brukare enl. transportstyrelsen (tror ev. bilfirmor räknas med där)
senaste besiktning 5/11 -13 & skatten ska betalas i december.
Det är en 2002.. Men facelift strålkastare och då ev. xenon konverterade..
Sportstolar fanns i pre-facelift också med då är dom grå/svarta och i faceliften röd/svarta.
Sportstolar fanns i pre-facelift också med då är dom grå/svarta och i faceliften röd/svarta.
-
JimmyW92
Snacka om att hoppa omkringzebski skrev:11 brukare enl. transportstyrelsen (tror ev. bilfirmor räknas med där)
Det han nämnde var att en abs-sensor var väck men dom kostar ju typ 300spän också så. Kanske är lite fishy men har inte mycket mer pengar i nuläget och har inte tid/ork att åka 40+mil för att kolla på nån annan som ligger ute.
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Frågan är varför det saknas en sensor?...
Kolla ner i oljelocket och se om du ser koksade oljerester. Brukar va ett tecken på att man inte skött oljebyten i tid, och det gäller såklart alla bilar, inte bara honda.
Kolla ner i oljelocket och se om du ser koksade oljerester. Brukar va ett tecken på att man inte skött oljebyten i tid, och det gäller såklart alla bilar, inte bara honda.
-
JimmyW92
Dåligt ordval, det jag menade var att en sensor är trasig inte att den är borta. Och oljetipset var bra!pasen skrev:Frågan är varför det saknas en sensor?...
Nu får jag ju säkert med mig mordiiax på resan så nog ska vi upptäcka om det är nå fuffens.
Blir till att köra bil idag, helt enkelt
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
-
lowpass
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 63 times
Se så allt stämmer bara, ibland kan det löna sig att betala något mer för något i bättre skick. (Menar inget specifikt nu)
Både när det gäller ekonomiskt och huvudvärkiskt, lol!
Både när det gäller ekonomiskt och huvudvärkiskt, lol!
-
JimmyW92
Jepp, äntligen hemma efter tur och retur till gävle
Vart ett stycke Honda CTR EP3 för mig då 
Förvånansvärt fint skick i kaross och allt sådant, sen var det ju lite smågrejjer men måste ju ha nånting att pyssla med
Stort tack till Johan, Mordiiax för att du följde med på denna långresa och hjälpte med första Honda-köpet!
Förvånansvärt fint skick i kaross och allt sådant, sen var det ju lite smågrejjer men måste ju ha nånting att pyssla med
Stort tack till Johan, Mordiiax för att du följde med på denna långresa och hjälpte med första Honda-köpet!
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- Mordiiax
- Kontakt:
25 min Sprängsviken - Sollefteå
Lite pyssel har du men karossen var över förväntan och smågodis i form av K&N filterrör, Supersprintavgas och lite nyare komponenter i fronten
Lite pyssel har du men karossen var över förväntan och smågodis i form av K&N filterrör, Supersprintavgas och lite nyare komponenter i fronten
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- turbobulten
- Bil: EP3
- Namn: Sebastian "Basse" Forssman
- Has thanked: 3 times
+5lowpass skrev:Grattis! Projekttråd på det också!
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
-
JimmyW92
Självklart så kommer det något liknande om ett tag. Men som det är nu så måste jag hålla i stålarna lite. Kanske blir lite småfix som att byta bromsbelägg kolla så det sitter hondafilter i och kolla om det går att få bort kolfibergrillen... Do not like!lowpass skrev:Grattis! Projekttråd på det också!
Ska vara cleant och elegant
Men när man fått iväg samlingen med bilar man har på gården så blir det nog några fler modifikationer
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
"mugen" grill, ser bra ut i kombination med mugen vinge. tycker du istället ska skaffa en mugen vinge till den 
Grattis btw
Grattis btw
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
-
JimmyW92
Tack tack. Och tjah, hursom så tycker jag inte om kolfibern. Förmodligen så kollar jag om man får lös den och sen ba plastidippar den så får det duga tills det finns pengar. Orginalvingen tycker jag faktiskt är riktigt snygg.Korre skrev:"mugen" grill, ser bra ut i kombination med mugen vinge. tycker du istället ska skaffa en mugen vinge till den
Grattis btw
Och hittade ett inlägg om att femman hoppar ur och kan tydligen vara att det är lite växellådsolja i den. Femman och backen ligger tydligen långt upp och är dom första som börjar krångla när nivån sjunker.
Ska ba klura ut hur man kommer åt och kolla den biten
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
-
JimmyW92
Funderar på att göra en ny tråd men ett sista inlägg blir det nog här då det fortfarande känns nyinköpt och lite köpråd...
Märkte idag att locket till oljan kan fan inte vara nå honda-version då det inte ens går ner så packningen ligger mot. Jag tyckte det såg ut som en Tegiwa oil cap men dom ska ju passa känns det som, mer universalskräp.
Har tyvärr inte fått tillfälle att kolla växellådsolja då jag inte känner för att krypa omkring på baken i regnet (har inget inneställe tyvärr).
Högst prion var ju att fixa HPC-membership så det gjordes omgående, men idag jag slängde iväg en beställning från tegiwa på lite smågrejjer.
t.ex bussningar till växelspak då den glappar fint och möjlig orsak till varför den hoppar ur femman.
Olja (motorolja och växellådsolja) samt ett OEM Oljefilter då jag misstänker att det sitter nå skräp där nu så jag tömmer och byter hela skiten.
Nytt oljelock såklart och även bromsbelägg bak då dom ser lite slut ut.
Enda grejjen jag egentligen stör mig på med denna affären är att det stog skattad och besiktad i annonsen och då antog jag, eftersom sista månaden för besiktning är i november, att han hade besiktat bilen innan han skulle sälja den men då ägarbeviset kom idag så fick jag även ett meddelande om att den ska besiktigas senast november 2014...
Har tankar om att lämna in den på genomgång hos öhmans i sundsvall innan den åker på besiktning alternativt efter så jag kan lämna en lapp till dom också.
Är jag på rätt spår eller är man påväg ut åt skogen?!? Komplicerat att komma in i detta asså
Märkte idag att locket till oljan kan fan inte vara nå honda-version då det inte ens går ner så packningen ligger mot. Jag tyckte det såg ut som en Tegiwa oil cap men dom ska ju passa känns det som, mer universalskräp.
Har tyvärr inte fått tillfälle att kolla växellådsolja då jag inte känner för att krypa omkring på baken i regnet (har inget inneställe tyvärr).
Högst prion var ju att fixa HPC-membership så det gjordes omgående, men idag jag slängde iväg en beställning från tegiwa på lite smågrejjer.
t.ex bussningar till växelspak då den glappar fint och möjlig orsak till varför den hoppar ur femman.
Olja (motorolja och växellådsolja) samt ett OEM Oljefilter då jag misstänker att det sitter nå skräp där nu så jag tömmer och byter hela skiten.
Nytt oljelock såklart och även bromsbelägg bak då dom ser lite slut ut.
Enda grejjen jag egentligen stör mig på med denna affären är att det stog skattad och besiktad i annonsen och då antog jag, eftersom sista månaden för besiktning är i november, att han hade besiktat bilen innan han skulle sälja den men då ägarbeviset kom idag så fick jag även ett meddelande om att den ska besiktigas senast november 2014...
Har tankar om att lämna in den på genomgång hos öhmans i sundsvall innan den åker på besiktning alternativt efter så jag kan lämna en lapp till dom också.
Är jag på rätt spår eller är man påväg ut åt skogen?!? Komplicerat att komma in i detta asså
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- Mordiiax
- Kontakt:
Känns som rätt spår 
Oljepåfyllningslocket var inte original som sagt. Modell "brännafingrar"
Om du känner för det så går det ju att ringa säljaren och påtala att verkligheten inte stämmer med annonsen. Han bedyrade flera gånger att kunna ge tillbaka pengarna om det var något som inte stämde. Skulle kunna vara värt en chansning för att få nån tusing tillbaka
Om du känner för det så går det ju att ringa säljaren och påtala att verkligheten inte stämmer med annonsen. Han bedyrade flera gånger att kunna ge tillbaka pengarna om det var något som inte stämde. Skulle kunna vara värt en chansning för att få nån tusing tillbaka
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
JimmyW92
Ja, jag hörde av mig till honom omgående om att femman hoppade ur och sa att jag skulle ringa om det var något större problem för då tyckte jag inte att det var okej då han stog och sa att motorn och lådan var felfri säkert 20ggr..Mordiiax skrev:Känns som rätt spår

Att det saknas en bult där uppe känns ju inge vidare heller. Undrar lite om dom har plockat isär och skruvat med växellådan också. Vilket inte är så konstigt då den gått 16k+ mil men man får ju hoppas att dom gjort det rätt...
Kan ju kanske snirkla ut lite ljud härifrån som gör att det känns lite väl överdrivet...
Skulle tippa på att det där är katalysatorn?

Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3