Vem står bilen på?

ENBART för motorrelaterade topics
Spec

Skulle aldrig falla mig in att betala försäkringen på min bil. Skulle kosta mig typ 18k..

Aldrig i livet!!

Sen så bryr mig helt blanka fan i det oxå!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

<!--QuoteBegin-Nett@n+13 Dec 2004, 15:45:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Nett@n 4 13 Dec 2004, 15:45:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har nog aldrig känt mig så gammal när jag läst en tråd. Orkar inte ens kommentera dessa fjortisar som tycker att man kan försäkra genom pappa.  Jag tackar, bockar och bugar för de extra tusenlappar jag betalar varje år på min försäkring tack vare er. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]  Men det är klart....Vad bryr ni er om det!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70647"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hmm vadå... jag e arbetslös men vill ändå kunna köra min bil... måste ja punga upp nästan 20k om året för en helförsäkring på mig? då har jag för bövulen betalat av min bil på nästan ett år!!! Men tyvärr får man inte vara egoist i denna världen...
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Tycker du gör helt rätt Regge. Du bor väl hemma? Att ha en försäkringspremie som uppgår till bilens värde är vansinnigt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
M.Håsteen

Att en försäkringspremie är hög beror inte bara på bilens värde. Det sitter ofta minst en i bilen. Även den/dom som sitter i bilen är försäkrade.

En 18-åring är mer värd än en 30-åring. Alltså, ju yngre man är desto mer betalar försäkringsbolaget ut vid personskada. 92 år och uppåt är man inte värd nånting. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Larsen

<!--QuoteBegin-M Scotte+13 Dec 2004, 16:00:18--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 13 Dec 2004, 16:00:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tycker du gör helt rätt Regge. Du bor väl hemma? Att ha en försäkringspremie som uppgår till bilens värde är vansinnigt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70655"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Men om man inte bor hemma hos sina föräldrar då, kan man inte försäkra den på dom ändå??

Allså jag har min bil försäkrad på mig, men bara för dom inte vill ha fler bilar på dom.
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Lynxen

Står på farsan och det är enda alternativet annars skulle jag aldrig ha råd att äga bil. Jag skulle betala hela bilens värde i försäkring på min varje år annars. Sanslöst. Det lönar sig att skrota bilen eller få den snodd och köpa en ny bil varje år istället. Fick en offert på över 20k i helförsäkring på bilen. Betalar 2500 per år för halvförsäkring när den står på farsan. Är det bara jag eller är det inte alltid folk som är etablerade och har ganska låga försäkringspremier som klagar på oss yngre som kör föräldraförsäkring? Jag får väll låna farsans bil hur mycket jag vill? Eller ska jag ställa om försäkringen varje gång jag lånar hans volvo också?
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
PB2000
Namn: Patrik Bolmsten
Has thanked: 2 times

Hade min CTR skriven på mina föräldrar. Men den är nu skriven på mig själv och betalar "bara" 6500kr om året. Helförs. 23 år. Mina andra bilar kostar 3000 om året bara i trafikförs. (styck) Och då har de kostat mindre i inköp [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Senast redigerad av PB2000 den 13 december 2004, 16:56, redigerad totalt 1 gånger.
Jazz -02
Användarvisningsbild
Regge

<!--QuoteBegin-M Scotte+13 Dec 2004, 16:00:18--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 13 Dec 2004, 16:00:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tycker du gör helt rätt Regge. Du bor väl hemma? Att ha en försäkringspremie som uppgår till bilens värde är vansinnigt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70655"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jepp, jag bor hemma... nej när jag får ett fast och bra jobb så kommer jag betala bilen själv
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

mina bilar klart jag äger dom !
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
ThomasHbg

Folk verkar tro att dom är så duktiga för dom har bilen på sig..
*wow*
Senast redigerad av ThomasHbg den 13 december 2004, 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
/Thomas Bergqvist NÖJDA NU????????????
Fler regler?

[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
frontside
Kontakt:

Jag pröjsar 14500:- /år på min ctr ,Fast det har ju varit en del olyckor med ctr:er inblandade i sthlm så man får väll en premie höjning till nästa år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>Jonas Westerberg STHLM</span></span></span>
<span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>EVO IX -06
Austin Mini -70</span></span></span>

<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><a href='http://www.zatzy.com' target='_blank'>zatzy.com</a>

HPC#1239</span></span>
Användarvisningsbild
LinusE

<!--QuoteBegin-ThomasHbg+13 Dec 2004, 19:06:17--><div class='quotetop'>QUOTE(ThomasHbg 4 13 Dec 2004, 19:06:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Folk verkar tro att dom är så duktiga för dom har bilen på sig..
*wow*
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70770"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

har man inte råd ska man inte hålla på me de...
gäller allt.
rökning
krökning
bilar
hobby...

alltså ja jag är STÅLT för att jag har RÅD o ha bilen på mig själv..
inte ha någon "morsa" eller "farsa" som hjälper till

klippa navelsträngen ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Senast redigerad av LinusE den 13 december 2004, 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
Henrik85
Namn: ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

Senast redigerad av Henrik85 den 9 juli 2023, 12:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Regge

<!--QuoteBegin-SnowGuy+13 Dec 2004, 19:38:42--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 13 Dec 2004, 19:38:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ThomasHbg+13 Dec 2004, 19:06:17--><div class='quotetop'>QUOTE(ThomasHbg 4 13 Dec 2004, 19:06:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Folk verkar tro att dom är så duktiga för dom har bilen på sig..
*wow*
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70770"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

har man inte råd ska man inte hålla på me de...
gäller allt.
rökning
krökning
bilar
hobby...

alltså ja jag är STÅLT för att jag har RÅD o ha bilen på mig själv..
inte ha någon "morsa" eller "farsa" som hjälper till

klippa navelsträngen ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70797"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Lika bra man säljer sin Civic VT då kanske... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
LinusE

hahahah
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
ToLo
Kontakt:

De 3 senaste bilarna har jag haft försäkrade på mig själv. Först och främst eftersom jag hade hört många historier om folk som blivit ruinerade vid olyckor. Sedan känns det dessutom bättre att ärligt få äga sin egen bil.

Jag håller med om att det är helt åt skogen att betala lika mycket i försäkring som bilens värde per år. Men å andra sidan så håller jag smått med om att man kanske inte ska ha råd att köra värsta sportbilen när man är 18 och just har tagit körkort, och saknar fast inkomst.

Svårt detta... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Jocke_A

Men tjena, jag köpte min rex för 17500, så tycker ni jag ska helförsäkra den för 20000 om året?

hahahaaa!!! inte en chans...
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Användarvisningsbild
LinusE

jo men de är en princip sak tycker jag.

om man har en bil för 17k så behöver man inte häller ha hel fösäkring.
1. smäller du kommer du inte få ut mer än låt oss säga 10k.-
2. på något år har du betalt av bilen en gång till.

så på gammal bil.
glöm de inte helföörsäkring.
dom lovar o lovar inte fan får man ut något nrä de väll händer.

så bil under 30k.- aldrig att jag skulle ha helförs..

de där med att vara 18 o precis fått kortet..
ja då får man helt enkelt nöja sig med något mindre...

visst är kanske lite stel men anser att de är viktigt att stå på egna ben o inte leva på andras
Senast redigerad av LinusE den 13 december 2004, 20:06, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
Jocke_A

OKej. Men jag vill ha hel, för en polare hade bara halv på sin bil, sen volta han med den, och han fick ju inte ut nått alls...

Så jag vågar inte ha den halvförsäkrad bara....
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Zeb_Macahan

Jag tänkte förklara hur försäkringssystemet fungerar genom några exempel, så kanske viljan att förstå ökar:

1:
X köper en bil för sina egna eller bankens pengar (X lånar alltså pengarna). X bor hemma hos sina föräldrar. När försäkringen ska betalas ställer han den på sin pappa eftersom han har högre ålder och motsvarar en lägre risk i försäkringskollektivet. X har egentligen köpt en bil han inte hade råd att äga, mao så köpte han en för dyr bil.

Gjorde X fel? Han bor ju hemma så det är väl ok?
Nej, det är inte ok. Han har köpt bilen för egna pengar och har mao det huvudsakliga ägarintresset (den som drabbas av ekonomisk förlust vid ev. olycka el stöld) och eftersom han dessutom är huvudsaklig brukare av fordonet står det utom allt tvivel att det är hans fordon. Han ska betala försäkringen själv och punga in för sin del av risken av kollektivet (detta oberoende av att han tycker att han "kör jättebra och lugnt" (den har man hört många gånger från folk som sen ligger i 190 på småvägarna på sommarn [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] )

2:
X lånar bilen som pappa har köpt till honom så han ska kunna åka runt och sladda vid mojjen eller ta sig till jobbet smidigt. Bilen står på pappa.

Här kan bolaget se köpet av bilen som en present eller ett överlåtande eftersom pappan inte har något med brukandet att göra, han kör ju med sin splojans V70 och rör aldrig X´s bil. Här är vi i gråzonen.

3:
X lånar bilen som familjen har köpt som familjens "andrabil" och som X mamma, X´s syskon och X själv delar på. Bilen står försäkrad på mamma eller pappa.

Inga problem. Brukandet står familjen för och det är ju inget snack om pengar eller brukande, eller hur?

4:
X lånar bilen som pappa har och kör till jobbet med i vanliga fall för att åka till en polare på kvällen. Bilen är bevisligen pappas.

Fortfarande inga problem. man får ju låna ut bilen.

Förstår ni skillnaden och när ni kan få problem ni som fuskar och ställer erat eget fordon på någon annan släkting eller liknande? Bolagen är väldigt duktiga på att nosa upp bedrägerier (som detta räknas till och målen går till domstol) numera, dom började i MC-träsket och fortsätter nu i bildelen av försäkringarna. Många motorcylister står utan pengar efter olyckor.

Innan ni köper bil, tänk igenom vad allt kostar, det är som sagt ingen rättighet att ha en stark eller olycksbenägen bil när man är ung och fattig. Livet är långt och övertiden på jobbet betalar bäst! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]. Har man inte råd totalt kollar man på för dyr bil.

Jag ber om ursäkt för mitt inlägg tidigare i tråden, onödigt riktat mot enskild person.

//jaG
[b]<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'>Galen motorcyklist från Jönköping.

Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>

Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
Larsen

<!--QuoteBegin-snoif+13 Dec 2004, 20:06:49--><div class='quotetop'>QUOTE(snoif 4 13 Dec 2004, 20:06:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->OKej. Men jag vill ha hel, för en polare hade bara halv på sin bil, sen volta han med den, och han fick ju inte ut nått alls...

Så jag vågar inte ha den halvförsäkrad bara....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70823"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Håller med dig... ha hel o jag hade också¨haft den stående på föräldrarna....
Martin Larsen
Användarvisningsbild
LinusE

<!--QuoteBegin-Zeb_Macahan+13 Dec 2004, 20:09:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Zeb_Macahan 4 13 Dec 2004, 20:09:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->X har egentligen köpt en bil han inte hade råd att äga, mao så köpte han en för dyr bil.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

WORD !!!!!
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
infra
Kontakt:

jag tror en här inne jobbar på försäkringsbolag =)
men jag tycker det är helt absurt att ta ut 26000/år på en bil som kostar 20000kr, då får man lägga till bilens värde när man beräknar premier...
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Larsen

Så lätt e det inte för försäkringsbolaget att bevisa vems bilen verkligen e. sen e det väl upp till varje person att avgöra hur dom vill göra, eller?? om du inte vill att någon annan skall stå för dina bilar så e det ju upp till dig.......

Mina föräldrar skall stå för mina bilar sen när jag flyttar till malmö igen för det kommer bli för dyrt för mig= mitt val!!!
Martin Larsen
frontside
Kontakt:

<!--QuoteBegin-infra+13 Dec 2004, 20:33:56--><div class='quotetop'>QUOTE(infra 4 13 Dec 2004, 20:33:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag tror en här inne jobbar på försäkringsbolag =)
men jag tycker det är helt absurt att ta ut 26000/år på en bil som kostar 20000kr, då får man lägga till bilens värde när man beräknar premier...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70835"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dom tar ut 26000:- om året för att fb har den utgiften(eller inte vill försäkra fordonet) på just den bilen med ägaren med den ålders grupp.
<span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>Jonas Westerberg STHLM</span></span></span>
<span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>EVO IX -06
Austin Mini -70</span></span></span>

<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><a href='http://www.zatzy.com' target='_blank'>zatzy.com</a>

HPC#1239</span></span>
Dominus

skulle den stått på mig hade de kostat över 8000 med halvförsäkring.
bilen e inte ens värd så mkt så de vore ju idioti o ha den på mig.
jag hade haft råd o ha den på mig men helt onödigt o betala så mkt om året med tanke på om jag hade krockat den hade jag inte ens få ut så mkt för bilen.

så om någon smart person här inne kan ge mig en bra förklaring varför den skulle stå på mig SKRIV.

ps. där e tilläg på den så jag får köra. ds
Robin Magnusson

Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld

Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld

Malmö
ThomasHbg

Snowguy: Haha, visst jag hade haft råd att ha bilen på mig. Men att betala 40k/år för en bil som jag inte anser vara värd 40k är ganska meningslöst. Och om man kan fixa nåt billigare, gör man det inte då?
Vad gör du själv, köper en stereo med kvitto för 3000 eller köper en utan kvitto för under 1000-lappen som är bättre?
Men var du super stolt över dig själv för att du spenderar en massa extra pengar på grejer man kan skaffa billigare, så blir det mer över åt oss andra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
/Thomas Bergqvist NÖJDA NU????????????
Fler regler?

[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
ToLo
Kontakt:

<!--QuoteBegin-ThomasHbg+13 Dec 2004, 21:59:39--><div class='quotetop'>QUOTE(ThomasHbg 4 13 Dec 2004, 21:59:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snowguy: Haha, visst jag hade haft råd att ha bilen på mig. Men att betala 40k/år för en bil som jag inte anser vara värd 40k är ganska meningslöst. Och om man kan fixa nåt billigare, gör man det inte då?
Vad gör du själv, köper en stereo med kvitto för 3000 eller köper en utan kvitto för under 1000-lappen som är bättre?
Men var du super stolt över dig själv för att du spenderar en massa extra pengar på grejer man kan skaffa billigare, så blir det mer över åt oss andra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70871"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

OK, att försäkringsbolagen tar ut höga avgifter och att det suger pung, varvid jag kan tycka att det är relativt ok med människor som skriver bilarna på sina föräldrar istället. Men ditt exempel med bilstereon gör mig så in i h-vete förbannad!! Då kan du ju lika gärna säga att det är helt ok med att slå ner människor och sno deras pengar eftersom det är lättare än att tjäna ihop dom på ärligt sätt! Helt absurt att sitta här och skriva att det är ok att köpa stöldgods... Fyfan... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... llbash.gif[/img]
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Lynxen

<!--QuoteBegin-ToLo+13 Dec 2004, 19:56:47--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo 4 13 Dec 2004, 19:56:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag håller med om att det är helt åt skogen att betala lika mycket i försäkring som bilens värde per år. Men å andra sidan så håller jag smått med om att man kanske inte ska ha råd att köra värsta sportbilen när man är 18 och just har tagit körkort, och saknar fast inkomst.

Svårt detta...  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70813"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jupp men de tar ju ut skyhöga premier för alla bilar inte bara sportbilar. En gubbvit civic sedan ESi är ju knappast en sportbil. Vad vill dem att man ska köra? En gammal 1,1 liters fiesta från -80talet? Egentligen tycker jag att man borde ge säkra bilar lägre premie då det blir färre personskador i sådana. Bara för att en bil är klenare innebär det ju inte att det blir mindre skador med den. Men det är ju inget man vill prata om som EG civic ägare igentligen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Användarvisningsbild
LinusE

lite OT: överskrift: "Vem står bilen på ?" min bil står inte på någon [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img]
Senast redigerad av LinusE den 13 december 2004, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
Skriv svar