Håll er till originalprylar gubbar.
Min CR-V har 18900 mil på nacken. För lite drygt ett år sedan (14 månader) när föregående ägare skulle serva bilen tyckte mekanikern på OKQ8 verkstaden i Sundsvall att det var lite glappt i dom övre länkarmarna fram. Ingenting hade framkommit om detta på besiktningen dock.
Nu, 14 månader senare, så skulle jag besikta och får... NEDSLAG!
"Vad i helvete" tänker jag såklart. Frågar besiktningsmannen om det inte är styrlederna han menar men nej, han pekar klart och tydligt på vad det är som glappar.
Jag bestrider inte detta utan har känt en vobblande känsla ratten, främst i ytterlägen. I stället påminns jag om det föregående ägare sa. Det enda han har bytt på bilen under 15000 mil är dessa övre länkarmar.
Jag letar upp kvittot och allt stämmer.
Jag ringer verkstaden i Sundsvall och han säger att han köpte länkarmarna på MECA.
Jag får åka in på MECA verkstaden i Sollefteå och han ringer upp kundmottagaren på OKQ8 verkstaden och dom får prata ut om detta. Nu verkar det bli garantiärende av det hela vilket är skönt då bytet för 14 månader sedan gick på 4300kr.
Men detta är inte den Hondakvalitet man är van. Behöva jaga bilen på verkstäder och vara beroende av andra färdsätt under tiden? Nej, jag vill inte ha ett M i fronten. Jag vill ha ett H! Köp original