Jag undrar varför Honda's verkstäder använder 0-30 olja i Type R maskinerna? Är det nån speciell anledning?
För man tycker ju att 0-40 borde vara ett bättre val eller? Dessutom tyckte jag att min gick mjukare i maskineriet med just 0-40.
Både 0w-30 och 5w-40 är rekommenderade orginaloljor till din bil. Du får såklart använda vad du vill men anledningen till att 0w-30 finns med på listan är att vi är ett kallt land.
Gör du inte många kallstarter eller kör kall vinter så rekommenderar jag 5w-40 istället. Tycker du även att motorn känns bättre på det så är valet givet.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Blir de griniga för en sån sak så skulle nog jag se mig om efter en annan verkstad.
Det är ju ofta rena ockerpriser på oljepriserna hos verkstäder jämför med vad du kan köpa för själv, så det kanske förklarar varför de blir griniga
fonzeka skrev:Blir de griniga för en sån sak så skulle nog jag se mig om efter en annan verkstad.
Det är ju ofta rena ockerpriser på oljepriserna hos verkstäder jämför med vad du kan köpa för själv, så det kanske förklarar varför de blir griniga
Köper du med dig eget kött när du går ut och äter på restaurang också?
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Om köket mitt är under renovering och jag måste äta ute så enda alternativet är den närbelägna restaurangen och dom tyvärr bara serverar riktigt dåligt skitkött som dom tar hutlöst betalt för, ja, då vettefan om man inte skulle kunna ta med en köttbit å fråga om dom kan steka på den