Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Ed6 B16a1 drivaxel knack
-
Surikaten

- Bil: Civic Ej2
- Namn: Tim Rask
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 93 times
Tjoo...
Stötte på lite knack höger fram, vid körning, de visar sig att axeln verkar vara för lång... de knackar nästan hela tiden vid körning o uta bara f*n när ja svänger... ä de olika längd på höger o vänster så ja blandat ihop dom? lr har ja helt enkelt fel axel? läste på hondatech att man kunde ta bort "dustring" o nån gummiring på axeln, nån som vet nåt om detta?
tacksam för svar då ja gärna vill ut o åka utan att få skuldkänslor av misshandeln.
mvh
Stötte på lite knack höger fram, vid körning, de visar sig att axeln verkar vara för lång... de knackar nästan hela tiden vid körning o uta bara f*n när ja svänger... ä de olika längd på höger o vänster så ja blandat ihop dom? lr har ja helt enkelt fel axel? läste på hondatech att man kunde ta bort "dustring" o nån gummiring på axeln, nån som vet nåt om detta?
tacksam för svar då ja gärna vill ut o åka utan att få skuldkänslor av misshandeln.
mvh
2 barnspappa, hobbyfotograf, VAG service- & vindrutetekniker, & galning.
-
Surikaten

Ja får nog omformulera mig... vilken bil kan axeln komma ifrån eftersom att den ä för lång, saknar abs o passar i y2 lådan o ED spindeln...
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
tror mer att det är slitna drivknutar du dras med tyvärr.GrEEn_NeoN skrev:Ja får nog omformulera mig... vilken bil kan axeln komma ifrån eftersom att den ä för lång, saknar abs o passar i y2 lådan o ED spindeln...
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.
-
Surikaten

Inte med tanke på hur man inte får i o ur axeln ur hubben vid montering, så fruuuktansvärt tight.Macbang skrev:tror mer att det är slitna drivknutar du dras med tyvärr.GrEEn_NeoN skrev:Ja får nog omformulera mig... vilken bil kan axeln komma ifrån eftersom att den ä för lång, saknar abs o passar i y2 lådan o ED spindeln...