Men enligt detta forumet har det alltid skrivits liknande saker som detta, " oem sonder är det enda som gör att man gå igenom bes med b16, ", Du ska endast använda honda oem sonder vid bes inget annat fungera, etc
Men Idag har jag lyckat komma igenom bes både med icke orginal lambdasonder samt supersprint grenrör och original katalysator samt att min bil dra lite olja som alla b16 gör. Så det är inget nyrenoverad motor jag körde med när jag klarade bes idag, enda förändringen jag gjorde mot förra bes var att sänka tps volt från 0,5v till 0.3v med stängt spjällhus.

Varför valde jag ntk sonder?? Googla runt på b16 oxygen sensors och läste runt på många forum i usa och övriga världen , men många i usa verka köra med dessa sonder,samt att välkända AKR-performance säljer dom i sin shop, så jag testade dessa sonder, då dom är billiga på ebay.
Varför inte köpa original sonder Niklas?? För att b16a1 oem/ orginal lambdasonder går ej gå att få tag i längre ( Ha utgått ur honda sortiment, detta ha verifierat via Rozenholtz verkstad under 2014 då jag frågade om nya oem sonder till min crx med b16a1 motorn ) SAMT OEM SONDER VA VÄLDIGT DYRA NYA= 1500 KR ST
Dessa NTK sonder jag kom igenom med i år kostar bara 250-350 kr st beroende på dollarn värde ( köptes från ebay )
( sök på NTK 24033 på ebay, samt köp från någon med minst 5000 + på sig, så det inte är kopior ni köper )

Och här är jämnförelsen med NTK sond mot OEM sond

Slutligen en bild med mina ntk sonder monterade på mitt supersprint grenrör

Så nu kan alla som kör b16a1 med OBD0 köra ett tag till, utan att gå över till OBD1, och tjatet med att bara oem sonder fungera är slut.
Macbang out
sökord
oem, lambdasond, tvunget, måste använda, honda original, original sonder, CO värde, högt HC,