Jag upplever något som jag vill tro är bump steer med min s2000, sökte bland trådarna och hittade en liknande men alla trodde det var hans hjulmuttrar och någon riktig lösning kom aldrig fram.
Jag behöver göra en hjulinställning, det vet jag redan nu för det är lite off... Men här är problemet, efter 140isch på lite lagom hålig landsväg så blir bilen bilen väldigt svajjig, bakdelen rör sig vädligt mycket i sidled vid kurvtagning, även vid snälla kurvor.
Efter mycket läsande på s2ki om bump steer och rear toe control arms så klickade jag igår hem ett par från megan racing som rekommenderades, nya generationen hade dessutom dammskydd i båda ändar och såg helt okej ut, många hade använt gen1 i 5-6 år och alla verkade nöjda.
Alla som hade sänkt bilen mer än 1.5" hade nytta av detta enligt dem.
Saxat från s2ki:
"The bumpsteer correction is adjustable by changing the height of the pivot point at the wheel side of the toe arm. There are spacers on the taper post above and below the pivot point, so swapping the spacer placement will change the pivot point height"
Sen finns det ju även front anti bump steer kit, men enligt en del skulla man bara ha det ena.. varför förstod jag inte. Bak var viktigast om man var mycket sänkt för oem toe armar kunde inte justeras ut så mycket.
Jag ska montera dessa när jag får dem och sen ska den in på lokala hondaverkstan som precis nu hade fått en ny 3D laser vursting inställingsmaskin.
Har ni samma "problem"? Input plz! Tack.