B16a1 swap går bara på 3 cylindrar
har swappat i b16a1 i min ek3 och efter uppstart så går den bara på 3 cylindrar är cylinder 1 som inte tänder till eller väldigt svagt. Är helt ny fördelare från akr från en integra dc2 . Har bytt tändstift ännu en gång och gått igenom tändkablar som leder bra med ström . . Har även kikat så spridare är inkopplade osv .
Böt även kamrem innan swappet kan det påverka att den inte går på en cylinder eller vart kan jag mer börja felsöka?
Böt även kamrem innan swappet kan det påverka att den inte går på en cylinder eller vart kan jag mer börja felsöka?
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Antar att spridarna är okej? Kan ju vara att 1:an inte öppnar som den ska eller allmänt defekt. Prova att ryck ut spridarkontakten en och en för att se om det blir skillnad. Enkelt gjort.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Gör som bullet föreslog, kolla även att tändkablaran sitter rätt
http://honda-tech.com/honda-crx-ef-civi ... 6-2278501/
mvh okyu
http://honda-tech.com/honda-crx-ef-civi ... 6-2278501/
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Dra ut spridarkontakten på 1:ans cylinder medan motorn är igång, då lär du se om den påverkas eller ej. Sen kan du alternativt flytta spridaren för att se om felet förflyttar sig.Kopenga skrev:Hur testar jag spridaren om den funkar? Blir ingen skillnad om jag drar ut tändkableln på 1ans cylinder iallafall
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz