Obd1 B16a1 går dåligt.
-
Surikaten

- Bil: Civic Ej2
- Namn: Tim Rask
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 93 times
Hallå.
Tryckte tvåan o trean på högvarv för nån vecka sen o när ja började motorbromsa slutade den gå på alla cylindrar, gick bara på tre... den började blårycka o lukta soppa (grenröret läcker lite mot fördelaren)
Senare på kvällen när den stått hela dagen gick den på alla fyra igen, ingen blårök o lukta inte soppa.
Idag tänkte ja flytta bilen ca 6km, vilket gick bra tills ja låg i ca 55km/h o växlade ner till tvåan när ja hade en km kvar, då hände samma sak igen.
Vad kan detta bero på? Har kört motorn ca 5mil utan problem innan.
Fördelaren (från B16a2) ä ny, liksom tjocka tändkablar o nkg V-power stift ä nytt.
Tryckte tvåan o trean på högvarv för nån vecka sen o när ja började motorbromsa slutade den gå på alla cylindrar, gick bara på tre... den började blårycka o lukta soppa (grenröret läcker lite mot fördelaren)
Senare på kvällen när den stått hela dagen gick den på alla fyra igen, ingen blårök o lukta inte soppa.
Idag tänkte ja flytta bilen ca 6km, vilket gick bra tills ja låg i ca 55km/h o växlade ner till tvåan när ja hade en km kvar, då hände samma sak igen.
Vad kan detta bero på? Har kört motorn ca 5mil utan problem innan.
Fördelaren (från B16a2) ä ny, liksom tjocka tändkablar o nkg V-power stift ä nytt.
2 barnspappa, hobbyfotograf, VAG service- & vindrutetekniker, & galning.
-
Surikaten

- Bil: Civic Ej2
- Namn: Tim Rask
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 93 times
yes, de hade jag.
kollade kompet på cylinder 4... 11.5bar?! ska väl ligga på 10.2?
2 barnspappa, hobbyfotograf, VAG service- & vindrutetekniker, & galning.
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
kolla komp på alla cylindrarna, komp på 1 cylinder av 4 säger inget.GrEEn_NeoN skrev:yes, de hade jag.
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.