Hat bytat batteri på min civic 2008 men den är ändå trögstartad. Den visar 12,29 v efter att den stått still i 1 dag. bytat till ett Bosch batteri. Är det så att den laddar dåligt eller försvinner det någon ström?
jag bor i södra sverige och här är inte så kallt sen kör jag inte mer än max 3-4 mil per dag så
bytat batteri på civic 2008 men är ändå trögstartad.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Trög som i att motorn går trögt eller tar den längre tid än förväntat på att starta?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Tar längre tid att starta. Den får jobba för att starta. Mätte det nya batteriet och det visade 12,28 V. När jag har igång bilen visar det 14,8 vM Scotte skrev:Trög som i att motorn går trögt eller tar den längre tid än förväntat på att starta?
- Erajk
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Adolfsson
Nu får någon rätta mig om jag har fel men det låter rätt normalt. När bilen är igång jobbar generatorn också.
Om man kollar lite snabbt på world wide web så verkar det som att många slipper besväret om du stoppar i nyckeln, vrider till läge 2 och sedan väntar 3-4sekunder innan du startar den.
Om den startar lättare då känns det ju spontant som att det skulle ha något med bränsletrycket att göra.
Om man kollar lite snabbt på world wide web så verkar det som att många slipper besväret om du stoppar i nyckeln, vrider till läge 2 och sedan väntar 3-4sekunder innan du startar den.
Om den startar lättare då känns det ju spontant som att det skulle ha något med bränsletrycket att göra.
Honda S2000 AP2 Science Of Speed Kompressor
352whp - 300wnm
Ljungbyhed 1.07.9 (Nissan 350z)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)

352whp - 300wnm
Ljungbyhed 1.07.9 (Nissan 350z)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)

-
accordtourer
- Bil: Honda Accord Tourer 2.0
- Namn: J Nilsson
jag upplever min accord precis på samma vis som din civic.ety99 skrev:Tar längre tid att starta. Den får jobba för att starta. Mätte det nya batteriet och det visade 12,28 V. När jag har igång bilen visar det 14,8 vM Scotte skrev:Trög som i att motorn går trögt eller tar den längre tid än förväntat på att starta?
jag har ej bytt batteri ännu , men har c-tek laddaren igång och ska prova att "ladda" upp batteriet riktigt.
man saknar det där "klippet" i starten känns det som. min har tom misslyckats att starta upp ngn gång men den ger inga felkoder. ( vid nästa nyckelvrid startar bilen )
jag brukar alltid köra med att vrida till läge 2 några sekunder men har för mig att detta var ngt man gjorde på äldre bilar för att få upp bränsletrycket/ frå fram bränslet ? ( kan ha fel , men jag har alltid gjort så och det sitter i ännu )
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Min är också rätt seg nu när det är kallt. Men det är aldrig ett problem. Den startar alltid och batteriet är nytt.
Jag väntar alltid 2-3 sekunder innan jag drar igång startmotorn från tändning för att låta pumpen bygga upp trycket igen. Men de gånger jag testat att skita i det har det inte varit nån skillnad.
Tänk på att batteriet är segare, motorn är segare, allt är segare när det blir kallt.
Sen ska tilläggas att om batteriet har kass laddning är syrahalten i batterivattnet lägre, vilket höjer fryspunkten i batterivattnet. Och fryser vattnet kan celler bli skadade och batteriet får permanenta skador som i sin tur brukar leda till själurladdning.
Jag väntar alltid 2-3 sekunder innan jag drar igång startmotorn från tändning för att låta pumpen bygga upp trycket igen. Men de gånger jag testat att skita i det har det inte varit nån skillnad.
Tänk på att batteriet är segare, motorn är segare, allt är segare när det blir kallt.
Sen ska tilläggas att om batteriet har kass laddning är syrahalten i batterivattnet lägre, vilket höjer fryspunkten i batterivattnet. Och fryser vattnet kan celler bli skadade och batteriet får permanenta skador som i sin tur brukar leda till själurladdning.
batteriet är helt nytt så :/ men kan ju vara så att jag kör för korta sträckorpasen skrev:Min är också rätt seg nu när det är kallt. Men det är aldrig ett problem. Den startar alltid och batteriet är nytt.
-
accordtourer
- Bil: Honda Accord Tourer 2.0
- Namn: J Nilsson
Har du laddat upp det till fullt någon gång ännu?ety99 skrev:batteriet är helt nytt så :/ men kan ju vara så att jag kör för korta sträckorpasen skrev:Min är också rätt seg nu när det är kallt. Men det är aldrig ett problem. Den startar alltid och batteriet är nytt.
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
2-3 mil per tillfälle är inte en kort sträcka.
Generatorn laddar rätt kraftigt om den behöver det. Brorsans jazz väckte vi till liv från 0V med startkablar, inga instrument lös ens. Han körde en timme hem, sen startade den dagen efter, och gör det fortfarande.
Är det verkligen ett problem att den är lite seg? Hur seg är den egentligen? Du kanske skulle lägga upp en film på det
Kan tillägga att min accord hostade till och gick på startmotorn säkert 3-4 sekunder nu när det var -21 för nån dag sedan
och segt gick det också. Mitt batteri är också nytt sen förra året. Mina tändstift sjunger dock på sista versen...
Generatorn laddar rätt kraftigt om den behöver det. Brorsans jazz väckte vi till liv från 0V med startkablar, inga instrument lös ens. Han körde en timme hem, sen startade den dagen efter, och gör det fortfarande.
Är det verkligen ett problem att den är lite seg? Hur seg är den egentligen? Du kanske skulle lägga upp en film på det
Kan tillägga att min accord hostade till och gick på startmotorn säkert 3-4 sekunder nu när det var -21 för nån dag sedan
den ska servas om 500 milpasen skrev:2-3 mil per tillfälle är inte en kort sträcka.
Kan tillägga att min accord hostade till och gick på startmotorn säkert 3-4 sekunder nu när det var -21 för nån dag sedanoch segt gick det också. Mitt batteri är också nytt sen förra året. Mina tändstift sjunger dock på sista versen...