Hej all,
Är nybliven Honda ägare, igen. Så jag söker efter er expertis & erfarenhet gällande alla dessa modeller & utbud av tillbehör.
Just nu kliar jag mig lite i huvudet när jag sitter & söker efter grenrör & avgassystem. Hoppas på lite hjälp här, för nätet & eBay gör mig gråhårig(are). Jag vet liksom inte vilket system som passar min modell & motor. Klistra in den infon jag har om bilen nedan.
HONDA CIVIC VI FASTBACK (MA) (09.94-02.01) 1.5 16V (MB3) 1997-01-01-2001-02-28
HONDA MB3 KTYPNR: 7816
Motorkod HK kW Bränsle Kaross Årsmodell Tillv. datum Första reg. Chassinr. Växellåda Däckdimension Cyl Besiktning
D15Z8 114 84 Bensin 01 1998 19980326
Tack på förhand grabbar & töser!
Civic mb3 1.5 vtech
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Katalysatorn sitter monterad i grenröret på dessa motorer. Grymt tråikiga bilar att hålla på med då det inte finns några som helst delar till dom.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
-
Duveke
- Bil: Civic Skrothög Röd.
- Namn: Krille GSI
Låter ju riktigt tråkigt...
Men om man struntar i katalysatorn ( vet att det är ett big No No ) ( tar ju inte så lång tid att montera tillbaka original inför besiktningen ) och köper ett eftermarknads till en soch motor, så bör väl det passa rakt på orginal avgassystem. Eller jag har helt fel för mig?
Men om man struntar i katalysatorn ( vet att det är ett big No No ) ( tar ju inte så lång tid att montera tillbaka original inför besiktningen ) och köper ett eftermarknads till en soch motor, så bör väl det passa rakt på orginal avgassystem. Eller jag har helt fel för mig?