danlev skrev:Hallå! Har en crx med en riktigt dålig tomgång som jag börjar få nå fel på

började lite att Den pendlade mellan 1000-2500 varv på tomgången när den var kall men nu så har de blivit hela tiden även fast den är varm och nu när man startar den kall så ligger tomgången på 3000. Det skär i hjärtat varje gång man startar den

har kollat fel koderna och fick fel kod 43 vad jag kunde se och de var något med bensin mager eller så. Kan de störa tomgången eller är de kallstartsventilen som är dålig?
Kan också säga att jag har sprutat med startgas utan att något händer, dragit ut kontakten till tomgångsmotorn då pendlade den bara mellan 1000-1500varv, skruvat på den vita plast skruven inne i kallstartsventilen. Vad mer kan man göra?
Tack på förhand!
Dålig tätning mellan insug/spjäll/packningen
Klegg i tomgångsmotorn/rengöra
Felkod 43 är fuel supply system och lambdasond grön/vit minns ej vilken (för antar du har obd0) koppla bort den som den varnar för och se om tomgången ändras.
Kallstart ventilen kan du koppla bort du behöver inte den!
Det kan hjälpa o lufta ibland om man har lite pendlande gång men inte när det är så grovt som i ditt fall.
Prova med ovanstående först,lycka till