Chippa CR-V 2010 diesel automat?
Hej,
Helt ny Honda ägare. Skulle vilja ha lite mer kraft under huven och undrar om ni har tips på att chippa en CR-V 2010 diesel, automat. Vad säger ni? Enklast och billigast verkar vara en box, ca 30hk och och 70 Nm, typ KCR.
Är det dumheter att göra det för motorn och bilen? Kommer ju inte busköra, utan vill ha mer drag under omkörning.
Är helt novis gällande detta och tar gärna emot er hjälp och synpunkter
Tack!
Helt ny Honda ägare. Skulle vilja ha lite mer kraft under huven och undrar om ni har tips på att chippa en CR-V 2010 diesel, automat. Vad säger ni? Enklast och billigast verkar vara en box, ca 30hk och och 70 Nm, typ KCR.
Är det dumheter att göra det för motorn och bilen? Kommer ju inte busköra, utan vill ha mer drag under omkörning.
Är helt novis gällande detta och tar gärna emot er hjälp och synpunkter
Tack!
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Celtic tuning är enda och bästa alternativet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Diesel_018
- Bil: alla hondor
- Namn: Diesel
M Scotte skrev:Celtic tuning är enda och bästa alternativet.
Honda accord tourer cdti manuell?
Celtic tuning? Var kan köpa den?
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Jag har för mig att de håller till i UK. Och det har nämnts någon "återförsäljare" i Skåne i någon annan tråd har jag för mig. Scotte vet säkerligen 
Det är väl en aning omständligt att fixa från Celtic än t.ex KCR som finns runt varje hörn, men du lär få mer valuta för pengarna.
Den stora skillnaden ligger väl i att Celtic faktiskt modifierar ECUn och KCR lurar ECUn genom att manipulera signaler från sensorer. Och det hörs ju vilket som är bäst?
(Förutsatt att de vet vad de sysslar med, vilket jag tror).
Finns nog några på forumet som testat Celtic redan, jag har inte då jag inte kör diesel.
Det är väl en aning omständligt att fixa från Celtic än t.ex KCR som finns runt varje hörn, men du lär få mer valuta för pengarna.
Den stora skillnaden ligger väl i att Celtic faktiskt modifierar ECUn och KCR lurar ECUn genom att manipulera signaler från sensorer. Och det hörs ju vilket som är bäst?
(Förutsatt att de vet vad de sysslar med, vilket jag tror).
Finns nog några på forumet som testat Celtic redan, jag har inte då jag inte kör diesel.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Finns ett företag utanför Helsingborg om jag minns rätt dit man antingen åker med bilen eller skickar sin ECU.
Jag tänkte skicka in min för att chippa Accorden men var för bökigt att montera bort ECUn så jag köpte en beggad KCR box i stället. Sämre, men bättre än inget alls
Jag tänkte skicka in min för att chippa Accorden men var för bökigt att montera bort ECUn så jag köpte en beggad KCR box i stället. Sämre, men bättre än inget alls
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- lotek9003
- Bil: Accord CL9 Type SE
- Namn: Mathias Eriksson
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Jag kör även Mordiax variant, KCR i min Accord Ctdi - 07.
Det gör stor skillnad om man har den i pluggad eller inte. det märks att den fettar på duktigt i förbrukningen.
Jag har kört med KCR i ungefär 2000mil, har läst att kopplingen är lite klen. Drog släp Eskilstuna->Karlstad T/R. Efter det har bilen en tendens att slira på kopplingen när effekten kommer på 3'an.
Kommer skicka min ECU till Celtic samtidigt som jag byter koppling.
Det gör stor skillnad om man har den i pluggad eller inte. det märks att den fettar på duktigt i förbrukningen.
Jag har kört med KCR i ungefär 2000mil, har läst att kopplingen är lite klen. Drog släp Eskilstuna->Karlstad T/R. Efter det har bilen en tendens att slira på kopplingen när effekten kommer på 3'an.
Kommer skicka min ECU till Celtic samtidigt som jag byter koppling.
Mathias Eriksson
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Kopplade ur min KCR box nu inför besiktningen. Det är märkbar skillnad i "klippet" 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW