Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Koppling Honda civic diesel
-
Kalle.R
- Bil: Honda civic 2.2 i-cdt -08
- Namn: Kalle Ritheim
Hej!
Jag har precis blivit med honda
Det är en Honda Civic c-itdi 2008. Jag tycker den är fantastisk på alla sätt, kanske lite lite bullrig i kupen. Men jag har lite planer på att fixa till den lite och ev chippa den. Men jag hittar inga sidor som säljer delar och styling! Hittar heller ingen info om hur många nm som orginal kopplingen tål. Är det någon som har lite tips på sidor? Kanske till och med någon som vet hur mycket en koppling tål och vart man kan få tag på en ny om det skulle behövas.
Mvh Kalle
Jag har precis blivit med honda
Det är en Honda Civic c-itdi 2008. Jag tycker den är fantastisk på alla sätt, kanske lite lite bullrig i kupen. Men jag har lite planer på att fixa till den lite och ev chippa den. Men jag hittar inga sidor som säljer delar och styling! Hittar heller ingen info om hur många nm som orginal kopplingen tål. Är det någon som har lite tips på sidor? Kanske till och med någon som vet hur mycket en koppling tål och vart man kan få tag på en ny om det skulle behövas.
Mvh Kalle
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Vet inget om kopplingen annat än att original ska funka men man får köra lite medvetet så man inte slirar allt för jäkligt på kopplingen.
http://www.gdmperformance.se/296-civic-mk8-2006-2011
http://www.gdmperformance.se/296-civic-mk8-2006-2011
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
Accord23isr
- Bil: EP3 Type R
- Namn: Janne
- Been thanked: 2 times
Då jag satte chip på accord dieseln så gav kopplingen upp efter några månader, tror lovade vridet med det chippet var 410nm. Läste då om diesel kopplingarna och läste att original koppling inte tycker om mycket mer än 400 vrid.
-
Kalle.R
- Bil: Honda civic 2.2 i-cdt -08
- Namn: Kalle Ritheim
Okej tack. Jag har googlat som en idiot men inte hittat något om vad kopplingen tål. Har verkligen ingen lust att chippa om jag kan börja räkna ner dagarna på kopplingen. Gdm ger precis under 396 nm men det kanske är farligt nära. Speciellt när man inte vet precis..
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 53 times
Här borde du kunna hitta all information du vill veta: http://www.civinfo.com/forum/
Robin Persson |
- lotek9003
- Bil: Accord CL9 Type SE
- Namn: Mathias Eriksson
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Jag har en Accord Ctdi 2007 som är KCR-trimmad. Efter 3000 mil med box (nu 10,400mil.) så börjar kopplingen visa tendenser till slir. Väldigt sällan dock. Oftast vid fullastad bil, eller släp.
Mathias Eriksson
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.