Det är rätt högt lambda vilket tyder på att den går väldigt snålt eller att du har nåt litet läckage nånstans på vägen.
Kolla framme vid grenröret först, om det kommer in luft där nånstans så luras lambdan vilket skulle förklara de höga värdena.
fonzeka skrev:Det är rätt högt lambda vilket tyder på att den går väldigt snålt eller att du har nåt litet läckage nånstans på vägen.
Kolla framme vid grenröret först, om det kommer in luft där nånstans så luras lambdan vilket skulle förklara de höga värdena.
Nu kom jag på att tidigare ägare fixat läckage just där.
Ska kolla hur bra han "fixade" det.
Mina erfarenheter är att det går åt skogen med häftiga grenrör och avgaspasta på b-serien. Fixa originalgrenrör och se till att det är tätt med rätt metoder så kommer det sjunga vackert rakt igenom besiktningen. Borde finnas någon som kan låna ut det till dig till å med.
Mordiiax skrev:Mina erfarenheter är att det går åt skogen med häftiga grenrör och avgaspasta på b-serien. Fixa originalgrenrör och se till att det är tätt med rätt metoder så kommer det sjunga vackert rakt igenom besiktningen. Borde finnas någon som kan låna ut det till dig till å med.
Grenröret verkar original bara catback som är rostfritt.
Blir att köpa korrekt packningar och byta.
Tänkte lyfta upp bilen snart och inspektera närmare.
Mordiiax skrev:Mina erfarenheter är att det går åt skogen med häftiga grenrör och avgaspasta på b-serien. Fixa originalgrenrör och se till att det är tätt med rätt metoder så kommer det sjunga vackert rakt igenom besiktningen. Borde finnas någon som kan låna ut det till dig till å med.
Grenröret verkar original bara catback som är rostfritt.
Blir att köpa korrekt packningar och byta.
Tänkte lyfta upp bilen snart och inspektera närmare.
Som tidigare säger, dom är så känsliga så det räcker med att det är en jätte liten läcka lr spricka så skenar värdena iväg.