Hej!
Behöver nya belägg, vilka ska jag ha och vart köper jag de?
Tyvärr svarar inte Pean på mina mail och skulle föredra belägg över disk i Stockholm.
Mvh
Robin
Bromsbelägg Eg6?
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Beror mycket på vad du använder bilen till och framför allt hur du bromsar när dem väl används.
Själve har jag kört med EBC red stuff i några år men vet att många kommer att rösta emot det.
Själve har jag kört med EBC red stuff i några år men vet att många kommer att rösta emot det.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
-
robber
- Namn: Robin Forsberg
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 6 times
Bra input, bilen är till en "ren" banbil bruxande är inget som kommer att göras.Bullet--- skrev:Beror mycket på vad du använder bilen till och framför allt hur du bromsar när dem väl används.
Alla färgglada "stuffbelägg" har jag hört illa om länge nu dock finns de väl på tex Mekonomen?
Robin Forsberg
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Om du ska ha det som ren banbil får andra gärna ge tips, Ferrodo ska väl ha några bra belägg.robber skrev:Bra input, bilen är till en "ren" banbil bruxande är inget som kommer att göras.Bullet--- skrev:Beror mycket på vad du använder bilen till och framför allt hur du bromsar när dem väl används.
Alla färgglada "stuffbelägg" har jag hört illa om länge nu dock finns de väl på tex Mekonomen?
Som sagt. Har kört med RedStuff i flera år och upplever inte det negativa som folk säger. Tror det beror mycket på hur folk bromsar. Jag kör hårt och bilen har gått på gata och en del bana. Har hållt ett bra tag med.
Men som rekommendation ska du satsa på bättre om du vet att den bara kommer rulla bana.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 54 times
Kör du orginalspec på bromsarna?
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
robber
- Namn: Robin Forsberg
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 6 times
Ingen koll faktiskt. Köpte bilen förra söndagen ska inspektera allt imorgon.oskar skrev:Kör du orginalspec på bromsarna?
Vet bara att jag vill ha bra belägg och att det jag sett av skivorna ser bra ut.
Har Porsche 6kolvare hemma som vore trevligt dock måste jag då köra 18".
/Robin
Robin Forsberg