Men nu har jag en rätt fin gubbkörd Jazz 02 som andrabil som tyvärr har börjat läcka in vatten så mattan vid förarplatsen blir ordentligt blöt (i princip sjö under). Även passagerarmattan är lustigt nog lite blöt men inte alls i samma omfattning. Vet ej om det finns nåt samband. Börjar med att leta på förarsidan.
Jag testade med vattenslangen och spolar man på framrutan märker man efter en stund att det droppar bakom panelen runt huvöppningspaken till vänster om säkringarna, det så att säga fuktas på panelens baksida. Misstänkte framrutans limning då den byttes för en tid sen men plockade bort plastlocket över torkarmotorn och spolade vatten under rutan (alltså rätt ner i "baljan" med torkarmotorn där vindrutans regn hamnar) med samma resultat så rutan borde det inte vara, inte enbart iaf. Plockade just bort innerskärmen men såg inget konstigt där heller.
Nästa steg är väl att börja demontera inredningen så jag kan se exakt var det rinner in men om nån har några tips är jag intresserad att höra.