PANIK :) Gängdimension spindelled mm
Hej,
Civic -91 med K20 swap. Osäker på vad det är för framvagn - Integra kanske?
Muttern till spindelleden på bild fick gängorna avdragna under provturen. Vet någon vad det är för dimension på gängan alternativt känner till artikelnumret på spindelleden så att jag kan forska själv?
Samma fråga för bulten som håller fast stötdämparen i bärarmen?
Race på lördag och vi har mycket kvar att fixa så jag vore oerhört tacksam för hjälp
/Per
Civic -91 med K20 swap. Osäker på vad det är för framvagn - Integra kanske?
Muttern till spindelleden på bild fick gängorna avdragna under provturen. Vet någon vad det är för dimension på gängan alternativt känner till artikelnumret på spindelleden så att jag kan forska själv?
Samma fråga för bulten som håller fast stötdämparen i bärarmen?
Race på lördag och vi har mycket kvar att fixa så jag vore oerhört tacksam för hjälp
/Per
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Det brukar vara fingäng på det mesta i hjulupphängningen, har du ett skjutmått och kan kolla diametern så får du nog ett kvalificerat svar.
Men skulle tippa på M12 och då lär det vara 1.25mm i stigning.
Skruven för infästning av stötdämparen är väl inget större problem? Bara ta en i rätt längd och dimension.
Men skulle tippa på M12 och då lär det vara 1.25mm i stigning.
Skruven för infästning av stötdämparen är väl inget större problem? Bara ta en i rätt längd och dimension.
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Spindelleden, m10x1.25 (ganska säker)
Original, gaffel-bärarm är väl oxå m10x1.25.. men går ju fint att sätta vanlig genomgående som ni redan gjort.. fast jag hade nog helst sett en 10.9 eller 12.9 skruv..
Original, gaffel-bärarm är väl oxå m10x1.25.. men går ju fint att sätta vanlig genomgående som ni redan gjort.. fast jag hade nog helst sett en 10.9 eller 12.9 skruv..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Hej och välkommen Per, det ser ut som Roggas gamla bil på bilderna, det är en 92:a, dvs en EG, och EG är modelkoden på civic årsmodell 92-95. När du säger någon annan årsmodell så kan det bli tokigt då det är någon annan kaross.
Mvh
Malkolm
Mvh
Malkolm
Tack för era svar
Problemet är att jag befinner mig långt från bilen och kan inte mäta. Garageägaren är iväg och reser så det finns ingen som kan mäta och jag tänkte köpa muttrar imorgon bitti 
Bulten till gaffel-bärarm var visst bra, det var visst muttern som var dålig där med. Skulle kunna byta ut bult och mutter men känner inte till dimensionen.
Får köpa ett gäng muttrar och testa
Bulten till gaffel-bärarm var visst bra, det var visst muttern som var dålig där med. Skulle kunna byta ut bult och mutter men känner inte till dimensionen.
Får köpa ett gäng muttrar och testa
Hej!Malkolm skrev:Hej och välkommen Per, det ser ut som Roggas gamla bil på bilderna, det är en 92:a, dvs en EG, och EG är modelkoden på civic årsmodell 92-95. När du säger någon annan årsmodell så kan det bli tokigt då det är någon annan kaross.
Mvh
Malkolm
Tack, 92 är det ja. Stämmer att det är Roggas gamla kärra
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Du kan ta vilken mutter du vill, sä länge den är fingängad, dvs 1.25 i stigning. Om du är i sthlm så ring/kontakta/åk in till Rosenholtz på Gävlegatan 21. Han kan och vet om varenda Honda orginal pryl som finns. Och han har mycke hemma på hullan eller får hem tills dan efter.
Har du vägarna förbi västerås så kan du komma till min verkstad och få både Nyloc mutter och kronmutter med saxsprint. Båda har sina för-och nackdelar.
Rosenholtz 08-310010
Malkolm 070-7704966
Har du vägarna förbi västerås så kan du komma till min verkstad och få både Nyloc mutter och kronmutter med saxsprint. Båda har sina för-och nackdelar.
Rosenholtz 08-310010
Malkolm 070-7704966
Tack så mycket för infonMalkolm skrev:Du kan ta vilken mutter du vill, sä länge den är fingängad, dvs 1.25 i stigning. Om du är i sthlm så ring/kontakta/åk in till Rosenholtz på Gävlegatan 21. Han kan och vet om varenda Honda orginal pryl som finns. Och han har mycke hemma på hullan eller får hem tills dan efter.
Rosenholtz 08-310010
Malkolm 070-7704966