Elbaklucka , höger sidospegel höger elhiss fungerar ej :(

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
volvokungen
Bil: honda accord
Namn: BeKo

Hejsan . Jag fick problem med att min elbakluckeöppning inte fungerade igår, upptäckte sedan att den högra sidospegeln inte ville "veckla ut sig " vid tryck på knappen. Tänkte sedan att det kunde vara svagt batteri som gjorde att de inte "orkade" .
På vägen hem så tryckte jag på knappen för elspeglarna och de fungerade klockrent. Testade även att öppna bakluckan när jag kommit hem och den fungerade klockrent.
Satte bilen på laddning för säkerhets skull och testade senare på kvällen . Upptäckte då även att det inte blinkar när man låser/låser upp dörrarna via fjärrkontrollen. Testade även högra elfönsterhissen och den var paj. Om jag inte såg fel så tycktes även högra bakljusen vara ur funktion ( lite osäker pga solljuset)
Gissar att det är nån slags huvudsäkring eller ? kabelbrott? Läte här i forumet att nån hade blivit rekommenderad att byta ut den högra knappen till elhissarna....kan det ha ett samband? låter mycket märkligt iallafall. vill inte bara byta ut för att eventuellt testa....

Nåt man kan se om man kopplar in en felkodsläsare? eller måste det isf göras på en verksatd med mer avancerade funktioner?
Jag har en Honda accord 2009 med executivepaketet

Tacksam för alla svar
Användarvisningsbild
pasen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Det låter ju onekligen som exakt samma problem som i denna tråd: viewtopic.php?f=12&t=72136

Jag skulle satsa på att byta fönsterhissknappen innan du lägger mer energi eller pengar på felsökning.
Antar att det är fönsterhissknappen i höger framdörr du ska byta :) Kolla på skroten, eller ring och hör med Honda.
Du kommer nog inte kunna se något med en felkodsläsare.

Väldigt enkelt att byta:
volvokungen

pasen skrev:Det låter ju onekligen som exakt samma problem som i denna tråd: viewtopic.php?f=12&t=72136

Jag skulle satsa på att byta fönsterhissknappen innan du lägger mer energi eller pengar på felsökning.
Antar att det är fönsterhissknappen i höger framdörr du ska byta :) Kolla på skroten, eller ring och hör med Honda.
Du kommer nog inte kunna se något med en felkodsläsare.

Väldigt enkelt att byta:
ha ha det låter ju som en utopi ha ha...
Men ska kolla med Honda i morgon , med de lär ju inte vara så pigga på att berätta vad som är troligt fel, gisssar att de hellre vill ha in bilen för att felsöka och tjäna en slant ;)
Under dagen förövrigt så fungerade bakluckan ett par ggr efter varandra ...kan det vara kabelbrott ?
Användarvisningsbild
pasen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Nej jag tror det är en fönsterhissknapp som spökar, alla dina symptom tyder ju på det. Och om Rosenholtz gissade rätt på första försöket i förra tråden så har det nog hänt förr detta fel om jag får gissa :)
volvokungen

Ringde runt till olika auktoriserade honda verkstäder, som trodde att det kunde vara "nån kabelstam som gått av" " någon säkring" " nån styrbox" "motorn till elbakluckan" ha ha

Jag tog loss fönsterknappen på kvällen och provade att öppna bakluckan ...japp den fungerade nu . Klickade tillbaka kontaken och testade igen.
Elbakluckan fungerade
Elmanövreringen av höger sidospegel fungerade
Elfönsterhissen höger fram fungerade
Blinkning av blinkersar vid låsning och upplåsning via fjärrkontroll fungerade .

Testade samma saker nu dagen efter och japp den fungerar fortfarande.
Hoppas att det var nån tillfällig sinnesförvirring som Hondan gjorde :wink: Höstdepression ? :lol:
lowpass
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 41 times
Been thanked: 63 times

Någon kabelstam kanske växte ut igen :)
Skriv svar