Accord cb7 -91 : Rost
-
Surikaten

- Bil: Civic Ej2
- Namn: Tim Rask
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 93 times
Hej o hallå.
Accorden jag håller på att gå igenom... för att se om den är värd att rädda lr om naturen gjort sitt o det är dags att ge den en begravning... är rostig... pga ålder, mil, brukare, behandling osv... faktorerna är lika många som rosthålen... typ.
Jag fick veta av besiktningsmannen att INFÄSTNINGEN TILL BAKVAGEN ÄR MJUK... hur löser jag detta på bästa sätt är min fråga då... kan jag hitta o ersätta med hjälp av svets, går det att förstärka den med hjälp av svets, eller finns det annan praktisk lösning?
Jag gissar på att de är mer i underredet som behöver en omgång, där bland trösklar under oem kjolarna... var hittar jag trösklar o annan lämplig plåt för endamålet? Finns de modellanpassat någon stans eller är biltemaplåt nåt att ha?
Mvh.
Accorden jag håller på att gå igenom... för att se om den är värd att rädda lr om naturen gjort sitt o det är dags att ge den en begravning... är rostig... pga ålder, mil, brukare, behandling osv... faktorerna är lika många som rosthålen... typ.
Jag fick veta av besiktningsmannen att INFÄSTNINGEN TILL BAKVAGEN ÄR MJUK... hur löser jag detta på bästa sätt är min fråga då... kan jag hitta o ersätta med hjälp av svets, går det att förstärka den med hjälp av svets, eller finns det annan praktisk lösning?
Jag gissar på att de är mer i underredet som behöver en omgång, där bland trösklar under oem kjolarna... var hittar jag trösklar o annan lämplig plåt för endamålet? Finns de modellanpassat någon stans eller är biltemaplåt nåt att ha?
Mvh.
2 barnspappa, hobbyfotograf, VAG service- & vindrutetekniker, & galning.
-
Surikaten

Ska även tillägga att jag behöver bakskärmar... syns att de ä reparerade nån gång redan.
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 452 times
- Been thanked: 310 times
Skärmar och annan reparationsplåt kan du köpa på Galwin: https://galwin.se/BildelarGB.aspx?hgrp=39&cattype=1
Dock så kan man inte beställa där som privatperson. Kanske någon här på forumet som kan hjälpa dig...
Infästningen till bakvagnen får någon mer kunning än jag svara på!
Dock så kan man inte beställa där som privatperson. Kanske någon här på forumet som kan hjälpa dig...
Infästningen till bakvagnen får någon mer kunning än jag svara på!
Andreas Lärfors : IT ansvarig
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Om infästning till bakre länkarmar är rostiga är det ett rätt omfattande arbete att reda ut.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Surikaten

Infästning till upphägningen bak, "crossbeam/crossmember" (svenska översättning?!)
Misstänker att de ä en del jobb, frågan ä om de ä värt de, lr om man ska gå bananer o bygga om fullständigt för rwd, om de ändå måste svetsas om...
Lr om den får hitta något hörn att stå på, på en skrot...
Misstänker att de ä en del jobb, frågan ä om de ä värt de, lr om man ska gå bananer o bygga om fullständigt för rwd, om de ändå måste svetsas om...
Lr om den får hitta något hörn att stå på, på en skrot...
-
Surikaten

Tanken är att plocka ner hela bakvagn o renovera upp allt med bussningar osv... OM nu inte golv osv ä allt för rostskadat.
- Lärfors

Jag hade ju rekommenderat att bygga på ett rostfritt exemplar. CB7:or ska det ju finnas en del i Sverige iaf, även om de rostfria kanske bara finns i Norrland eller på Gotland.
-
Surikaten

Mja, sällan de dycker upp tyvärr. Känns surt när de ä en cb7 ja jagat i många år, o pga Besikta har ja lagt massa pengar på bromsar, hjul mm. Ombesiktning på carspec ifrågasatte hur Besikta kunde släppt igenom bakvagnen från första början.
-
Surikaten

Nu har jag varit o knackat o grävt fram de mesta baktill på bilen... framtill ä förvånansvärt skonad från rost... o infästningen var inte så illa som jag trodde... ska jag vara ärlig trodde jag de va värre överallt.

Har hittat ersättande plåt/skärmar för en helt okej summa.
O infästningen var inte så illa som ja trodde som sagt så jag ser hopp i de hela.

Har hittat ersättande plåt/skärmar för en helt okej summa.
O infästningen var inte så illa som ja trodde som sagt så jag ser hopp i de hela.
- Lärfors

Många har skrotat bilar för betydligt mindre, hatten av om du fixar till det där!
Se till att du verkligen får bort all rost med ex. blästring eller flapdisc.
Fortsätt skriva uppdateringar - kanske dags för en byggtråd?
Se till att du verkligen får bort all rost med ex. blästring eller flapdisc.
Fortsätt skriva uppdateringar - kanske dags för en byggtråd?
-
Surikaten

Jag uppdaterar om ja hittar mer, om de ä kört o bilen skickas... lr om de dycker upp en byggtråd.