Jag är rätt novis vad gäller audio /radio...
Har ett problem med ljudet från min radio... det hörs bara på vänster sida.. fram och bak..
Har tagit bort panelen på vänster bak och fram dörr för att kolla.. Kan inte få bort kontakten från högtalarna ! Sitter som F-n..
Demolerade den bakre lite.. den främre gav jag mig inte på lika hårt... Kollade you tube klipp för att se om det var något knep men han lirkade bort kontakten rätt lätt när han pressade in clipsen samtidigt!?
(Även om jag köper nya högtalare får jag ju inte bort kontakterna..
Det såg förutom det ut som att det lite ärjat runt kontakten.. annars var det ok...
Jag har haft borta stereon och ser inga lustigheter där heller.. dock visste jag inte då att det kan ha funnits ett slutsteg lite längre in kanske!?
MEN... jag har svårt att tro att både främre och bakre högtalare gått åt pipan... Så jag misstänker något annat...
Det sitter en liten diskant på höger framdörr.. den fungerar..!?
Har letat efter problemet på forumen men hittar inget liknande...
Har läst att det möjligtvis kan finnas ett slutsteg original någonstans i bilen... Bakom radion ? Man skrev om nån "lågomvandlare" och "högomvandlare" !? vad är det ?
Jag har en honda civic 2006 executive med nav.. 8e generationen (tror jag)
Någon som varit ute för samma sak ? Eller kan tänkas veta vad det är för problem...
/Jonas